recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj på fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøj på fladskærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 959
Direkte link til dette indlæg Emne: Støj på fladskærm
    Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:51
Jeg har lige fået mig et 23" tommer Samsung til soveværelset, jeg har 38 kanaler, på 10 af dem er der synlig støj, resten er ok. Er fladskærme mere følsomme end et almindeligt tv? jeg har et andet LCD i huset som jeg er nødt til at bruge antenneforstærker på for at få det til at køre ok. Mit normale tv er der ingen problemer med. Jeg kunne forstå hvis der var støj på alle kanalerne, men det har vel noget med at gøre hvordan de ligger i frekvensbåndet eller hvad?
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 538
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 17:13
Hej Johnny

Det har meget med hvor i frekvensbåndet kanalen ligger, for antenne kabler har markant højere tab jo højere frekvens kanalen ligger på.

Der er også meget forskel på hvor følsom et TV's tuner er, et TV kan have masser af sne, medens et andet står fint og klart - med samme signal. Dvs. det har sådan set intet med om det er et LCD eller ej, det er alt efter mærke og model.

Du skal have en antenne forstærker der hvor signalet kommer ind i huset, eller så tæt på der som muligt. Det som den gør, er at forstærke signalet før der sker tab i kablerne. Det hjælper ikke (meget) at sætte den lige før TV'et.

Mvh Peter

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu