|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kasper Jacobsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 12-Marts-2011 kl. 00:49 |
Hej alle
Håber jeg spørger i det rigtige forum, er lidt newbie indenfor denne verden. Jeg har besluttet mig for at investere i en medie server og har kigget på de to i overskriften. Krav er at de skal kunne afspille bd iso og så må de meget gerne kunne styres fra iPhone/iPad, da jeg ikke vil have en extra fjernbetjening til at ligge, og det tror jeg også kan lade sig gøre med begge to. Har planer om at installere en 2 TB HD i den jeg nu vælger. Men er virkelig i stor tvivl om hvilken der er bedst, synes de er meget end. så hvad mener/anbefaler i? Link til nmp-1000p: http://www.qnap.com/pro_detail_hardware.asp?p_id=171 Link til PCH-c200: http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=catalog&mainItemId=12 På forhånd tak for hjælpen :) |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7250 |
![]() |
Har ikke mødt nogen der har qnap'en men flere der har C200
Alle er glade for popcornhour. Søg evt lidt her på siden før du vælger. Der er mange indlæg om andre NMT'er så der findes mange på marked. Løsningen med at styre dem løses nemt med en multi fjernbetjening, så har du kun en fjernbetjening på bordet til det hele. |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
DUNE har en forrygende app til iPhone og Android.
|
|
![]() |
|
Kasper Jacobsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Har også det indtryk at PCH er den mest populære, men hvis jeg sammenligner den med nmp-1000p, synes jeg de minder meget om hinanden. Og synes også nmp'en er lidt federe design mæssigt.
Til gengæld så er det kun PCH der har UPnP AV, som jeg har forstået, kanl bruges til at fjernstyre enheden fra en iPhone - er dette korrekt? Grunden til den skal styres fra iPhone er at den bliver koblet til flere fjernsyn i andre rum. Vil godt give den Dune et blik som du nævner, har du et link til den? |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
http://dune-hd.com/index.php?do=players
Redigeret af justrace - 12-Marts-2011 kl. 08:45 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det, nu har jeg jo endnu sværere ved at beslutte mig ;)
Og så lige et tillægsspørgsmål: er den eneste forskel på c-200 og a-210 at c-200 har mulighed for et indbygget bd drev? For så kan jeg sagtens nøjes med a-210. |
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() |
Der er vist også noget med BD licenser, A-210 kan ikke afspille BD menuer men Kun filmen, hvor C-200 klarer menuerne også.
Og så er der antallet af USB tilslutninger. Men du kan sammenligne de to på popcorn hjemmesiden. Jeg har selv en A-200 jeg er meget glad for, og selvom jeg har rippet mine film i mkv, har jeg da testet iso (fra dvd) men det fungerede perfekt. |
|
![]() |
|
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
![]() |
har lige bestilt en a-210 med 1 tb inbygget fra pixmania det skal jeg give ca 2300kr for ink fragt.
Hvad for en disk tror i de smider i? altså mærke osv.
Regner stærkt med det er passiv køling altså kabinettet.
|
|
![]() |
|
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
![]() |
ingen der ved det eller har købt hos dem ? har ledt siden kl 11. gir op nu.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen
Så har jeg kigget lidt nærmere på de ovennævnte og jeg tror sku det ender med en Dune BD Prime 3.0
![]() Så vidt jeg kan se, og nu må i rette mig hvis jeg tager fejl, så har den stort set de samme specs som nmp-1000p og c-200, MEN den koster kun ca. 1800 kr. og for 300 kr. ekstra kan man få en USB DVB-T tuner således den også fungerer som HD optager.
Og så ved jeg at man kan bruge Iphone/Ipad til at styre den (kan man også med c-200, ikke med nmp-1000p)
Så har jeg så også kigget på Dune HD Max, men det eneste jeg kan se man får med ekstra der (for den dobbelte pris!) er et Blu-Ray drev, og dette har jeg ikke brug for da jeg har en PS3 i forvejen - Er dette korrekt?
|
|
![]() |
|
![]() |
Med 2 tunere kan du endda optage en kanal mens du ser/optager en anden.
Ved godt det ikke er en køb/salg tråd, men har den her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94620&PID=959070
Det med MAX'en er korrekt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tror også godt man kan nøjes med én tv-tuner for at se og optage samme tid - Man kan vel bare købe en antenne splitter til 25 kr. og så splitte signalet ud til Dune DVB-T kort og så til fjernsynet, så skulle det vel være løst?
![]() Har nu et lille konflikt problem:
På Dune's hjemmeside står BD Prime 3.0 til at kunne håndtere en 2,5" intern SATA HD (2,5" fåes kun op til max 1 TB
![]() Men på f.eks. NEmedia.dk:
står der at man kan isætte en 3,5" intern SATA HD??
Hvad er rigtigt? håber det er 3,5", da den kan fåes med 2 TB +
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |