|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bent Erik ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 23-Maj-2006 kl. 22:58 |
Jeg har ikke helt forstået, om der er 100% Pixelgaranti på Sony Bravia KDL-40V2000. Der sælges mange lcd-tv med 6 mdr. 100% pixelgaranti. Kan det virkelig være rigtigt at Sony's nye Lcd, ikke sælges med en sådan 100 % pixelgarnti. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Spørgsmålet om pixelgaranti er kommenteret af Lars i Fælleskøb tråden for Sony's LCD
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11403& PN=1&TPN=6 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
![]() |
For det første er der ganske mange myter om pixelgaranti. Samsung har f.eks. ry for 2 års 0-tolerance, men det rygte har været meget svært at få bekræftet fra Samsung. Er det måske kun 14 dage? Gælder det måske kun for computermonitorer? For det andet betyder det at Sony ikke har en nedskrevet pixelgaranti jo ikke at der så ikke er garanti. Tværtimod. En nedskrevet pixelgaranti er typisk noget med at fabrikanten tager forbehold og har en bagatelgrænse som de ikke dækker. Sådan et forbehold har Sony ikke. Generelt er der jo ingen grund til at skrive at der er speciel garanti på pixels. Der er garanti på hele apparatet - det gælder så selvfølgelig også pixels. Redigeret af peejay - 24-Maj-2006 kl. 08:52 |
|
![]() |
|
psychotic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2006 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Jeg har faktisk hentet en pdf dokument på deres danske hjemmeside, hvor der står at samsung har 3 års nul tolerence overfor pixelfejl i hele norden, så synes det er meget forvirrende, det jeg jeg har omtalt flest gange er dog de 2 årsn ul telerance overfor pixelfejl. |
|
![]() |
|
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Hvis det er det her du tænker på: http://www.samsung.com/dk/support/guarantee/pdf/tft_pixelspe c.pdf så bemærk at det henviser til specifikke modeller af monitorer og IKKE er en generel garanti. (Ikke fordi det var meningen at dette skulle udvikle sig til en tråd om Samsungs pixelgaranti eller mangel på samme.) (I øvrigt gælder vel det samme for Samsung som for Sony: i det omfang de ikke har taget forbehold, så gælder den generelle garanti for apparatet vel også for pixels) |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Nej, der gælder altid ISO 13406-2 som beskriver hvor mange pixelfejl der må være på LCD displays (afhænger af displayets klasse og størrelse). Man kan ikke sige noget generelt. Det afhænger af hvilken type pixelfejl det er, og hvor på selve skærmen de/den sidder. Det er ISO 13406-2 at klager til Forbrugerstyrelsen afgøres efter. Desværre er ISO 13406-2 som så mange andre standarder, noget man skal betale for at få en kopi af. Derfor ligger den ikke offentligt tilgængelig på internet. Så vil man læse mere om den, må man ty til de mange omtaler og beskrivelser der findes på google. Så som udgangspunkt dækker Sony pixelfejl efter ISO 13406-2, men i praksis har de været mere large i håndteringen af de 2 sager med pixelfejl der har været siden Sony trådte ind på markedet for LCD TV. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, så lærte jeg også lidt i dag. Tak for et klart svar. I øvrigt er ISO standarder noget jeg HAR lidt forstand på |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |