recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye Triax DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen nye Triax DVB-C

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Direkte link til dette indlæg Emne: Den nye Triax DVB-C
    Sendt: 11-Februar-2011 kl. 10:25
Hej alle
 
Nu er den nye Triax DVB-C box jo ikke ude endnu - den skulle komme denne måned. Men er der nogen der ved om der allerede nu er en test af den et sted?
 
Eller er der nogen der blot har nogle forventninger/meninger til den generelt?
 
Så vil jeg da rigtig gerne høre fra jer Smile
Til top
MrCandy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 04:09
Ved du noget om hvilken model der er tale om???
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 07:34
Er det ikke 207CX den hedder, det mener jeg.
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 09:30
Jo, den hedder 207.
Til top
MrCandy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 04:03
av-connection.dk skriver "På lager medio februar!"
 
Så det må være snart.
Til top
shareisfun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 17:34
Jeg har i dag modtaget min. Jeg har fiber tv hos energimidt. Den finder alle kanaler, men ikke DR1, DR2, og DR HD. Det ser ud som om den ikke kan søge frekvens 146

Symbolrate er sat til 6875
QAM er sat til 128

Nogen der ved hvorfor den ikke finder de kanaler?
Wii Can Do Better
Til top
shareisfun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 23:40
Har løst det. Jeg ændrede land til Sverige.
Wii Can Do Better
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 13:07

Jeg har nu haft den i ca. 14 dage og den fungerer ganske godt. Det er min 3 DVB-C Boks og den første som jeg ikke har haft problemer med fra starten af. Min første boks var en Abeo som jeg stadig har den næste var en Bluetinum som jeg egentlig var ganske glad for men den solgte jeg til en med Stofa hvor epg jo virker ganske fremragende på denne boks. Jeg havde problemer med den sidste Firmvare.

 

Jeg kører på Profiber og her har jeg haft store problemer med manglende epg og da jeg hovedsaglig bruger boksen til at optage på.

 

Men nu til det det drejer sig om nemlig mine første erfaringer med Triax 207CX .

 

Indstalationen af kanaler fungerede uden problemer jeg valgt bare Dk i Menu og den fandt alle kanaler uden problemer.

 

Og nok så væsentligt havde jeg Fuld Epg på mange kanaler. ( Profiber )

Man kan optage og se tv på samme Frekvens (I Menu fremhæves de kanaler man kan se)

Man kan se optaget indhold fra Harddisk mens man optager et program også Timeroptagelse.

Velfungerende Timeshift

Velfungerende opsætning af Dolby Digital 5.1 lyd via Hdmi og S/PDIF lysleder udgang.

Optager altid det den er sat til i Timer ( Tidligere bokse havde tit ikke optaget noget igen noget med Epg på Profiber )

Velfungerende Menuer

Man kan lave mærker  i optagelser ( Nemt at finde steder i ens optagelser som man vil se igen )

God billedkvalitet.

Separat strøforsyning

Kompakt design (230x35x140 mm)

Mulighed for at gemme boks i skab (Tilslutning af Øje kommer sidst i marts måned)

 

Mangler og minusser på boksen

 

Kan ikke springe i en optagelse man skal spole .

Dette er en stor minus på denne boks.

Kommer måske i næste firmvare opdatering

Man kan ikke hente indhold ud af Harddisk (Skal formateres for at kunne optages af Boksen)

 

Lige nu har jeg problemer med manglende Fuld Epg da Profiber har fået opdateret deres DVB Udstyr så man nu skulle have fuld EPG på alle kanaler men lige pt. er det kun på DR HD jeg har fuld Epg .

Dette skal Triax 207CX dog ikke lastes for men Profibers manglende overholdelse af gældende standarter o. lign

 

 

( Kan lige nævne at jeg nu har fuld epg på Mit Sony Tv og min Abeo Boks jeg skal dog hente det fra DR-HD )

Så til Profiber brugere er der stadig problemer med denne boks også.

 

Det sted jeg har købt boksen har de taget kontakt med Profiber og Triax og nævnt disse problemer og jeg venter svar.

Har dog fået at vide at der bliver lavet flere muligheder ved indstalation af boksen med flere søgemuligheder som netvæksadresse O.S.V.

 

Boksen kan lige pt. købes fra 899 kr.

 



Redigeret af janbau - 14-Marts-2011 kl. 13:08
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 18:03

Hvordan fungerer standby kontra timeroptagelse, og hvad med standby på ekstern harddisk, funger det?

Blu-ray
Film
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 19:00
Lige et par spørgsmål mere.
 
Kan man kanalsortere?
Har du monteret en HD ud fra deres anbefalede liste eller bare smidt en tilfældig på? Kunne jo være nice at smide 1TB HD på den fætter. Wink
Blu-ray
Film
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 20:17

Ang

Hvordan fungerer standby kontra timeroptagelse, og hvad med standby på ekstern harddisk, funger det?

Nu ved jeg ikke hvad du mener med spørsmålet men skal prøve at svare .
 
Som jeg skrev kan den dette
 

Man se optaget indhold fra Harddisk mens man optager et program også Timeroptagelse.

Som vil sige at den timeroptager i baggrunden mens du uforstyret kan se indhold optaget på harddisk eller en tv kanal på samme frekvens .

 
Har man programeret en timeroptagelse skifter den dog over på den kanal og viser den på skærmen .  Man kan så på kanallisten se hvike tvkanaler man så kan eller se optaget indhold på harddisk .
Du kan ikke sætte den på  standby under en Timeroptagelse men du kan foberede den til standby hvis du ikke skal se Tv mere , du trykker så på sluk på fjerbetjeningen og den går så i standby når timeroptagelsen er færdig .
 
Kan kanalsortere meget nemt ved feks makere flere kanaler af gangen .
 
Ang harddisk har jeg bare brugt en af mine 2 stk og den jeg bruger er en Iomega 250 mb og den virker uden problemmer . Har en Hitachi 320 mb med optaget indhold fra min tidligere Bluetinum boks .
Men da den skal formateres inden brug enda i et format jeg ikke kender af  Triax boksen da man jo som jeg skrev ikke kan se optaget indhold på pc eller få det ud af harddisken .
 
 
 


Redigeret af janbau - 14-Marts-2011 kl. 20:19
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 21:56
Tak for alle svarene, de hjælper mig godt på vej til et muligt køb.
 
At maskinen fra tændt tilstand selv slukker når optagelsen er færdig er helt fint og brugbart, men
lad os sige du har programmeret en optagelse i morgen, og nu sætter du den i standby. Starter maskinen så selv imorgen lige inden optagelsen skal starte? Hvordan opfører den eksterne harddisk sig. Er den også i standby og kan selv "mærke" når Triax'en starter, og så også starter op?
 
Mht. valg af harddisk til Triax'en, så ser det ud til begge dine diske muligvis er på Triax' godkendte liste af harddiske, så reelt kan jeg vel stadig ikke være sikker på jeg kan købe en 1TB Seagate extern harddisk til Triax'en? Er det Triax maskinen selv der finder enheden og formaterer den?
 
Beklager de noget dybdegående spørgsmål, men vil gerne afklaret disse ting da setup'et skal afløse en ældre Sony analog HDD optager, der faktisk rent funktionsmæssigt var perfekt. Den er dog brændt sammen, så jeg skal helt klart have en DVB-C HDD optager løsning Clap og de er ikke nemme at støve op med samme funktioner som de gamle analoge.
Blu-ray
Film
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu