recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlingbox

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mosgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2011
Sted: Vester Hassing
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox
    Sendt: 04-Marts-2011 kl. 17:11
Da jeg rejser meget overvejer vi en slingbox eller tilsvarende. Er der nogle konkurrerende produkter?? Kan mere end 1 fra husstanden bruge boxen på engang? Hvordan er kvaliteten?
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 01:11
Kvaliteten afhænger af internetforbindelsen, det vil specielt sige upload i hjemmet. Ved omkring 0,8 Mbit bliver kvaliteten brugbar, det vil sige at du skal have 1 Mbit upload i hjemmet. Den kan også bruges ved lavere hastighed, men oplevelsen er ikke god, når hastigheden bliver for lav.

Der kan kun være én bruger af boksen på samme tid. Sådan er det også med konkurrende produkter. Hvis produkterne kan streame til flere på samme tid, kan det hurtigt ende i decideret misbrug.
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 11:52
Jeg har netop bestilt slingbox pro-hd for DKK 959 inkl. fragt. Var lige ved at dumme mig og købe en brugt slingbox pro den anden dag til DKK 1.000.

nu får jeg HD version med fuld garanti til en billiegre pris.

Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

Jeg har netop bestilt slingbox pro-hd for DKK 959 inkl. fragt. Var lige ved at dumme mig og købe en brugt slingbox pro den anden dag til DKK 1.000.

nu får jeg HD version med fuld garanti til en billiegre pris.

Vil meget gerne høre om dine erfaringer, da jeg flere gange har overvejet at investere i boksen, men er meget i tvivl om kvaliteten af signalet.
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 13:03
Du kan starte med at læse her.

Jeg skal komme med erfaringer når jeg selv har testet den

Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 13:17
hvor har du købt den henne
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 09:36
Så er den modtaget og sat op.

Jeg købte hos Happii til DKK 959 inkl. fragt. Proshop har den til DKK 900, men så kommer der vist fragt oveni, så den også ender i DKK 959.

Opsætning gik som en leg. Tilslut min yousee box (samsung 3126) via component til boksen. Indsæt ethernet-stik og tilslut strøm.

Download af software fra slingbox hjemmeside hvor der automatisk installeres en update (det drillede så lidt, men vist mest fordi jeg var utålmodig og de beskeder der kom på skærmen ikke helt var som de skulle være). Efter end opdatering indstilles kilden. Der er mulighed for HD kilde, SD kilde og antennestik. Jeg valgte HD kilde og kontrollerede af component-kabler og lydkabler sad som de skulle. Der er tydelig markering ved opsætning hvor kablerne skal være forbundet.

Herefter skulle jeg vælge min forbundne enhed. Jeg valgte cable-box og der var det muligt at vælge en box der hedder "yousee". Herefter var jeg færdig med opsætningen.

Når jeg launcher programmet kan jeg connecte og der kan fremkaldes en fjernbetjening der præcis ser ud som den originale yousee fjernbetjening. Jeg kan betjene boksen præcis som om jeg sad foran den. Jeg kan bruge guide, arkiv, optagede programmer osv.

Kvaliteten på internt netværk hvor der transmiteres ca 8000 kbit er fin. Jeg har kun upload på 1 mbit og der er nogen begrænsninger herved. Det er ikke kritisk, men man vil gerne længere op.

Man kan tvinge en opløsning igennem, eller man kan lade boksen vælge automatisk i optimeringsprocessen, så der tages hensyn til den aktuelle forbindelse.

Alt i alt er jeg meget meget tilfreds. Når vi om 2 år har 30/10 mbit forbindelser, så skal det nok være fantastisk. Idag er det godt men ikke fantastisk, men det bliver det straks jeg får højere upload. Det er jo ikke produktets skyld.

Der er desuden mulighed for at logge ind på min account på slingbox hjemmeside og se der uden at downloade playeren. Dvs at jeg kan sidde på en netcafe i spanien og se mine danske TV-kanaler.

Det er da fantastisk

Samlet vurdering so far 6 stjerne af 6 mulige

Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 09:39
Jeg kan se at prisen nu er sat op til 1850 igen.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 10:11
Har både en HD og en Pro stående som benyttes af venner i udlandet.

HD'en kan sende med op 5000 kbit over internettet - bliver set på 32" TV uden problemer. Pro'en sender med op til 2300 kbit over internettet og egner sig faktisk kun til mindre skærme, eller at man kan leve med et dårligt billed.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu