|
Nikon D3100 vs D5000 |
Besvar |
Forfatter | |
Despoint
Super bruger Oprettet: 23-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 281 |
Emne: Nikon D3100 vs D5000 Sendt: 17-Marts-2011 kl. 17:50 |
Valget står i mellem et af disse to DSLR kamera, hvilket kommer til at være mit først af den slags.
Jeg er dog super i tvivl om, hvilket af de to kameraer jeg skal vælge! Det skal som udgangspunkt ikke bruges til videooptagelse, men udelukkende billeder. Derfor er D3100erens bedre videodel underordnet set i forhold til mit valg mellem de to modeller. Hvad ville I vælge, hvis det stod til Jer? Nichlas.
|
|
musher
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2011 Status: Offline Point: 24 |
Sendt: 18-Marts-2011 kl. 00:29 |
De to kameraer er meget ens i specifikationerne. D3100 er nyere teknologi og for kun nogle få hundrede mere får du lidt flere pixels, samt mulighed for bedre video, hvis du skulle blive interesseret. Jeg ville personligt vælge D3100. Hvis du skal have objektiv med, kunne denne kombination være et alternativ: http://www.kamerashop.dk/product/nikon-d3100-m-18-105mm-vr-vba280k006/. Jeg har hørt gode ting om 18-105 objektivet i forhold til prisen.
|
|
Torben
|
|
BehnReady
Bruger Oprettet: 01-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Sendt: 18-Marts-2011 kl. 09:14 |
Jeg har et D3100, og det er et virkeligt godt kamera, som er meget let at bruge.
Det har dog en ret træls bug efter min mening, da det i svag belysning med blitz, altid vælger en vildt høj ISO værdi på 1600 eller mere, hvilket gør billederne ret grynede. Der er dog heldigvis måder at omgå problemet på, men det er træls altid lige at skulle tænke over, inden man skyder et hurtigt billede om aftenen. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |