Så er den modtaget og sat op.
Jeg købte hos Happii til DKK 959 inkl. fragt. Proshop har den til DKK 900, men så kommer der vist fragt oveni, så den også ender i DKK 959.
Opsætning gik som en leg. Tilslut min yousee box (samsung 3126) via component til boksen. Indsæt ethernet-stik og tilslut strøm.
Download af software fra slingbox hjemmeside hvor der automatisk installeres en update (det drillede så lidt, men vist mest fordi jeg var utålmodig og de beskeder der kom på skærmen ikke helt var som de skulle være). Efter end opdatering indstilles kilden. Der er mulighed for HD kilde, SD kilde og antennestik. Jeg valgte HD kilde og kontrollerede af component-kabler og lydkabler sad som de skulle. Der er tydelig markering ved opsætning hvor kablerne skal være forbundet.
Herefter skulle jeg vælge min forbundne enhed. Jeg valgte cable-box og der var det muligt at vælge en box der hedder "yousee". Herefter var jeg færdig med opsætningen.
Når jeg launcher programmet kan jeg connecte og der kan fremkaldes en fjernbetjening der præcis ser ud som den originale yousee fjernbetjening. Jeg kan betjene boksen præcis som om jeg sad foran den. Jeg kan bruge guide, arkiv, optagede programmer osv.
Kvaliteten på internt netværk hvor der transmiteres ca 8000 kbit er fin. Jeg har kun upload på 1 mbit og der er nogen begrænsninger herved. Det er ikke kritisk, men man vil gerne længere op.
Man kan tvinge en opløsning igennem, eller man kan lade boksen vælge automatisk i optimeringsprocessen, så der tages hensyn til den aktuelle forbindelse.
Alt i alt er jeg meget meget tilfreds. Når vi om 2 år har 30/10 mbit forbindelser, så skal det nok være fantastisk. Idag er det godt men ikke fantastisk, men det bliver det straks jeg får højere upload. Det er jo ikke produktets skyld.
Der er desuden mulighed for at logge ind på min account på slingbox hjemmeside og se der uden at downloade playeren. Dvs at jeg kan sidde på en netcafe i spanien og se mine danske TV-kanaler.
Det er da fantastisk
Samlet vurdering so far 6 stjerne af 6 mulige