recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kigger efter en 3D skerm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKigger efter en 3D skerm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Loge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-April-2011
Sted: Spjald
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Kigger efter en 3D skerm
    Sendt: 08-April-2011 kl. 23:25
Som overskriften skriver så er jeg på udkik efter en 3D skerm jeg er ligeglad med mærke så længe det minimum 32" og maximum 40"   og full HD
men jeg er på udkik efter en skerm som kan holde opdateringshastigheden da jeg vil spille spil på den så vel som se film på den :)

men det vigtigste er at den kan modtage 3D og vise det da jeg har en computer med NVIDIA 3D Vision så jeg har briller osv.

i kan se den pris jeg ca vil give for tv'et men et sted i mellem 5000 og 7000 måske lidt +
men har kikket på følgene:

Samsung LE40C755

SONY KDL32EX720

Men håber i kan hjælpe eventuelt finde beder modeller 

MVH Loge Lisbygd

Pc jeg vil køre dette med er ASUS G73 SW 3D 
Loge Lisbygd
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 23:52
Ifølge de fleste seriøse anmeldelser, har selv de bedste LCD-skærme med 3D lige nu, generelt ret store problemer med 3D-teknologien, især på fænomenet Crosstalk, som tilsyneladende skæmmer oplevelsen markant. Rent faktisk skyldes det i mange tilfælde, at mange af LCD-panelerne stadigvæk har en for høj responstid, når det kommer til 3D.
Men hvor meget det lige generer dig, og hvor meget det i sidste ende har af betydning for dig, ved du kun selv.
På andre områder klarer de sig fint.

Men her er Plasma bedre på den front, og især Panasonic.
Et sikkert bud er en Panasonic TX-P42GT20E. Den koster under 7000 Kr. Den kommer uden 3D briller. De koster ca. 1000 Kr. Designet er nok ringere, men til gengæld er det en ganske holdbar og solid skærm.

Læs f.eks. en anmeldelse http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1285749000

Redigeret af vasif - 08-April-2011 kl. 23:54
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 11:05
her er alternativet..

LG 32LW5500 og LG 42LW5500    (noter: nordisk udgave hedder LW550N)

primær årsag for nogle til at vælge passiv er
 + ny / gammel biograf tech. set fra biografen
 + billige passive briller
 + ingen flimmer kasse
  - pt. ingen fullHD, men kaldt halfHD vel nok, da 1080 har 540linier til højre/venstre øje.

min egen oplevelse af den aktive brille tek, var tunge briller, forkert billed, flimmer som giver en del hovedpine efter længere tids brug (fortalt af andre). pana plasma + samsung led prøvet i mørkere rum.

men begge teknologier er jo rimlig nye, så 3D er vel kun det man kan forvente af 1./2. generations løsninger..
og forskellige oplevelser af det, så du bør selv se det, før du endelig beslutter dig, nogle kan lide A, and vil have B, og så er der dem som skal have C selvom det ikke er bedre.

Redigeret af pendec - 09-April-2011 kl. 11:07
Til top
Loge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 20:48
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281208 er det denne jeg leder efter har den mine krav?
Loge Lisbygd
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 23:25
jeg tror det vigtige som du ser på er 120hz funktionen, som tv så også har, men det er ikke nødvendigvis et 3D tv du skal se efter, dog bare en skærm som klarer den høje frekvens, som du allerede ser det på din monitor til pc..

ps: du kan IKKE bruge nvidia 3d vision briller med panasonice 3d-tv funktionen eller andre "aktive skærme".. det er kun via udgangen fra dit grafik kort det vil fungere på skærme som kører 120hz, og ikke igennem et tv som selv vil generere 3d billed.

Til top
Loge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 11:42
http://www.xpand.me/   jeg har undersøgt lidt men tror du så at de her briller kan gå sammen med tv'et og vigitgst at de kan gå sammen med nvidia?
Loge Lisbygd
Til top
Loge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 11:42
ps tak for alle jer som  har svaret:)

Loge Lisbygd
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Loge Loge skrev:

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281208 er det denne jeg leder efter har den mine krav?

Ja, det er denne. En allround skærm, som er fantastisk til prisen, som må siges at være faldet markant siden lanceringen.
Hvis du skulle få lyst til at se almindelig Tv, eller se Blu-Ray, klarer skærmen sig fortrinligt til prisen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu