|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() Sendt: 26-Marts-2011 kl. 19:18 |
Jeg har i dag været i Hifiklubben, og har lånt en T747 med hjem. Det har virkelig givet et løft i lyden på mine højttalere. Jeg har også kraftigt haft T765HD med i tankerne.
T765HD: http://nadelectronics.com/products/av-receivers/T-765-A/V-Surround-Sound-Receiver/ T747: 1) Kan det passe, at den skal stå til "Enhanced stereo", hvis der skal bi-ampes? Jeg kan ikke se muligheden for bi-amping direkte, ud over at vælge surround back med. Jeg synes dog det lyder bedst, hvis mine højttalere ikke er bi-ampet, og der kun køres i stereo. 2) Har den HDMI pass-through? Hvis jeg slukker for receiveren, så kommer der i hvert fald intet billede på TV'et. Nogen der ved, hvor indstillingen findes, hvis det understøttes? 3) T765HD har Burr-Brown 24 bit 96kHz A/D converter og Burr-Brown 24 bit 192kHz Stereo D/A converters (x5). Er det noget jeg har eller får brug for? 3) T765HD har Soft Clipping - er det en god ting at have? 4) T765HD har "SD signals are converted to HD up to 1080p with onboard Faroudja DCDi Processing". Jeg går ud fra, at det f.eks. er DVD'er der bliver opskalleret til HD? Er det bedre eller dårligere end den opskallering der allerede er i min ny-indkøbte "LG BD570"? 5) Hvad ser I som fordele og ulemper ved de to omtalte receivere? En af de store fordele for mig er, at T765HD har mulighed for, at vælge enten speaker A eller B eller begge, da jeg planlægger at smide højttalere i køkkenet. At den også er mere kraftig taler naturligvis også for. Den er også modulærbar, så jeg i fremtiden kan opgradere den, uden at skulle investere i en helt ny receiver. T747 koster 5.500 kroner T765HD koster 10.000 kroner. Hvad er jeres meninger? Meninger om andre receivere end de omtalte er ikke relevant i denne tråd.
Redigeret af SoundWave - 26-Marts-2011 kl. 19:19 |
|
![]() |
|
snadepind ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Jeg har selv overvejet end 747 og har trevlet mange fora igennem for at finde pros/cons.
Dine 5 spørgsmål er rigtig gode spørgsmål ![]() 1) Jeg tror mest, at "bi-amp" er en gimmick. Der er en del religion omkring emnet. Tror det kommer an på, hvor mange penge du har ofret på "bi-wire" kabler, om du kan høre en forbedring ![]() 2) Bedre DAC = bedre lyd (hvis dine højttalere altså kan gengive den bedre lyd) 3) Soft Clipping forsøger at redde dine højttalere, når forstærkeren er presset i knæ. Det er en god funktion, hvis du skal spille film og musik på max volume. 4) Skal opskalering foretages i Bluray/DVD, reciever eller TV? Det er i hvert fald dumt ikke at bruge den enhed, der klarer opgaven bedst. Jeg kender ikke svaret i dit tilfælde, men du kan evt tjekke Jeg vil tro, at den opskalering du finder i Faroudja Chippen er bedre end din LG Bluray, bedre end din PS3 og bedre end dit LG fjernsyn. Med forbehold for din æble tv box (er version 2 også 1080i?), så tror jeg dog desværre ikke, at du vil kunne se en reel forskel på et 50 tommer fjernsyn (med mindre du sidder meget meget tæt på). 5) Ligegyldigt hvordan du vender og drejer det og selvom prisen på T474 er 5.500 kr, så ER det en budget model. Den kan dog udvides med ekstra power via Pre-Out, hvis de 60 W bliver for små og den understøtter alt, hvad man har brug for i år 2011. Den store model er modulopbygget, javist, men en opgradering koster også 3000 kr. Hvornår kommer der en ny standard for lyd/billede, der berettiger en opgradering til 3000 kr. Og hvad koster en budget reciever på det tidspunkt? Jeg ved det ikke? Men indtil tiden kommer hvor du skal træffe det valg, så har du haft flere kræfter, bedre DAC's og bedre skalering på en T765HD. Udover at jeg ikke bryder mig om udseende og onscreen menuen på NAD, så havde jeg nok valgt at spare op til den store model ![]() MEN DET MEST RIGTIGE SVAR ER NATURLIGVIS, AT DU OGSÅ SKAL PRØVE AT LÅNE EN T765HD MED HJEM FRA HIFIKLUBBEN, SÅ DU KAN SAMMENLIGNE MED DEN T747 DU TESTER NU.
|
|
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS. |
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() |
Tak for dit svar.
Jeg er kommet frem til den konklusion, at jeg køber T747'eren senere i dag, og så køber jeg en C275BEE lidt senere. Jeg kan godt lide den lyd mine højttalere får med NAD, og da jeg prioterer stereo højere end surround, så vil jeg hellere have en kombination af T747 + effekt, end T765HD. Jeg har læst, at T747 slet ikke kan bi-ampe. Lyden er dog alligevel bedre med T747 uden bi-amp, end bi-amp med Onkyo TX-SR508.
|
|
![]() |
|
snadepind ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Det er en rigtig god investering. Effekt+surround med pre-out er den bedste måde at få rimelig stereo.
Hvis du virkelig er seriøs, når du siger at du prioriterer stereo højest, så undrer dit valg mig. Du vælger at købe surround først og vente med stereo. Så skal du jo vente indtil effekten står på hylden før hiphoppen kan vælte rummet. Den T747 har INGEN stereo evner i sammenligning med effekten. Jeg mener stadig, at du ville få MEGET mere ud af at købe effekten først og så bruge en automatisk omskifter eller lidt kabelskift, når du skulle se en film i ny og næ.
|
|
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS. |
|
![]() |
|
Stromgren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
![]() |
Det med bi amp på 747 skal slås til i menuen, hvor du kan sætte back amp til back, zone 2 eller bi-amp hvis det er en nyere model, både mig og min bror har en 747, min er af ældre dato, og kan ikke sættes til bi amp, og min brors er nyere og kan godt bi ampe
|
|
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
|
![]() |
|
![]() |
Den jeg har lånt med hjem kunne jeg ikke få til at bi-ampe - ikke i ren stereo-mode, men kun i enhanced stereo. Bi-amp er slet ikke en mulighed i menuen.
Jeg køber T747 senere i dag, da jeg ellers ingen receiver har. Effekten bliver købt indenfor de næste par måneder. T747 er stadig bedre end den Onkyo jeg lige har sat til salg. |
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
![]() |
Hvis du prioriterer stereo højest, så vil jeg anbefale dig at kigge på stereoforstærkere med surroundsound passthrough. Herved kan du bruge forstærkeren som effektblok til surround, og bruge den som forstærker ved stereo, således du omgår den ringe stereoforforstærker i SS receiveren. Har normalt et link, men er på arbejde, så kan smide det senere.
|
|
![]() |
|
![]() |
Problemet er vel bare, at det ikke bliver så billigt, som jeg ønsker det skal være. T747 + C275BEE er hvad jeg kan overskue i den nærmeste fremtid, sådan rent økonomisk. Misforstå mig ikke, surrounddelen er også vigtig, da vi ofte ser film. Jeg vil bare gerne have, at lyden er bedst ved stereo - og prisen må ikke komme meget over 10.000. T747 + C275BEE lander på 10.500.
|
|
![]() |
|
![]() |
Når vi ser film, er det som regel om aftenen, når min datter sover i rummet lige bag højttalerne, og så bliver der ikke skruet ret højt op - mere eller mindre kun så talen tydeligt kan høres.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det vil jeg gerne se nogle eksempler på? Findes der nogle til menneskepriser eller er det forbeholdt 10-15k+ klassen.
|
|
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
![]() |
Mener HFK har en Cambridge til ca 8k med SS passthrough...
|
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
![]() |
Her er listen http://www.audiophile.no/handleguide/item/208-oversikt-over-forsterkere-med-prosessorinngang
Desværre ligger langt de fleste over 10k, og mange lige under. Men det ser ud til at Denon PMA-1500AE som findes til 6000,- også har denne funktion. Kan sagtens være der er andre billige på listen. Edit: Bemærk i øvrigt at listen er fra '09, så forhåbentligt er der kommet nye produkter siden ![]() Redigeret af Irenicus - 28-Marts-2011 kl. 14:15 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |