recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - medie afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmedie afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobhs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: medie afspiller
    Sendt: 11-April-2011 kl. 12:29
Hej.

Jeg har planer om at købe en nas her en af de nærmeste dage, og vil også gerne have en medie-afspiller som kan afspille de fleste filtyper.

Jeg startede med at kigge på Boxee Box da jeg synes den har nogle nice ekstra features. Dog virker det helt tåbeligt at den fx ikke kommer cover art osv lokalt, da jeg synes det er total ubrugeligt hvis man skal vente flere minutter på at få vist hvilke film man har liggende. Derudover synes jeg at jeg kan læse mange der skriver rundt omkring at der stadig er mange fejl i boxee.

Har også kigget nærmere på WD TV. Denne virker som en fin løsning, især til prisen. Dog kunne den godt have haft lidt flere online "apps" eller hvad man skal kalde det. Derudover ville det også være nice hvis den kunne vise en smart menu med cover, info osv om de film jeg har liggende.

Sidst har jeg også kigget på apple tv 2 med xbmc. Dette er også en billig og interessant løsning, dog lyder det også til at det ikke kører så godt som man kunne tænke sig. Har læst at nogen skriver at den kan have problemer med video-film af høj kvalitet 1080p osv. Derudover er jeg noget i tvivl om hvor godt det egentlig fungerer med xbmc på apple tv 2.

Nogen som kan byde ind med nogle kloge ord til hvordan jeg vælger den rigtige løsning?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 21:03
find først og fremmest ud af hvad det er helt præcist du gerne vil bruge den til. du skriver om coverarts og manglende apps (hvad har det lige med afspilning at gøre?) og atv2/xbmc er et reelt hack, Så når du har fundet ud af præcist hvad det er du vil bruge den til - så er det også meget lettere at give besyv med. - du kunne også kigge på xtreamers sortiment. - eller bygge selv, så er du sikker på at få det du vil have.
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 21:12
Tag et kig TViX afspillerne. Der har du med programmet TViXie fuld kontrol over dine baggrunde, coverart osv. Samtidig afspiller den virkelig alle filer, fejlfrit. Jeg har aldrig problemer med min igennem min NAS (Qnap TS-419p), ligemeget hvor store filer det end måtte være.
Du kan se lidt om mulighederne ved tvixie HER

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 21:16
har lige købt denne
ac ryan playon hd mini 2
lidt over 800 kr
æder alt og kan afspille blu-ray med alle HD lyd formater
via usb eller nas

samt undertekster fra TS filer. det er der ikke mange der kan
dvb-t og sat tv hvor undertekster bliver sendt for sig selv

Redigeret af xcardman - 11-April-2011 kl. 21:19
Til top
jacobhs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 23:04
Claus_jac: Du har nok egentlig ret i at jeg blander for mange ting sammen. I bund og grund handler det om at jeg gerne vil have en bundsolid media afspiller som vil kunne køre godt med en nas, eller evt ved at koble en ekstern hd til medieafspilleren. Menuerne må gerne være nice, men selvfølgelig er afspiller-delen det vigtigste. Ekstra online features som youtube osv må gerne være på afspilleren, men er bestemt ikke noget krav.

Xcardman: Har kigget nærmere på dit forslag med ac ryan playon hd mini 2, og den ser rigtig interessant ud. Umiddelbart ser det ud som om den har alt det jeg efterlyser, så den er bestemt en mulighed. Den må jeg lige læse lidt nærmere om. 

TVix-afspillerne kan også være en mulighed, men de fleste af dem koster dog også lidt mere.
Til top
jacobhs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 23:18
xcardman: Hvor har du fundet den til lidt over 800kr? Jeg har ikke kunne finde den nogen steder for under 1000kr.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 00:13
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 02:10
Du skal lige være opmærksom på at oprindeligt er Redcoon et tysk firma, dog med en dansk afdeling. Hvad den danske afdeling præcis foretager sig ved jeg ikke, så jeg tør heller ikke sige hvordan tingene er rent juridisk.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Point: 539
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

har lige købt denne
ac ryan playon hd mini 2
lidt over 800 kr
æder alt og kan afspille blu-ray med alle HD lyd formater
via usb eller nas

samt undertekster fra TS filer. det er der ikke mange der kan
dvb-t og sat tv hvor undertekster bliver sendt for sig selv

Takker for info & link, var på udkig efter en billig afløser for tv live, som kunne klare hd-lydformater samtidigBig smile
Til top
jacobhs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 19:18
jeg er stadig lidt i tvivl. Er også faldet over denne her: http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B245379/cid/8238/M%C3%A6rkevare_DViCO_TViX_HD_Slim_S1/

Den ser bestemt også spændende ud, nice interface ser det ud til. Spørgsmålet er om den burde være et seriøst bud eller betaler man lidt for meget for den i forhold til hvad den egentlig mere har at byde på i forhold til de billigere forslag som WD TV Live og AC Ryan Playon hd mini 2?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu