recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-RW-drev opfører sig "mærkeligt" i Win7... :-/
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-RW-drev opfører sig "mærkeligt" i Win7... :-/

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-RW-drev opfører sig "mærkeligt" i Win7... :-/
    Sendt: 28-Marts-2011 kl. 00:26
Hej alle
Jeg har en stationær PC med Windows 7 64-bit og et Sony-NEC-Optiarc AD-7191S DVD-RW drev installeret (SATA). Drevet opfører sig på en måde som jeg ikke kan forklare eller forstå.

Symptomer:
Jeg kan smide en musik-cd i drevet og rippe den med EAC - ingen problemer alt virker!
Jeg kan smide en musik-cd i drevet og forsøge at afspille den via Stifinder - med det resultat at CD'en ejectes og Windows beder mig om at indsætte en ny skive!
Jeg kan smide en data-cd/-dvd i drevet og forsøge at se indholdet i Stifinder - med det resultat at skiven ejectes og Windows beder mig om at indsætte en ny skive.
Jeg kan smide en brændbar skive i drevet og brænde den med InfraRecorder og efter endt (af-) brænding bliver cd'en ejected og kan ikke læses i Stifinder... (men godt af andre computere)
Jeg kan ikke tilgå drevet i kommendoprompten, men får fejlmeldingen "The parameter is incorrect." i modsætning til "The system cannot find the drive specified." hvis det ønskede drev slet ikke findes.

Alt ser desuden fint ud i enhedshåndteringen...

Nogen som har et bud på hvad der foregår og kan se logikken i ovenstående? (De eksempler jeg nævner er konsistent adfærd og ikke enkeltstående tilfælde)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 08:10
Ja, det lyder ret mystisk. Jeg har kun et bud - defekt drev. Har du mulighed for at prøve med et andet?
/Peter
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 14:06
Problemet er løst - det viste sig at være VMWare WorkStation som mappede drevet til en virtuel maskine - og dét nappede åbenbart adgangen til data via bl.a. Windows Stifinder, men tillod andre former for adgang som beskrevet ovenfor - blandt de mere mærkelige fejl jeg er løbet ind i.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu