recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple løsnng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple løsnng

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple løsnng
    Sendt: 19-Marts-2011 kl. 22:48
Hej
Jeg sidder og tænker på, hvordan den ultimative Apple løsninger ser ud, som kan distribuere husstandens multimedier ud på forskellige Apple enheder.

Hvor godt og hvordan kan man få de forskellige Apple enheder til at spille sammen? Hvilke teknologier og services kan man få understøttet af en Apple løsning (her tænker jeg bl.a. musik-streaming tjenester)? Hvordan får man lavet en digital-løsning, som samler det bedste indenfor bl.a. tv, video, billeder og musik?

Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2009
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 23:04
det er vel nok at have en mac-mini som server og så hive det hele ind i itunes. Så kan du se indholdet på alle dine computer og iOS enheder. Hvis du så skal fordele indholdet så er der jo airports og AppleTV. Det hele kan så styres med din iPhone. Eyetv kan så optage TV og exportere det til itunes. Så kan det også ses på alle enheder. 
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 23:57
Ja, jeg skal nok samle alt på en mac-mini og bruge den som server. Kan man bruge mac-mini som medie center? Og kan jeg f.eks. streame tv og video til et andet tv med AppleTV? Er der ikke noget med, at Apple har sat en del begrænser på AppleTV?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 10:48
Man kan også gøre det med en NAS som omdrejningspunkt.

Jeg har en synology ds1010+ og her har jeg både pcer og macs der tapper fra.. feks har jeg en imac med eyetv hybrid sat til som bruges til tvoptagelser, og den lægger optagelserne direkte ud på NAS så de er tilgængeligt fra såvel husets andre macs, og popcornhour c-200 (nmt)

NAS understøtter også iTunes
Mvh

René
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 11:14
Mac Mini er den dyre løsning. Jeg har valgt en jailbreaket Apple Tv 2, der kører XBMC. Film mv. ligger på en NAS, og fra min iPad streamer jeg radio fra TuneIn og musik fra Spotify.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 12:17
TV-delen er lidt anderledes end de andre. Her er apple ikke så meget med på vognen og det med "streaming" det gøres egentlig kun af EyeTV. Problemet her er så desværre at det er endnu mere lukket end apples og kan sådan set kun køre via enten ipods/ipads/iphones fra en enkelt maskine. Men det kommer meget an på hvilken løsning med TV-tuneren man vælger. Umiddelbart er HDHR nok den eneste rigtige til streaming i netværket hvis det skal være andet end 1 maskine der skal kunne se det. XBMC har også understøttelse for HDHR. MAn kan lave små finurligheder men der er ikke nogen streaming til andre klienter/hele huset løsning på mac-fronten ud over en HDHR/elgato netstreamer (DVB-T) Desværre.

Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2009
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 14:20
Man jan også se eyetv kanalerne gennem en browser på lokalnetværket. Bare tag en browser og kig under bonjour-bogmærket. Så finder du dine kanaler. Så det er ikke kun til iOS-enheder.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Mac Mini er den dyre løsning. Jeg har valgt en jailbreaket Apple Tv 2, der kører XBMC. Film mv. ligger på en NAS, og fra min iPad streamer jeg radio fra TuneIn og musik fra Spotify.
Hvor meget kan man jailbreake AppleTV2? 
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

TV-delen er lidt anderledes end de andre. Her er apple ikke så meget med på vognen og det med "streaming" det gøres egentlig kun af EyeTV. Problemet her er så desværre at det er endnu mere lukket end apples og kan sådan set kun køre via enten ipods/ipads/iphones fra en enkelt maskine. Men det kommer meget an på hvilken løsning med TV-tuneren man vælger. Umiddelbart er HDHR nok den eneste rigtige til streaming i netværket hvis det skal være andet end 1 maskine der skal kunne se det. XBMC har også understøttelse for HDHR. MAn kan lave små finurligheder men der er ikke nogen streaming til andre klienter/hele huset løsning på mac-fronten ud over en HDHR/elgato netstreamer (DVB-T) Desværre.

Ja, det er også TV-delen som jeg ser som den største udfordring. Jeg har kigget på eyeTV3, og det ser ud til at virke super godt. Skal man bruge et EyeTV tv-kort eller er HDHR også understøttet af eyeTV3? Det vil være super, hvis man kunne streame TV-signalet til flere enheder (alt andet giver jo ingen mening!).
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 07:16
Hvis man kan streame igennem eyetv via en webbrowser er det en del af løsningen. Hvis man ikke på TV-siden kan skrive tv-signalet til ens fjernsyn (har to), hvor meget kan man så? Hvis jeg føre et almindelig TV-signal til begge mine TV, hvis jeg har så lave med en AppleTV2/Mac min løsning? Det vil være helt fint, hvis mac mine "bare" bruges som pvr, hvorefter jeg kan tilgå optagelser på mine tv via AppleTV2.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 18:39
Hvordan lægger man XBMC på AppleTV2? Skal man jailbreake AppleTV for at kunne gøre dette?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvordan lægger man XBMC på AppleTV2? Skal man jailbreake AppleTV for at kunne gøre dette?

Ja. Du skal jailbreake den. Du kan bl.a. læse om det her: 

Firecore.com

Det er en pakkeløsning, der koster lidt, hvor der bl.a. indgår XBMC, men kan også sagtens gøres gratis.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu