|
headfi ,Amps |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
jøsse
Bruger Oprettet: 28-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
Emne: headfi ,Amps Sendt: 29-Marts-2011 kl. 08:18 |
|
Var det ikke en ide at oprette en tråd angående ovennævnte
(det er også lykkedes mig at blive smidt ud fra hifi4all,blot fordi jeg var kritisk overfor at dele af et indlæg blev cencureret)
|
||
hks777
Bruger Oprettet: 17-Marts-2011 Sted: sønderborg Status: Offline Point: 61 |
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 10:03 | |
jo det er en god ide for jeg mangle nogle gode ideer til en billig dac/amp
|
||
jøsse
Bruger Oprettet: 28-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 10:13 | |
Der kan jeg desværre ikke være til nogen hjælp.
Jeg er mere intresseret i Sennheiser HD 650/HD 800,og hvilke amps de spiller bedst med.
Nogle der kan være til hjælp?
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 12:18 | |
Det kunne være stort med en headfi sektion her på recordere, jeg tror det ville trives fint her. Underafsnittet "Bærbare medieafspillere" dækker allerede et udsnit af det jeg betegner som headfi, men der er jo mere i headfi end blot de bærbare afspillere, der er stationære setup, både til anlægget og til computeren, dac-snak og naturligvis debat om lyttebøfferne selv.
Hvad angår en billig dac/amp er jeg fint tilfreds med min Aune, den gør det rigtigt godt. Den kan modtage usb in, coax digital ind og også rca/phono analog ind så den kan bruges som regulær lyttebøfforstærker uden dac også. Den har også rca/phono analog ud, dvs. den kan bruge som ren dac hvis det ønskes. Eneste mangel er at der ikke er optisk spdif ind. prismæssigt ender den omkring 1200 kroner inkl. transport fra Kina og told. |
||
hks777
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 12:42 | |
jeg stemmer også for en headfi sektion har du et link til den du nævner? |
||
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 12:54 | |
Synes også godt sådan en sektion kunne være her.
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 13:34 | |
Der en en anmeldelse og debat af den her http://www.head-fi.org/forum/thread/438473/info-on-the-aune-usb-dac-amp. Den kan vist kun købes på ebay, det var ihvertfald der jeg købte min fra. http://cgi.ebay.co.uk/Aune-HIFIDIY-NET-Mini-USB-DAC-SE-Mk2-AMP-/150581288712?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item230f581f08 er en sælger i England, det betyder at du ikke behøver bekymre dig om toldopkrævning. Han skriver godtnok at han kun vil sælge til England, men det er da et forsøg værd at høre om han kan lokkes til at skrive Denmark på pakken mod at du sputter lidt ekstra i kassen til porto. 850 kroner i dagens valuta + hvad I kan blive enige om i transport. Jeg købte min af en kineser så der kom lidt told og 160 kroner gebyr til postdk oveni, så jeg endte omkring de 1200kr jeg nævnte tidligere. Edit: Jeg kan se mit link til ebay ikke fungerer, hop på ebay.co.uk og søg på aune dac, de fleste står der "From China" ved, find den hvor der står "Express delivery available" det er englænderen. Redigeret af strandvasker - 29-Marts-2011 kl. 13:37 |
||
hks777
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 14:00 | |
jeg vil helst købe i danske butikker( eller nabolande) |
||
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 19:45 | |
Jeg synes der mangler følgende:
Headfi Selvbygger / DIY Hjælp til -||- Hjemmeautomation (X10, Z-wave) Jeg gør lige en mod klar over denne tråd!!
|
||
strandvasker
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 20:46 | |
Hvad er forskellen på de to? Er den første blot til at prale af egne fortræffeligheder og den anden til at søge hjælp når det ikke helt gik alligevel, eller hvad? I min verden hænger det sammen, man bygger, folk kommenterer og stiller spørgsmål, man får nye ideer og stiller selv spørgsmål osv. osv.. Hvis jeg kigger på "Microsoft Media Center, MCE og HTPC" sektionen er der en hel del DIY agtigt hvor folk skruer systemer sammen, folk viser tingene frem og fortæller om dem og der bliver spurgt lystigt fra alle sider, både dem der bygger og dem der lige skal lure en smart finte af - hele molevitten samlet under samme gruppe.
Fin ide. |
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 02:13 | |
- Jamen, så kan jeg da give et godt tip hvis det er det pris intelligente køb du er ude efter, idet jeg hvad Head-fi angår selv er gået "bang-for the buck vejen", og er med min combo endt med et ganske tilfredsstillende resultat med de egenskaber jeg selv værdsætter: Åbent, detaljeret, transparent, ufarvet, naturligt, kontrolleret, og rummeligt. I stuen har jeg et par B&W 803D, men til sammenligning syntes jeg faktisk faktisk bedre om at høre musik med hørrebøfferne på værelset (og sengen), hvor rum og rumakustik ikke spiller ind. Som dac/amp har jeg indkøbt en Yulong D100, som er tilsluttet min PC, og en CD afspiller ved siden af sengen (ja, man er vel magelig) D100 fåes fra 399 til 439 Euro fra hhv Tyskland og Frankrig på ebay.com hvis du ser dig for angående sælgerens/varens placering (De fås billigere fra Hong Kong og lign, men så skal du jo lige passe på moms og told hvis den snuppes i tolden!) Jeg købte selv min fra casque audio i Frankrig (før den Tyske forhandler meldte sig til), og selv til den europæiske pris kan den altså dårligt andet end blot varmt anbefales. Hvis du også skal bruge den til PC er den i øvrigt helt perfekt idet den har USB tilslutning og i praksis installerer sig og fungerer som computerens 96 Khz lydkort. Der til har jeg så et par AKG-701 som vel også er den bedste bang-for-the buck headphone man kan få fingerne i til prisen. De er vist tilgængelige til omkring latterligt små 2000 kr i dag. Jeg går selv og væver lidt omkring opgradering til Sennheiser hd 800, da det fra reviews lyder som om de har mange af de samme forcer som jeg værdsætter ved AKG-701, men bare gør det endnu bedre som den nye konge på tronen, efter at have stødt AKG-701 fra den, inden for den type lyd jeg selv går efter. (må jeg vel hellere sige før der er nogle der protesterer). Men med dem er vi så desværre ude over det med det prisintelligente "bang-for-the-buck", og må nøjes med at konstatere et godt "bang!"
Redigeret af TBC1 - 30-Marts-2011 kl. 02:32 |
||
strandvasker
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 10:33 | |
De kan fås endnu billigere, debusy.dk har dem til 1600 inkl forsendelse og tyske thomann.de sælger dem til 1484 hvor der dog kommer porto oveni. Hvad angår bang-for-the-buck så kommer det an på om man kan li' lydsignaturen. Mine 701'eren var et regulært fejlkøb, jeg synes de er knusende kedelige at lytte til så jeg fik ikke meget "bang" der. Jeg burde virkelig tage mig sammen og sælge dem til en af de mange der synes de er fantastiske, her hos mig samler de bare støv. Ret skægt for øvrigt at de kan dele vandede på den måde, 701'eren har masser af fans der synes de er fantastiske og lige så mange der mener de er dødsyge.. |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |