|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() Sendt: 27-Marts-2011 kl. 20:03 |
Hej alle
Har lige brug for kloge ord i forbindelse med samling af et antennekabel. Antennekablet kommer fra hovedfordeleren i kælderen i ejendommen, og kan derfor ikke forlænges. Kablet var i forvejen samlet med hvad jeg mener er en dårlig samling (plastikrør med gevind som ydre beskyttelse, og noget metal med små skruer i til samling af indercore). Jeg har selv en idé om at det bedste må være at lodde kablerne sammen, for bedste forbindelse og så skal den så beskyttes/afskærmes. Løsningen behøver ikke nødvendigvis at være pæn, da jeg skjuler samlingen i opgangens kabelbakke lige uden for lejligheden, og trækker den nye del af antennekablet ind til hvor den skal være/ende.
Hvad er bedst solution?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Ved en samling af kablet, uanset hvordan det gøres, er der risiko for forstyrrelser på det, og kan ikke anbefales.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
2x f connector og 1 x samleled. Bedst resultat med crimp connectors men de almindelige med gevind kan også bruges.
BS |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() |
Jeg skal lige korrigere. Jeg har skrevet at kablet ikke kan forlænges. Det jeg mente var at det ikke kan udskiftes, og jeg er derfor NØDT til at lave en samling. Derfor ønsker jeg at vide hvad jeg skal gøre for at opnå det bedste resultat.
|
|
![]() |
|
![]() |
Skal der bruges specialværktøj til crimp connectors?
Kan man få han/hun part til F-connectors eller er det kun en slags?
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
ja til specialværktøj. Det har din elektriker/antennemand.
Et samleled er hun-hun BS |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis ikke der er KabelTV i lejligheden, men i ejendommen, så er det udbyderen der skal installere det, så slipper du for besværet. Det kan jo ikke være op til lejeren at have besværet med det. Derudover er udbyder næppe, er jeg sikker på, glad for at man roder med deres installationer. Udlejer næppe heller.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er andelsbolig, så "rep" er for egen regning, men ellers har du ret
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Så er F-Connector løsningen den jeg ville foretrække. Det er også nemt at gøre.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
OK. Kan ikke lige finde crimpeversionen. Men kan se nogle som både bare skal samles og nogle som skulle kunne loddes. Hvor kan man finde crimpeversionen?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Har du måske et link til en forhandler som sælger til private?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |