recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har JP snydt mig, eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar JP snydt mig, eller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Emne: Har JP snydt mig, eller?
    Sendt: 18-Februar-2011 kl. 13:43
Hej med jer.

Jeg har hentet JP's app til min iPad, hvori jeg kan se, at det kræver login med abonnementsnummer.

Jeg mødte så en sælger på strøget forleden, som kunne tilbyde mig rabat på avisen 3500 for 15 måneder i stedet for normalprisen 4400 for 12 måneder. 
Det lød jo umiddelbart som en ok deal. - jeg spurgte lidt ind til hvad det gav af netadgang og mulighed for iPad'en. Han fortalte, at for at få adgang til arkivet e-avisen på nettet skule man have et dyrere abonnement kaldet JP master, og det også muligvis var gældende for adgangen på iPad, men at det var så nyt, at han måtte henvise til deres kundeservice.

Så langt så godt. Jeg tjekkede på min iPad, hvor der står - "log ind med abonnemetsnummer" - ikke noget med JP Master.

Jeg gik altså ud fra, at jeg havde tegnet et ganske almindeligt abonnement hos JP, og så vidt jeg kunne gennemskue ud fra deres hjemmeside og JP-app'en kræver det bare et almindeligt abonnement.

Nu har jeg så tegnet abonnementet, men kan ikke logge ind på iPad'en (og heller ikke på den almindelige e-avis, viser det sig). Jeg har nemlig tegnet et "intro-abonnement" og ikke et almindeligt abonnement, og med intro rabat får man ikke adgang til online-tjenester.

Kundeservice mener ikke, at jeg er blevet fejlagtigt oplyst. Jeg er jo ikke blevet lovet at kunne få adgang til online-tjenesterne (dog fik jeg af sælgeren at vide, at det kun var arkivet, der krævede JP Master-adgang), så der er ikke noget at komme efter, siger de.

Omvendt har jeg jo hele tiden været i den tro, at jeg tegnede et almindeligt abonnement (til en fordelagtig pris) med de fordele det nu gav - jeg er på intet tidspunkt blevet gjort opmærksom på, at dette er et specielt reduceret abonnement. 

De henviser til, at der ved login til e-avisen på deres hjemmeside står, at det ikke gælder abonnementer med introduktionsrabat, men det er det eneste sted jeg kan finde noget på deres website, hvor der bliver differentieret mellem et almindeligt abonnement eller et intro-abonnement.

Spørgsmålet er, om jeg er blevet fejlinformeret ved at jeg ikke har fået at vide at dette er et tilbud med reducerede muligheder - og kan jeg få ret meget ud af det andet end at benytte mig af min fortrydelsesret og opsige abonnementet igen? Eller skal jeg bare knytte sylten og tage et par større sko på?
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 22:56
Det er svært at bevise, hvad man IKKE har fået at vide, så jeg synes bare, at du skal bruge din fortrydelsesret. Eller beholde det gode tilbud og nyde papiravisen (som også kan bruges til at pakke fisk ind i) Smile
Til top
NPIversen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2011
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 10:04
Det er svært at sige om du er blevet vildledt af sælgeren eller ej, men det er heller ikke videre vigtigt. Uanset hvordan sagen forholder sig kan du ikke kræve at få adgang til onlinetjenesten, avisen vil altid kunne vælge at hæve aftlen.
Da du heller ikke har lidt et tab, har du ej heller krav på erstatning eller lign.

Du er således bedst tjent med enten at beholde abonnementet eller benytte dig af din fortrydelsesret.

Alternativt kan du ringe kundeservice op og sige at du er yderst skuffet over den behandling du har fået og at du derfor ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret -med mindre de kan give dig et fornuftigt tilbud på online adgangen. Hvis man præsenterer sin sag pænt nok kan det jo være, at de er villige til at slå en eller anden handel af mod ikke at miste en potentiel fast kunde.

Redigeret af NPIversen - 20-Marts-2011 kl. 10:05
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 16:39
ThomasP: Dét kan man også med iPad'en - man skal blot være lidt lidt mere bestemt under indpakningen ;-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu