|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
oestfeldt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2011 Sted: Værløse Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 10-April-2011 kl. 12:00 |
Kan det virkelig være rigtigt ? Jeg forbandt min HTC Wildfire til min NAD forstærker via en minijack til phono ledning. Lyden var nogenlunde, men væsentlig dårligere en lyden fra en CD. Hos en kammerat, satte vi en Ipod touch til hans Denon forstærker via samme slags minijack til phono ledning. Der måtte skrues helt op for Ipod touchen og for Denon forstærkeren, for at få en rimelig lydstyrke, og kvaliteten var igen kun nogenlunde. Er kvaliteten virkelig så ringe, når man afspiller musik på en forstærker via en Ipod eller HTC ? Jeg har tit set reklamer for stereo-anlæg med dockingstation til Ipod, så det overrasker mig at lyden ikke er bedre. Eller er det fordi der er forskel på udgangen af en Ipod i dockingstik og 3.5 mm jack stik ? Min svoger har købt en sonos til sit stereoanlæg, og der lyder MP3 musikken fremragende, så det kan jo lade sig gøre, at få god kvalitet musik på sit stereoanlæg ud af MP3 filer. Er der nogen der vil dele deres erfaringer med Ipod eller HTC tilslutning til et stereoanlæg !?! |
|
![]() |
|
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
En grund kunne være forskel på mp3 filerne, de 128 kps lyder jo væsentligt ringene end en 320 kps... Nogle bruger også programmer til at få mp3erne til at ha nogenlunde samme lydstyrke, min erfaring er at det dræber den sidste smule dynamik der er i filen, og medfører at man må skrue væsentligt op....
Uden at vide det med sikkerhed, så overfører man måske digitalt via en docking station med optisk kabel, og hvis den så er bedre til at afkode end afspilleren, så kunne det være problemet. men den side af sagen er jeg ikke 100 på.... Redigeret af detlef - 10-April-2011 kl. 14:08 |
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
![]() |
Vil tilslutte mig detlef, der er væsentlig forskel på lydkvaliteten på det forskellige kompressionsniveauer. Dertil betyder det rigtig meget hvor DAC processen finder sted, og kører du analogt ud af afspilleren benytter du dens DAC, og de er sjældent noget værd. Det lyder også lidt mærkeligt at der skulle skrues meget op hos din kammerat for at det gav lyd, lyder til at i måske bruge en forkert indgang?
|
|
![]() |
|
oestfeldt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2011 Sted: Værløse Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej igen
Mine MP3 filer er 320 eller 256 kbps.
Jeg har søgt noget mere efter 'Irenicus' skrev om DAC processen. Den foregår i både HTC'en og iPod'en. Også på iPod'ens dockingoutput. Jeg fandt dog en enkelt dockingstation (Wadia 170i) som kan bypasse DAC'en i en iPod, og derved få ordenlig musik sit stereo-anlæg. Den dockingstaion koster desværre mere end selve iPod'en, og kan vist ikke købes i DK
Takker for jeres svar.
Mvh Peter
|
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
![]() |
Det er svært, og dyrt, at få et godt setup ud af en bærbar afspiller. Men i sidste ende kunne det, efter den enkeltes konfiguration, måske betale sig. Wadiaen har jeg set i DK hos Vassago HiFi
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
Jack-udgangen på både htc 'en og ipod'en er lavet til drive en hovedtelefon, og ikke en linie-indgang på et stereoanlæg (den har en anden impedans). Hvis du fx hiver et liniesignal ud af en ipod via en dock lyder det meget bedre.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |