|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() Sendt: 25-Marts-2011 kl. 13:42 |
|
Er der nogle som kan skære det lidt ud i pap hvordan man sætter det op, til feks sit hjemmenetværk?
jeg har feks bredbånd via dansk kabeltv og har en wrt610n router, og bag den diverse mac og pcer samt en synology NAS. Vi tilkobler os vores hjemmeenheder via feks arbejdscomputere og eller iPhones, og af og til (dog sjældent.. eksterne lånte computere) Og er det noget som mærkbart reducerer hastigheden?
Redigeret af rhsin - 25-Marts-2011 kl. 13:42 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
|
Jeg har i forbindelse med spotify købt mig 3 måneders VPN hos overplay.net
Og dette fungere ret simpelt! til selve computeren er der et lille program man kan køre, og ellers bare vælge land. inde på deres hjemmeside kan du endda finde opsætninger til bla. iphone, så du kan få din iphone til at "være i usa" og derved bla. benytte pandora (forudsætter dog jailbreak). ligeså findes der vidst os opsætninger til routere mm. og altsammen så man kan sætte dem op til et land efter eget ønske (dog ud fra hvad de tilbyder, men jeg har intet at klage over! og overvejer stærkt at forlænge med et år efter de 3 måneder) |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Normalt sætter man sin router til at modtage VPN tunneler fra dine klienter ude fra internettet, når sådan en tunnel er oppe at stå opfatter din klient sig som værende på dit lokalnetværk og kan tilgå de samme ressourcer som hvis den er koblet direkte op på dit netværk. Denne VPN tunnel er krypteret og dermed sikker.
Du er så heldig at med din router kan du installere DD WRT firmware som er udgivet i en VPN version der gør at din router kan modtage disse connections.
Alternativt har Zyxell og Cisco O.A. VPN routere i deres sortimet der dog er rettet mere mod erhverv og dermed prissat lidt anderledes end SOHO routere :-) Disse routere er dog dimesioneret til denne trafik og derfor formentligt også hurtigere og mere stabile til at håndtere dette, men når du har den gratis mulighed kan du komme igang og se om det er noget der virker for dig.
BS
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
jeg ved ikke rigtigt om jeg har mod på at installere den alternative DD wrt software, havde kigget på den tidligere.. men gik lidt kold i at vælge hvilken version jeg skulle starte med http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database (wrt 610n)og er det ikke en større operation at sætte routeren op med den nye firmware... kan man importere settings fra nuværende indstillinger også køre videre derfra?
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Gå ind under router database, indtaster din router's navn, vælger den version med VPN og så skal du vælge om du har en rev 1 eller 2 router (i dit tilfælde)
Du burde kunne flashe til dd og så køre videre bagefter da MAC adressen ikke ændres. Du skal dog sætte dit lokalnetværk op igen med ip range, faste ip's OSV det kan ikke overføres. Opsætning af VPN er lidt mere langhåret og det er bedst/lettest hvis man kender lidt til netværk. BS |
||
![]() |
||
Pseudodeth ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
Det er nemt at flashe routeren og dd-wrt firmwaren er lige så nem at betjene som den pre-installerede. Du får et hav af muligheder, heriblandt vpn, som du ikke har med stock firmwaren. Hvis du har brug for vpn er det en glimrende og nem måde at opnå det. Der findes meget udførelige guides på deres forum og hvis du er forsigtig behøver du ikke at være bange for at give dig i kast med det. Jeg vil dog anbefale dig at flashe med et model-specifikt firmware build første gang for at udgå at bricke routeren.
|
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
Har du nogle specifikke modeller på VPN routere? .......og hvis man sætter sådan en router op med eksempelvis VPN fra overplay, vil alle tilsluttede enheder til routeren så "tro" at man sidder et andet sted end Danmark? |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du skal kigge på ZyXell's zywall serie, de fleste cisco routere (ikke linksys) og linksys RV serien. Derudover er der som nævnt en VPN version af DD wrt som kan på de (mange) routere der understøttes.
Det du spørger om er dog at routeren skal opføre sig som klient på overplay's netværk og du skal lige verificere at dette (klient) understøttes. Det er jeg dog ret sikker på det gør på de fleste.
BS
|
||
![]() |
||
hypper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Aalborg DK. Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|
Undskyld. Redigeret af hypper - 03-April-2011 kl. 15:06 |
||
Med venlig hilsen / Best Regards
Claus Sørensen |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
Trådstarteren spurgte efter VPN, og dette har jo ikke noget med VPN at gøre. Men både DD-WRT og OpenWrt firmware kan køre VPN og de er også gratis.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
|
Har du fået styr på VPN delen ?
Mvh. Torben |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |