Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Johnine
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 83
|
Emne: Smadret receiver efter rep. Sendt: 13-April-2011 kl. 23:15 |
Undskyld, at den nok ikke lige passer ind. Men har brug for nogen hurtige svar, derfor poster jeg det lige her, for der er flere der læser de her emner, end dem i jura. (Åbenbart?!)
Hej alle..
Jeg modtog en sms fra Hifiklubben idag, at min Denon AVR-4310 var kommet hjem fra rep. Den
havde haft en fejl på HDMI boardet siden den var ny (købt d. 9/3-2010),
hvor den ikke kunne fange signalet ordentligt og sende det videre til
de forskellige komponenter, andre gang tog det bare flere minutter, før
der kom billede på fjernsynet. (Blev afprøvet med flere forskellige
fjernsyne, og bluray afspillere)
Jeg sendte den så til rep. i samme ombæring som jeg skulle have min højtaler repareret pga. en sprunget diskant.
Da
jeg så kommer ned i hifiklubben, pakker ekspedienten receiveren ud af
den indpakningen den var transporteret i, alt i mens jeg står ved siden
af og kigger på. Ved første øjekast konstatere jeg så, at den har fået
flere dybe hakker i fronten, så man kan se det sølvfarvede alu. Den har
også en stor bule opad på kabinettet på toppen, som indikerer at den har
været mast eller trykket/tabt. De 2 bagerste fødder er knækket af den
og beslagene ødelagt, og efter nærmere syn, er den slået hel skæv, og
kabinettet passer ikke rigtig over resten. Det hele er meget skævt.
De
sætter så den helt store mølle igang og får fat i e-service og alt det
der, og ringede til mig idag kl. 18, og fortæller at den bliver sendt
til rep. så den får skiftet alle de dele der er ødelagte. Jeg stiller så
spørgsmål til indmaden, som jo sikkert har været voldsomt rystet, men
får at vide, at den som regel ikke tager skade ved sådanne uheld. I mine
øre giver det ikke rigtig mening.
Hvad synes i?
Bottom
line i det her, hvad/hvor meget skal jeg acceptere/forlange? Er det
rimeligt at jeg skal tage imod en forstærker der har været behandlet på
den måde, eller kan jeg forlange at få en ny? Er det ikke bare et spørgsmål om at kræve erstatningen af vognmandsfirmaet, der ikke har transporteret det ordentligt? Nogen der ved hvad jeg rent juridisk skal acceptere/forlange?
Håber i kan hjælpe, er lidt i vildredde.
Med venlig hilsen Peder Holm
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:18 |
Forlang at få en NY! Det er totalt uacceptabelt at du skal nøjes med rep.
|
 |
Johnine
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 83
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:23 |
Kampus skrev:
Forlang at få en NY! Det er totalt uacceptabelt at du skal nøjes med rep.  |
Ved du om jeg kan forlange det? Rent juridisk i forhold til købeloven osv.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:27 |
Enig - forlang en ny reciever.
Ang. intern skade, så er elektronik faktisk utrolig stødresistent. Sålænge der ikke har været et objekt inde i forstærkeren har elektronikken ikke taget skade.
Stadigvæk ville jeg dog forlange en ny forstærker og lade HFK's partner stå for betaling ved kasse 1 for behandlingen.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:31 |
Johnine skrev:
Da
jeg så kommer ned i hifiklubben, pakker ekspedienten receiveren ud af
den indpakningen den var transporteret i, alt i mens jeg står ved siden
af og kigger på. Ved første øjekast konstatere jeg så, at den har fået
flere dybe hakker i fronten, så man kan se det sølvfarvede alu. Den har
også en stor bule opad på kabinettet på toppen, som indikerer at den har
været mast eller trykket/tabt. De 2 bagerste fødder er knækket af den
og beslagene ødelagt, og efter nærmere syn, er den slået hel skæv, og
kabinettet passer ikke rigtig over resten. Det hele er meget skævt.
De
sætter så den helt store mølle igang og får fat i e-service og alt det
der, og ringede til mig idag kl. 18, og fortæller at den bliver sendt
til rep. så den får skiftet alle de dele der er ødelagte. Jeg stiller så
spørgsmål til indmaden, som jo sikkert har været voldsomt rystet, men
får at vide, at den som regel ikke tager skade ved sådanne uheld. I mine
øre giver det ikke rigtig mening.
Hvad synes i?
|
Det er ike så meget, hvad vi syntes. Du har en 1 år gammel forstærker der har en mase ydre skader, måske nogle indre der ikke viser sig før om nogle år. Den skal bringes tilbage til samme stand som da du afleverede den. Hvis kabinetsdele er blevet så kraftigt skadet som du skriver, er det min overbesvisning at det er billigere at forære dig en ny forstærker, frem for at få nye stumper hjem til din nuværende (med mindre at de har en afbrændt forstærker der kan "hugge op"). Med hensyn til holdbahed af indmaden, bør værkstedet være professionelle nok til at vurdere om det har taget skade eller ej - det er dem der er fagmænd. Den reperation der bliver lavet skal du sørge for at få beviser for (hvad der er udført), da du har 2 års reklamationsret på reperationen. Klaus
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:32 |
Johnine skrev:
Ved du om jeg kan forlange det? Rent juridisk i forhold til købeloven osv.
|
Det kan du ikke. Men der sker jo ikke noget ved at spørge.... Klaus
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:33 |
Johnine skrev:
Kampus skrev:
Forlang at få en NY! Det er totalt uacceptabelt at du skal nøjes med rep.  |
Ved du om jeg kan forlange det? Rent juridisk i forhold til købeloven osv.
|
Det tror jeg ikke købeloven har en tekst om. Men din reciever har lidt overlast mens den var i deres varetægt. Det er der som regel en forsikring der dækker, som de har tegnet
|
 |
Johnine
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 83
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:34 |
Hmm.. Har et rimelig godt forhold til indehaveren af butikken. Så er sikker på han kan forstå det fra min side også. Desuden kan hifiklubben vel bare kræve erstatningen af vognmanden som har ødelagt den? Så er det vel hip som hap, om det er en ny forstærker, eller en kæmpe reparation.. Eller hvad?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:37 |
Så længe du er klar i mælet og siger du forventer en NY reciever, så kan de ikke prakke dig en rep på. Ellers må Forbrugerrådet ind over, med efterfølgende dårlig omtale af forretning og samarbejdspartnere
|
 |
Johnine
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 83
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:50 |
Jeg har sendt en mail til dem nu, med mine ønsker. Poster den lige her, skriv hvad i synes: Hej ***
Du er sikkert blevet sat ind i sagerne angående min forstærker af *** som jeg talte med igår.
For at gøre det kort, må jeg ærlig indrømme at jeg vil være meget
ked af at skulle få den forstærker igen, den er kun 1 år gammel og
burde være som ny. Nu er den helt smadret, efter den behandling den
har fået.
Det er min overbevisning at det er noget fint elektronik, som ikke
tåler sådan en behandling.
Er der mulighed for at kræve erstatningen af vognmanden, så jeg kan
få en ny forstærker som ikke har været smadret? Det er jo hans
ansvar at transportere tingene forsvarligt så de ikke bliver
ødelagt.
Det er jo ikke til at vide om den brænder sammen om 2 år fordi der
er noget er ødelagt inde i den.
Må indrømme jeg synes den er meget medtaget, meget mere end der
overhovedet er acceptabelt.
Giv mig lige et kald så vi kan finde en løsning.
Med venlig hilsen Peder Holm
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 23:55 |
Fint! Så har du kridtet banen op. Du accepterer ikke en rep. Og så må de komme med et nyt udspil. Og det er forhåbentlig EN NY RECIEVER! Held og lykke
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
|
Sendt: 14-April-2011 kl. 00:00 |
Kampus skrev:
Så længe du er klar i mælet og siger du forventer en NY reciever, så kan de ikke prakke dig en rep på. |
Selvfølgelig kan de det.
Kampus skrev:
Ellers må Forbrugerrådet ind over, med efterfølgende dårlig omtale af forretning og samarbejdspartnere |
Hvad er det lige at du vil have forbrugerrådet til at gøre? Følger du lovgivningen skal de reparere tilbage til den stand den havde ved afsendelse fra værkstedet. Klaus
|
|
 |