|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() Sendt: 13-Marts-2011 kl. 22:39 |
|
Hey,
Jeg er ude efter en god ide til noget trådløs overførsel af lyd. Dette er hvad jeg sidder med pt: Receiver, Sonos ZP90 og et sæt dejlige JBL! højtalere til receiveren. Men så var det jeg tænkte på, at jeg ville sætte det op på en måde, så at jeg billigt (dvs. helst ikke over 1000 kr) kunne overføre den lyd jeg får ud fra min Sonos og føre den videre ind til mine højtalere inde ved computeren, som så kunne kobles på via alm. 3.5" mini jack, sådan at hvis musikken står og spiller på det ene værelse (receiver ved tv'et) og samtidig ku' høre det inde ved pc'en. Det skulle helst gerne være uden at trække ledninger og alt mulig fis, plus jeg gider ikke ud og ofre i endnu en Sonos til den smule, så ville have fat i et andet trådløst alternativ, om det så er i Wifi eller what ever. Nogen gode forslag? (please try and stick to what i'm asking for) På forhånd tak. |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Kan du ikke bare afspille på computeren, vha Sonos' controller-app? Hehe, tjekkede det lige, og den kan vidst ikke spille, kun styre.
Eller vha dit favorit musikporgam, iTunes, winamp eller hvad ved jeg.
Ellers google "trådløs av". Der findes et hav af små bokse der gør det du efterlyser
Eller skift til Squeezebox. Dér kan du udvidde dit system uden at blive fattig. En SB reciever kan du købe for de 1000.- du har budgeteret med. Eller bare bruge en af de gratis softwareafspillere på pc'en i kontoret. Redigeret af Muele - 14-Marts-2011 kl. 13:31 |
||
![]() |
||
Pseudodeth ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
Det nemmeste vil nok være at sætte din pc op som en Radio server og så streame dit audio output til din Sonos. Det kan gøres internt på routers subnet (dvs. wifi).
|
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Hvordan får det lyden FRA Sonos over til nogle fjernt placerede højtalere?
|
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
|
Ja det ville jeg nu os vide..
men alligevel har Pseudodeth fat i noget, jeg har en e-trayz der kan køre "Netradio" med det musik der ligger derpå, men da den er nede pt. udelukker det lidt den mulighed, men ellers tak for det, havde ikke lige selv tænkt på det, men den skal klart prøves af når den er oppe og køre igen! ;) - Og nej tak Muele, går sku ikke over til Logitech, holder mig pænt til Sonos :p |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu var mit forslag om Squeezebox sekundært (men ærligt ment. Hellere lyd i to rum for de samme penge, end ærgre sig over at det er for dyrt at få lyd ind i kontoret.).
Det primære forslag var at google "trådløs AV". F.eks.
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kigger lidt på dem her, men bliver bare i tvivl, om de går ind og forstyrre det trådløse netværk i huset da det køre på samme frekvens.. :/
http://www.av-cables.dk/diverse_tilbehoer/traadloes_lyd_video/traadloes_lyd/traadloese_audio_system_1621_da.html |
||
|
||
![]() |
||
Pseudodeth ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
Det gør det heller ikke. Tanken var at afspille musikken på pc'en. Jeg tænkte at MuffeH alligevel brugte sin pc til at styre Sonos'en.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Bruger faktisk min iPhone til at styre Sonos'en med ;)
(kun yderst sjældent jeg bruger pc'en) |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du kan vælge mellem 8 kanaler, så det skulle være muligt at finde en der ikke interferer med dit netværk.
Men er du nu sikker på at du ikke bliver gladere på sigt ved at købe en zoneplayer istedet? Her er en brugt til 2000,- og mon ikke du kan presse den pris en smule?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ku egentlig godt være jeg skulle overveje en ZP120, så slipper jeg os for evt. forstærker da der jo er indbygget? plus med en "line-in" så kan jeg jo smide computeren på, og denvej få computerlyden ud via højtalerne... hmmm! den skal overvejes, for den er sku lidt halv pebret!
- Men tak for forslag Muele ;) |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |