|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() Sendt: 31-Marts-2011 kl. 11:10 |
Jeg har et problem med min CS407, som efter noget tid pludselig mister forbindelsen til mit netværk, når det sket er der ingen advarselstegn fra min CS407, den lyser grønt både ved mine diske og ved netværkslampen, jeg kan ikke slukke for den uden at skulle tage stikket ud og i igen, når så jeg starter den igen er der forbindelse igen, men mister den så igen senere.
nogle der kan hjælpe ;)
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() |
slet ingen der kan hjælpe ?
Jeg kan slet ikke få kontakt til min nas fra mit netværk eller fra synology assistent
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
whoopsdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Sidder den på en switch? Har du forsøgt at skifte port? Er der lys i netværkslampen bag på Synologyen efter forbindelsen er mistet?
I det tidsrum hvor du kan komme på den, prøv da at tving netværkskortet til at køre 100 mbit og ikke gigabit.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej jeg skriver først nu, da jeg de sidste 3-4 dage har været igang med at installere nye diske for at se om det skulle være dette, men det var det ikke :( jeg har lige kigget på den og den har mistet forbindelsen igen, og der er ikke lys bag på nasen, der hvor netstikket sidder. den har dirrekte forbindelse til min zyxel router fra fullrate og har også testet med et andet stik uden held.
hvordan jeg tvinger den til at kører med 100 mb ved jeg ikke hvordan man gør, kan du guide mig ?
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
whoopsdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Hvilken model fra zyxel er det? Mener de fleste fullrate routere kun er 100 mbit routere nemlig. Du kan ændre på dit synology netværkskort ved at logge på den. Gå til Kontrol panel-> Netværk-> Netværksinterface.
|
|
![]() |
|
![]() |
hvilken jumbo frame skal jeg vælge jeg kan vælge at aktiviere fra 2000 til 9000 og til standard står den til at deaktivere 1500 ?
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
![]() |
Jumbo frame skal du endelig ikke pille ved lige nu. Er der ikke et punkt der hedder Link Speed/Duplex?
Jumbo skal bare stå til standard (1500) Redigeret af whoopsdk - 04-April-2011 kl. 20:15 |
|
![]() |
|
![]() |
Har du tilfældigvis en gammel switch eller router vi kan prøve at sætte imellem? Altså: Zyxel <---> switch/router <---> NAS Hvis det er en router skal du bare bruge LAN portene og ikke WAN.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Og du har selvfølgeligt prøvet med en anden netværkskabel!
Nyere udstyr er der ikke behov for at styre hastighed og framesize på hvis det bare er for at få forbindelse, det styrer komponenterne selv.
BS Redigeret af Bschmidt - 04-April-2011 kl. 20:27 |
|
![]() |
|
![]() |
jeg har ikke et punkt under netcærk der hedder link speed/duplex
jeg har prøvet med to yderligere netkabler og jeg har desværre ikke switch. jeg har nu prøvet at konfigurer min router i synology og aktiveret bittorent og her melder den fejl når den tester forbindelsen. under konfigurationen kan man vælge en række routere men min mopdel er ikke på listen.
min model er en P-2602HW-D1A
det der er underligt er at på min gamle Ds207+ var der ingen problemer.
og har en ide med at det er efter jeg har aktiveret download manageren på min cs407 at den begynder at gå kold
jeg har nu haft forbindelse til min nas i mindst 20 min hvilket måske skyldes at jeg er aktiv på nasen ?
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
![]() |
Min fejl med den linkspeed - har selv haft en cs407e for noget tid siden, men de har vist fjernet det på de nyere firmwares :-)Hvis det skyldes downloadmanageren, så prøv at sæt antallet af samtidige tilladte forbindelser drastisk ned på bittorrent. Jeg kan ikke helt huske hvor man gør det, men mener det er under downloadmanagerindstillinger et eller andet sted.
Når det før har virket med en DS207+ er det næppe dit netværk den er gal med. Den routerkonfiguration der er på synologyen kan du bare lade være med at bruge, og så manuelt åbne de(n) port(e) du benytter til bittorrent i din router.
Redigeret af whoopsdk - 05-April-2011 kl. 07:55 |
|
![]() |
|
![]() |
jeg har nu haft forbindelse til min nas i 10 timer, den eneste gang den mistede forbindelsen, var da jeg startede med at hente noget fra en newsgruppe via SABnzbd fra min pc, da jeg stoppede dette og manuelt retstartede min nas kørte den igen mystisk :)
Redigeret af Flarup - 05-April-2011 kl. 09:28 |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |