recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology 211 eller WD WE II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology 211 eller WD WE II

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology 211 eller WD WE II
    Sendt: 22-Marts-2011 kl. 07:37
Hej

Jeg håber I kan hjælpe lidt. Jeg har længe overvejet at få mig en nas, og nu tror jeg snart det skal være. Umiddelbart har jeg fundet frem til to muligheder, dog kan jeg ikke se hvad forskellen er udover prisen. Det drejer sig om synology 211 og WD world edition II, altså begge to er lavet til at bruge raid, noget der er et krav fra min side. Men hvorfor skal man vælge den dyre løsning når WD har en "billig" en af slagsen.?

Jeg skal bruge en nas til først og fremmest backup, men derudover vil jeg gerne have alt musik liggende på den og streame det til alle computere. Jeg har overvejet lidt om jeg også med tiden skal have lagt mine dvd og bluray film på den så det kan streames. Til at afspille det streamede har jeg en PS3. Til musik tænkte jeg på at købe en Squeezebox receiver og så vha squeezebox center på nas og mine Android telefoner styre musikken på anlægget :-)

Håber der er nogle venlige sjæle der kan give råd med på vejen. Jeg er også villig til at overveje andet udstyr end det jeg selv lister op ;-)

Pft.
Mvh

Stephen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 08:29
Hvid du vil kører SqueezeCenter skal du være 112% sikker på at NAS'en kan trække det. Det stiller store krav CPU/RAM. Du skal nok op på en 211+, og jeg tvivler på at en WD kan trække det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 15:17
Hvor hurtig CPU og hvor meget RAM skal man op i for at det kører ordentligt da?
Evt en anden slags nas der kan foreslåes?
Mvh

Stephen
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 16:45
211 kan trække Squeezebox Server uden problemer - lige så kan 209'eren.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 16:46
Men kan Squeezebox Server overhovedet installeres på WD-boksen - jeg tvivler.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 18:16
Jeg har en DS111'er, og den trækker Squeezebox serveren rigtig godt. (DS111 har samme CPU + ram som DS211).
Jeg kan dog mærke, at den lige tage et kvart sekund længere om at loade cover-art, end da jeg kørte Squeezebox serveren direkte på min bærbar.

Jeg ville slet ikke tøve med at vælge Synology over WD!
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 19:30
Check http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews/30140-western-digital-my-book-world-edition-review-good-idea-poor-execution. Overskriften er "Good idea, poor execution". Det du ret generelt ikke får når du køber en billig nas er hastighed.

Sammenligner du på http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_nas/Itemid,190 så ligger WD World Edition helt i bunden perfomancemæssigt mens en Synology 211 ligger lunt i midten med 4-5 gange WD WE'ens performance.

Læser du anmeldelsen til ende er det ikke kun hastigheden der halter, du får heller ikke upnp, print server og den slags med og webdelen er han heller ikke begejstret for. Køber du til gengæld en Synology får du et gennemarbejdet design med masser af muligheder, god hastighed og en stor fanbase der kan hjælpe dig på vej hvis noget driller. Det er DET du betaler ekstra for.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 22:39
Tusind tak for infoen

Jeg har lige et ekstra spørgsmål, for hvad med netgears nas duo eller hvad den hedder?
Mvh

Stephen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 09:11
Så har jeg købt en netgear duo 2110 i elgiganten og en ekstra WD hdd på 1 TB, og en squeezebox receiver. Opdagede for sent at man faktisk SKAL bruge en controller for at kunne konfigurere den :s heldigvis har n dér hedder Robin mener jeg, lavet et program så man vha computeren kan opsætte sin receiver, og ja nu spiller det hele bare. Vi kan vha vores Android mobiler styre vores musik på anlægget, høre Wimp som vi har via Telenor og ja endda netradio, alt sammen vha vores telefoner som ikke mere skal være forbundet med kabler til anlægget :-D
Mvh

Stephen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu