|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mwliverbird ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 23-Maj-2006 kl. 11:59 |
hej har været ude og kigge på fladskæms tv bla. samsung. jcv , phillips osv de havde alle en respontid på 8 men jeg synes stadigvæk de virke lidt sløret ved hurtige sport udsendelser bla. fodbold og ishockey, hvor langt skal man ned før det evt er lige så godt som et almindeligt tv?? mvh michael |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Det er ikke kun responstiden, der afgør dette - det er også den interne billedbehandling. Det med slør har været / er et generelt problem for LCD, mens det efter sigende skulle være et mindre problem på plasma. At det er et problem for LCD begynder dog så småt at være et overstået kapitel - der begynder at komme LCD fjernsyn, der ikke har slør selv ved hurtige bevægelser og panoreringer. F.eks. JVC LT-37M60. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
![]() |
![]() Kender dog Sony V2000 og ser ikke noget til den slags problemer. |
|
![]() |
|
Hund ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Ja, jeg kender heller ikke JVC. Men jeg valgte et plasma TV (Panasonic PV60 37") netop pga. slør problemerne. Og at det blev et plasma var simpelthen pga. prisen, da jeg nægter at kaste 19-20.000 efter et TV (som jeg kan se det omtalte JVC koster jfr. hifipriser). Og det har jeg ihf. ikke fortrudt, for det har nogle fantastiske billeder - også til fodboldkampe, F1 m.m. Men det er, som sagt, meget muligt, at eksempelvis det JVC kan gøre det lige så godt, det er bare noget dyrere end hvad jeg gav for mit Panasonic. |
|
![]() |
|
Passer ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Hvor godt er det V2000 - gælder det også sportsudsendelser, at sløret er væk??? |
|
![]() |
|
mwliverbird ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
hej tak for de gode input på mit spørgsmål, jeg har også læst mig lidt til at man skal gå efter clear motion drive som skulle løse problemet med sløret, hvor langt ned skal man ned i responstiden 8 eller 10??
|
|
![]() |
|
HisLogin ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
Gæt < 2 ms hvis sløret skal helt væk. LCD opdatere i millisekunder, hvor plasma opdatere mikrosekunder. Der er en test af JVC LT-37M60 her - får 4 ud af 6 stjerner: http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1213457.ece Husk at features som clear motion drive etc. er "software forbedringer" af billedet = ikke helt "the real thing", som de gode gamle CRT fjernsyn.. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
En god test er vandrette rulletekster. Står teksten skarpt og læseligt er det et godt fjernsyn.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Hund ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Og jeg kan i parantes bemærke, at rulleteksterne på mit Panasonic er perfekt skarpe og læselige
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |