recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med lyd fra PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med lyd fra PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kallehauGe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2011
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med lyd fra PC
    Sendt: 24-Marts-2011 kl. 16:39
Jeg vil på ingen måde spamme forumet, men det er gået op for mig, at emnet kan passe ind både her & under "Surround & HiFi" hehe :b Alt her nedenunder er en 100% identisk Copy+paste fra emnet "Receiver problemer" der inde fra:
-------------------------------------------------------

Godaften recordere ^.^

Jeg leder efter gode råd/fifs til, at fikse et problem med min reciever. Jeg købte (for efterhånden lidt tid siden) Onkyo AVX 380 sættet i elgiganten (link findes under "noter").

Problemet fremstår så i, at der til tider kommer "huller" i lyden. Det vil sige, at når jeg afspiller en film, spiller den videre imens lyden vel kan sammenlignes med midlertidigt muted. Imens lyden kører står der PCM på receiver displayet og når lyden ikke fungere står der heller ikke PCM længere. Fejlen sker kun når jeg afspiller fra min computer og forekommer både via digital og analog forbindelser mellem Computer og Receiver.
Er der nogen som har nogle gode fifs jeg kan afprøve? jeg har forsøgt at gøre følgende:

1. Installeret Spdifer (og sat den til kun at sende PCM)
2. Under egenskaber for lyd, har jeg sat min computer til:
a. kun at sende Dolby Digital signal, for ikke at skabe forvirring for receiveren.
b. Sat den til kun at sende 192.0 kHz (har indtil for nylig haft den på 48.0 kHz).
c. Deaktiveret alle lydeffekter
d. Valgt at standard formatet er 24bit, 192000 Hz (har indtil for nylig haft den på 16 bit, 48000Hz)

Håber meget nogle af jer kan guide mig igennem mit problem :)

Venlig hilsen; kallehauGe

Noter:
Elgiganten:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/pakkelosning/AVX380/onkyo-hjemmebiograf

Onkyo's egen beskrivelse:
http://www.eu.onkyo.com/products/AVX-380.html
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 16:40
Det skal dog siges, at det ikke kun er fra min computer det sker, men også fra en vens + min egen laptop. Så det skulle da helst ikke være en hardware/MB fejl :b
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 12:28
Sker det også analogt??

Da jeg først læste dit indlæg, så var jeg ikke i tvivl. Det er dit spdif kabel (optisk formoder jeg), og er en ganske naturlig fejl, hvis kablet "bukker" for meget.

Da jeg så læste din ven og laptop, så vil jeg helt klar rette blikket mod receiveren. Undersøg om den har problemer med indgangene (niveauet evt.).

Et godt råd:
Når du skal finde fejl som disse her, så skal du helt undlade at gøre/ændre noget på din maskine. Lad ALT stå til default. Din afspiller skal nok selv styre, hvad der smider ud, forudsat du bruger en ordentlig afspiller, som du forøvrigt ikke nævner noget om.
Når Default indstillinger virker, så kan du begynde at pilleRodeRage!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 16:28
Det sker nemlig også analogt ja :) og har forsøgt med forskellige kabler uden nogen stor succes.

Grunden til at jeg har ændret det fra default er pga det ikke virkede fra starten, men vil forsøge at sætte det til default igen, og så tjekke efter problemer med indgangene. Det som undre mig mest er dog, at det også sker med analogt. - Når jeg ser TV eller afspiller film fra DVD'en er der dog ikke noget galt.

Uanset hvilken afspiller jeg bruger opstår fejlen. Primært er det dog VLC jeg bruger til film, Media Player til musik, men det sker også når jeg bruger youtube med mere. Så afspilleren burde dog også kunne udelukkes :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 12:52
Vi skal lige være helt enige om, hvad der præcis sker her.

Du har lydudfald på dit anlæg i følgende tilfælde:
Med computeren (din) og flere andre computere tilsluttet, uanset om det er digitalt eller analogt.

Du har ikke udfald i lyden når:
Dit anlæg er tilsluttet andre enheder, f.eks selvstændig DVD eller TV, som er forbundet digitalt/analogt?

Umiddelbart må fokus skulle rette sig mod din computer/din vens computer/andre computere du har testet med.
Jeg formoder du har forsøgt med præcis de samme indgange, som TV og DVD afspiller sidder til?

Som udgangspunkt SKAL computerne stå til default lyd indstillinger, hvis vi snakker Windows7 med nyere bundkort), og der ellers ikke er nogle konflikter.
Derved udsender den Stereo 16bit lyd i 48khz PCM, som din receiver gerne skulle kunne modtage uden problemer.
Når dette virker, så kan du forsøge at ændre indstillingerne, hvis du har behov for det.

At det også sker analogt, det tyder på, den er gal med lydkortet/Driver. Men det hænger ikke skide godt sammen med, at det også sker på andre computere, medmindre disse er af samme slags/samme lydkort. Det kunne være en mulighed. Men så burde de også have problemer (ejerne af disse).
Har du evt. testet med hovedtelefoner/headset/hørebøffer??

Kan det tænkes at dine kabler enten er tilsluttet forkert eller ikke har god nok forbindelse? Er det tjekket? Fejl i kablerne evt.

Det er virkelig en spøjs fejl, må jeg erkende.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu