recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp en elekroni-nø(r)d...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp en elekroni-nø(r)d...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
StefanML Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp en elekroni-nø(r)d...
    Sendt: 09-Marts-2011 kl. 21:11
Kære kloge hoveder...

Nu har jeg oprettet en profil herinde i håb om hjælp til mit, for mig, kæmpe store problem.

Jeg har ikke styr på navnene på diverse apparater, så bær lige lidt over med mig. :-)

Jeg har et gammelt fjernsyn, Sony Trinitron af ukendt årgang. Jeg har ikke noget tv-signal fra nogen udbyder, men har så fået foræret en såkaldt digital stueantenne og en boks (AGK) i håb om at kunne modtage de danske kanaler.

Før jeg fik det her fjernsyn prøvede jeg antenne og boks af hos min nabo, og der var ingen problemer med at fange signal fra de der 5-6 kanaler.

Men herinde hos mig er det tilsyneladende ummuligt, og jeg er ved at hive hårene ud af bar frustration.

I skal sikkert bruge flere oplsyninger for at kunne hjælpe mig, så spørg endelig løs, og jeg skal forsøge at svare så godt, som jeg nu kan.

Håber sgu, at der sidder et klogt hovede derude, der kan hjælpe mig.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 00:22
Ja nu er det jo svært at se hvordan du og din nabo bor. Men hvis der er beton vægge imellem jer, kan det gøre forskellen på om man kan fange signalet, eller ej. Prøv med en antenneforlængerledning, og gå evt. uden for. Hvis muligt, bring hele konfigurationen ind til naboen, så du sikrer dig at alt er sat rigtigt sammen (anvend anledningen til et par kolde fra kassen, aldrig glemme hyggen:-))
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 08:54
Kan dit TV "se" boksen ?
kan du se menuen på boksen?

Lynge Smile
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 09:58

Der er betonvægge imellem os, så det kunne selvfølgelig være forklaringen.

Men hyggen skal vi nok huske. :-)

Altså, om mit tv kan 'se' boksen... Hmm. Når jeg er på fjernsynets AV1 'kanal', så kan jeg på boksen 'bladre mellem kanalerne' - forstået på den måde, at det nederst på skærmen står navnet på kanalen, men samtidig står der også bare intet signal.

Kan i ikke bare komme herhjem og hjælpe mig? Så sørger jeg for hyggen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 10:07

Problemet ligger helt sikkert i, at der ikke er tilstrækkeligt signal, så prøv med en anden placering af antennen så den får et mere uhindret sigte til senderen. Når det virker hos naboen, så er det jo ikke udstyret der fejler. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:40
StefanML

Herfra er mit spørgsmål om hvordan Du ellers har set Tv? Erfaringer med antenner tæller også!

Sony har deres helt egen måde lave Tv, et sted herinde stod nævnt at et Tv kun kunne "Se MUX1". Samme nymodens Tv skulle have noget at "Vide før man kunne komme længere".

Det med der bare står intet signal, tænk hvis man kun kunne se en sådan besked, når man skal koble en parabol OP.

Redigeret af moho - 10-Marts-2011 kl. 11:41
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 12:11
Nu vrøvler du vist igen.
Trådstarters problem er modtageforhold, der kan tilsyneladende ikke modtages tilstrækkkeligt signal. Derfor er man nødt til at prøve med at flyttet antennen til en position hvor signal kan modtages, e.v.t. prøve med en bedre antenne, der skrives ikke noget om hvilken der anvendes, den er måske ikke tilstrækkelig til at kunne modtage indendørs hos ham, det er jo konstateret at det kan bruges på anden adresse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:48
Haha, det forrige indlæg forstår jeg så absolut ikke en meter af.

Men nu har jeg købt et forlængerkabel til antennen og vil forsøge mig frem og se, om der evt er signal andre steder i huset.

Tak for indlæggene indtil videre. :-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:50
Som bonus infor kan jeg tilføje, at den omtalte antenne er af mærket 'Greentek' og er købt i Harald Nyborg, hvilket jeg gætter på nok ikke nødvendigvis er lig med høj kvalitet.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:53

Hjælper det så ikke, så må der forsøges med en bedre antenne og eller en udendørs placering.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af StefanML StefanML skrev:

Som bonus infor kan jeg tilføje, at den omtalte antenne er af mærket 'Greentek' og er købt i Harald Nyborg, hvilket jeg gætter på nok ikke nødvendigvis er lig med høj kvalitet.           

Man kan også købe for billigt, og det er ikke en god ting.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 20:14
Det er ikke sådan at boksen kan måle signalstyrken? Det kunne være en god indikation af om der opnås bare et bedre resultat.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu