recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smadret receiver efter rep.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmadret receiver efter rep.

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Johnine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: Smadret receiver efter rep.
    Sendt: 13-April-2011 kl. 23:15
Undskyld, at den nok ikke lige passer ind. Men har brug for nogen hurtige svar, derfor poster jeg det lige her, for der er flere der læser de her emner, end dem i jura. (Åbenbart?!)

Hej alle..

Jeg modtog en sms fra Hifiklubben idag, at min Denon AVR-4310 var kommet hjem fra rep.
Den havde haft en fejl på HDMI boardet siden den var ny (købt d. 9/3-2010), hvor den ikke kunne fange signalet ordentligt og sende det videre til de forskellige komponenter, andre gang tog det bare flere minutter, før der kom billede på fjernsynet. (Blev afprøvet med flere forskellige fjernsyne, og bluray afspillere)

Jeg sendte den så til rep. i samme ombæring som jeg skulle have min højtaler repareret pga. en sprunget diskant.

Da jeg så kommer ned i hifiklubben, pakker ekspedienten receiveren ud af den indpakningen den var transporteret i, alt i mens jeg står ved siden af og kigger på. Ved første øjekast konstatere jeg så, at den har fået flere dybe hakker i fronten, så man kan se det sølvfarvede alu. Den har også en stor bule opad på kabinettet på toppen, som indikerer at den har været mast eller trykket/tabt. De 2 bagerste fødder er knækket af den og beslagene ødelagt, og efter nærmere syn, er den slået hel skæv, og kabinettet passer ikke rigtig over resten. Det hele er meget skævt.

De sætter så den helt store mølle igang og får fat i e-service og alt det der, og ringede til mig idag kl. 18, og fortæller at den bliver sendt til rep. så den får skiftet alle de dele der er ødelagte. Jeg stiller så spørgsmål til indmaden, som jo sikkert har været voldsomt rystet, men får at vide, at den som regel ikke tager skade ved sådanne uheld. I mine øre giver det ikke rigtig mening.

Hvad synes i?

Bottom line i det her, hvad/hvor meget skal jeg acceptere/forlange? Er det rimeligt at jeg skal tage imod en forstærker der har været behandlet på den måde, eller kan jeg forlange at få en ny?
Er det ikke bare et spørgsmål om at kræve erstatningen af vognmandsfirmaet, der ikke har transporteret det ordentligt?
Nogen der ved hvad jeg rent juridisk skal acceptere/forlange?

Håber i kan hjælpe, er lidt i vildredde.

Med venlig hilsen
Peder Holm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:18
Forlang at få en NY! Det er totalt uacceptabelt at du skal nøjes med rep. Dead
Til top
Johnine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ved du om jeg kan forlange det? Rent juridisk i forhold til købeloven osv.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:27
Enig - forlang en ny reciever.

Ang. intern skade, så er elektronik faktisk utrolig stødresistent. Sålænge der ikke har været et objekt inde i forstærkeren har elektronikken ikke taget skade. 

Stadigvæk ville jeg dog forlange en ny forstærker og lade HFK's partner stå for betaling ved kasse 1 for behandlingen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Johnine Johnine skrev:

Da jeg så kommer ned i hifiklubben, pakker ekspedienten receiveren ud af den indpakningen den var transporteret i, alt i mens jeg står ved siden af og kigger på. Ved første øjekast konstatere jeg så, at den har fået flere dybe hakker i fronten, så man kan se det sølvfarvede alu. Den har også en stor bule opad på kabinettet på toppen, som indikerer at den har været mast eller trykket/tabt. De 2 bagerste fødder er knækket af den og beslagene ødelagt, og efter nærmere syn, er den slået hel skæv, og kabinettet passer ikke rigtig over resten. Det hele er meget skævt.

De sætter så den helt store mølle igang og får fat i e-service og alt det der, og ringede til mig idag kl. 18, og fortæller at den bliver sendt til rep. så den får skiftet alle de dele der er ødelagte. Jeg stiller så spørgsmål til indmaden, som jo sikkert har været voldsomt rystet, men får at vide, at den som regel ikke tager skade ved sådanne uheld. I mine øre giver det ikke rigtig mening.

Hvad synes i?

Det er ike så meget, hvad vi syntes. Du har en 1 år gammel forstærker der har en mase ydre skader, måske nogle indre der ikke viser sig før om nogle år.

Den skal bringes tilbage til samme stand som da du afleverede den. Hvis kabinetsdele er blevet så kraftigt skadet som du skriver, er det min overbesvisning at det er billigere at forære dig en ny forstærker, frem for at få nye stumper hjem til din nuværende (med mindre at de har en afbrændt forstærker der kan "hugge op").

Med hensyn til holdbahed af indmaden, bør værkstedet være professionelle nok til at vurdere om det har taget skade eller ej - det er dem der er fagmænd. Den reperation der bliver lavet skal du sørge for at få beviser for (hvad der er udført), da du har 2 års reklamationsret på reperationen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:32

Det kan du ikke. Men der sker jo ikke noget ved at spørge....

Klaus
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:33

Det tror jeg ikke købeloven har en tekst om. Men din reciever har lidt overlast mens den var i deres varetægt. Det er der som regel en forsikring der dækker, som de har tegnet
Til top
Johnine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:34
Hmm.. Har et rimelig godt forhold til indehaveren af butikken. Så er sikker på han kan forstå det fra min side også. Desuden kan hifiklubben vel bare kræve erstatningen af vognmanden som har ødelagt den? Så er det vel hip som hap, om det er en ny forstærker, eller en kæmpe reparation.. Eller hvad?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:37
Så længe du er klar i mælet og siger du forventer en NY reciever, så kan de ikke prakke dig en rep på. Ellers må Forbrugerrådet ind over, med efterfølgende dårlig omtale af forretning og samarbejdspartnere
Til top
Johnine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:50
Jeg har sendt en mail til dem nu, med mine ønsker. Poster den lige her, skriv hvad i synes:
Hej ***

Du er sikkert blevet sat ind i sagerne angående min forstærker af *** som jeg talte med igår.
For at gøre det kort, må jeg ærlig indrømme at jeg vil være meget ked af at skulle få den forstærker igen, den er kun 1 år gammel og burde være som ny. Nu er den helt smadret, efter den behandling den har fået.
Det er min overbevisning at det er noget fint elektronik, som ikke tåler sådan en behandling.
Er der mulighed for at kræve erstatningen af vognmanden, så jeg kan få en ny forstærker som ikke har været smadret? Det er jo hans ansvar at transportere tingene forsvarligt så de ikke bliver ødelagt.
Det er jo ikke til at vide om den brænder sammen om 2 år fordi der er noget er ødelagt inde i den.
Må indrømme jeg synes den er meget medtaget, meget mere end der overhovedet er acceptabelt.

Giv mig lige et kald så vi kan finde en løsning.

Med venlig hilsen
Peder Holm
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:55
Fint! Så har du kridtet banen op. Du accepterer ikke en rep. Og så må de komme med et nyt udspil. Og det er forhåbentlig EN NY RECIEVER! Held og lykke Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 00:00

Så længe du er klar i mælet og siger du forventer en NY reciever, så kan de ikke prakke dig en rep på.

Selvfølgelig kan de det.

Ellers må Forbrugerrådet ind over, med efterfølgende dårlig omtale af forretning og samarbejdspartnere

Hvad er det lige at du vil have forbrugerrådet til at gøre?

Følger du lovgivningen skal de reparere tilbage til den stand den havde ved afsendelse fra værkstedet.

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu