recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSPeaker Anti-Mode 8033 - erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSPeaker Anti-Mode 8033 - erfaringer?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DSPeaker Anti-Mode 8033 - erfaringer?
    Sendt: 21-Marts-2011 kl. 15:14
Hej. Vil blot høre om nogen af jer har erfaring med DSPeaker Anti-Mode 8033.

Har kun læst godt om den på nettet, men jo flere inputs jo bedre.

mvh
Samsung M86

Anthem MRX-500

XTZ 99.36

XTZ 99.25

Jamo E6 Sur

XTZ 99W12.16

Yousee Hd-box
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 19:53
Jeg har købt en sådan dims.
Jeg er virkelig imponeret over resultatet. Min akustik giver desværre flere resonanser i området mellem 50-60 Hz, hvilket giver en "boomy"! bas. Efter en kalibrering med subwoofer equalizeren og en efterfølgende kalibrering af min Pioneer LX81 surround receiver, er det en helt anden bas jeg har fået.
Jeg kan kun anbefale at købe en sådan "dims"
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 22:50
Er forskellen de 2300,- værd? Den koster næsten det samme som min nuværende sub...
Samsung M86

Anthem MRX-500

XTZ 99.36

XTZ 99.25

Jamo E6 Sur

XTZ 99W12.16

Yousee Hd-box
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 07:08
Tjah, fisk...

Med det jeg ved i dag, ville jeg måske havde brugt færre penge på min sub (Audiovector Sub Signature), hvis jeg fra starten havde haft min "Antimode".
Med "antimode" i funktion opfattes subben som mere stram og musikalsk, hvorved billigere subs kunne bruges.
"Antimode" bidrager ikke på nogen måde til forbedring af oplevelsen af jordskælv i film. Her er det stadig sub'ens dynamik og Spl, som er det afgørende.
Summa summarum: "Antimode" gør det nemmere at få sub'en til at spille sammen med resten af anlægget, den forbedrer det dynamiske/musikalske indtryk ved at mindske resonanser både i frekvensdomænet som i tidsdomænet. Skal du have flyttet luft skal du stadig have en sub, der kan det. men "antimode" gør det væsentligt nemmere at få sub'en integreret.
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 09:13
Luft kan min sub fint flytte, men det kommer nemt til at lyde for voldsomt og mudret. Hvis Antimode kan hjælpe på dette punkt skal jeg helt klart prøve den.
Samsung M86

Anthem MRX-500

XTZ 99.36

XTZ 99.25

Jamo E6 Sur

XTZ 99W12.16

Yousee Hd-box
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 15:10

Har samme oplevelse med min Anti-mode. Den har strammet bassen en del op.

Hamse - CSO i Lyngby har en stående i deres demorum.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 19:15
Jeg har svært ved at følge hvordan det kan stramme bassen op.

Jeg kan godt forstå konceptet med at boksen kan glatte frekvenskurven ud og dæmpe frekvenser der giver resonans, det er enkelt nok.

Men hvis selve subwooferen har en enhed der "flabrer" og leverer upræcis og mudret lyd, fordi selve designet og enheden er for dårlig, så kan jeg ikke se hvordan det skal kunne rettes af elektronisk vej.

Min kammerat har bygget en sub af en 18" instrumenthøjttaler, en ordentlig basse. Han er musiker og har brugt en masse krudt på akustikken i rummet, så det er ikke der den halter, men enheden er ganske enkelt for dårlig, pappet er blevet mørt eller hvad ved jeg, ihvertfald "flabrer" den og er rystende upræcis. Der var engang hvor den lød okay, men det gør den ikke længere. Som musiker har han en bunke forskelligt dsp udstyr og equalizers og den slags og kan dæmpe nogle af de frekvenser der flabrer mest, men det gør ikke tingene mere stramme eller præcise, det gør udelukkende at den spiller lavere i nogle områder.

Det er lidt svært at forklare på skrift, men jeg har hørt gode subs der var stramme og havde styr på tingene. Når stortrommen siger "BOM" så spiller subben "BOM". Min kammerats flabrende sub spiller nærmere "BWÅWM" og hans dsp udstyr kan skrue ned for bwåwm'et men ikke lave det om til et BOM for det magter enheden ikke at levere.

Lidt som når man hører unge knægte i gamle biler med fuld hammer på anlægget så hattehylde, bagklappen og hele molevitten rasler med. Man kan godt skrue ned med dsp, men det ændrer ikke på at en bagklap af blik og en hattehylde af pap larmer med. Løsningen er at bygge en stiv hattehylde der ikke kan rasle og klæbe noget blygummi på indersiden bagklappen så den ikke rasler, det er ikke noget en dsp kan ordne.

Rettelse: ..det er ikke noget jeg kan forestille mig en dsp kan ordne.

Redigeret af strandvasker - 23-Marts-2011 kl. 19:17
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg har svært ved at følge hvordan det kan stramme bassen op.

Jeg kan godt forstå konceptet med at boksen kan glatte frekvenskurven ud og dæmpe frekvenser der giver resonans, det er enkelt nok.

Men hvis selve subwooferen har en enhed der "flabrer" og leverer upræcis og mudret lyd, fordi selve designet og enheden er for dårlig, så kan jeg ikke se hvordan det skal kunne rettes af elektronisk vej.

Min kammerat har bygget en sub af en 18" instrumenthøjttaler, en ordentlig basse. Han er musiker og har brugt en masse krudt på akustikken i rummet, så det er ikke der den halter, men enheden er ganske enkelt for dårlig, pappet er blevet mørt eller hvad ved jeg, ihvertfald "flabrer" den og er rystende upræcis. Der var engang hvor den lød okay, men det gør den ikke længere. Som musiker har han en bunke forskelligt dsp udstyr og equalizers og den slags og kan dæmpe nogle af de frekvenser der flabrer mest, men det gør ikke tingene mere stramme eller præcise, det gør udelukkende at den spiller lavere i nogle områder.

Det er lidt svært at forklare på skrift, men jeg har hørt gode subs der var stramme og havde styr på tingene. Når stortrommen siger "BOM" så spiller subben "BOM". Min kammerats flabrende sub spiller nærmere "BWÅWM" og hans dsp udstyr kan skrue ned for bwåwm'et men ikke lave det om til et BOM for det magter enheden ikke at levere.

Lidt som når man hører unge knægte i gamle biler med fuld hammer på anlægget så hattehylde, bagklappen og hele molevitten rasler med. Man kan godt skrue ned med dsp, men det ændrer ikke på at en bagklap af blik og en hattehylde af pap larmer med. Løsningen er at bygge en stiv hattehylde der ikke kan rasle og klæbe noget blygummi på indersiden bagklappen så den ikke rasler, det er ikke noget en dsp kan ordne.

Rettelse: ..det er ikke noget jeg kan forestille mig en dsp kan ordne.

Den skruer ikke op eller ned for en given frekvens. Den eliminere det "ekko" so giver peaks.......hvis den fungere på samme måde som min. Jeg tror at det som folk hører er at de peaks som rummet tilføre, vil sløre over og undertoneri bassen. Når man så fjerner disse peaks, vil man høre over og undertonerne, hvilket godt kan lyde som om bassen er strammet op.
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 20:52
Tak for jeres indlæg.

Har overvejet lidt en udskiftning af recieveren, til enten Integra 70.2/80.2 eller måske Anthem MRX 300/500.

Hvordan er deres EQ styring af sub'en? Vil deres EQ gøre Antimode overfødig eller er det optimale at have en separat sub EQ?

Samsung M86

Anthem MRX-500

XTZ 99.36

XTZ 99.25

Jamo E6 Sur

XTZ 99W12.16

Yousee Hd-box
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 21:06
Vi kunne måske organisere noget besøg og afprøvning af hinandes grej,
feks antimode er oplagt lige let at tage med, teste, kaffe og kage og hygge sludder,
og så lære man meget, om andet grej ved at prøve det i praksis hjemme hvor alting
bare er lidt anderledes end i demo rummet.
Tænk hvis man mødte nogle nye venner der også roder med hifi og surround..
omvendt kan jeg godt se at man ikke gider at køre land og rige rundt og lave gratis demo
og salgs arbejde af grejer som andre så score kassen på, det giver jo ingen mening,
det var måske ikke helst sådan det skulle stilles op..
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 22:05
Tja -  jeg giver da gerne en kop kaffe elller en øl ellers den er jo nem at tage med rundt hvis der er nogen der vil teste den ingen køb.
Opsætning tager vel ca 5 minutter.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 11:18

ja.. jeg har nok en film eller 2 som du ikke har set :-)

samt bor få minutter fra farum, men mit nye subwoofer projekt er forsinket et par dage
pga materialerne.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu