recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS lyd fra PC til HIFI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDTS lyd fra PC til HIFI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Emne: DTS lyd fra PC til HIFI
    Sendt: 10-April-2011 kl. 23:57
Nu er jeg nødt til at spørge, fordi jeg forstår simpelthen ikke at jeg ikke kan få DTS lyd fra min PC til min forstærker.  Jeg har fulgt denne guide og andre guides uden noget resultat http://ac3filter.net/guides/ac3filter_spdif#toc11

Jeg kan sagtens sende et test signal til min forstærker fra min PC,  i de indstillinger hvor man kan teste AC3 og DTS lyd på computeren. Receiveren slår automatisk over fra stereo til DTS. Det sjove er bare at hvis jeg afspiller wave filer med DTS blinker min receiver og indikerer PCM.

Jeg kan konkludere det ikke er mit kabel eller lydkort det er galt med, da jeg godt kan sende et DTS test signal, jeg kan bare ikke afspille mine DTS lyd filer, så forstærkeren kan altså godt dekode signalet med test filen, men ved afspilning af diverse medieafspillere på min PC blinker PCM?? Computerens lydkort er sat op til at køre passthrough altså at det er forstærkeren der dekoder signalet til DTS.

Har også prøvet på en vens PC og vi kunne heller ikke få det til at virke. Det jeg ikke forstår er hvorfor kan jeg sende et DTS signal som forstærkeren fint dekoder, men lydfiler via afspilning fra en mediaplayer virker ikke?? Jeg er lost, så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det bare være rigtig dejligt Smile
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 08:02
prøv med en helt almindelig dvd med dts lyd
så er det i hverfald ikke kilden som har skylden
Til top