recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra DS210j - HD no go?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming fra DS210j - HD no go?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra DS210j - HD no go?
    Sendt: 13-April-2011 kl. 20:57
Hejsa,

Jeg har en Synology DS210j og en Xtreamer Pro, som begge sidder på kablet netværk.
Det forekommer mig, at jeg har lidt knas med mekanikken og nu er jeg pludselig i tvivl om, hvor fejlen evt. kunne ligge.

Sagen er den, at jeg mindes at kunne køre (streame) BluRay-rips fra min DS til min Xtreamer. Jeg har opdateret den til v. 2.6 ved ikke helt om det er herefter det er opstået... Det hakker og sprutter og kører mildest talt elendigt. Det er slet ikke muligt at streame en HD film med HD-lyd... Det kan lige gå med en HD med DTS, men det er jo som regel en mkv-fil og de er noget mindre...

Nå, mit spørgsmål er: Er der nogen af jer, som har en DS210j, som oplever noget af det samme eller faktisk kan modbevise og meddele at deres kører perfekt på netværket og streaming virker?

Det ser ikke ud som om at den er belastet ret meget under afspilning?

Mvh.
Kristian

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 21:15
Du skal ikke regne med at kunne streame HD over netværk. Det skal være fra USB eller intern HDD.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 21:20
Du kan sagtens streame full hd (blu Ray) over Lan netværk.
Jeg ville starte med at teste din download hastighed fra din NA's til din pc, ligger den på over 10.000 Kb/sek så er det ikke NAS der er problemet (du burde løvrigt have hastigheder fra NAS der lå noget højere).
Mvh

René
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du skal ikke regne med at kunne streame HD over netværk. Det skal være fra USB eller intern HDD.

Ok, jeg er lige ved at kopiere Transformers 2 over på en USB HD og så tester jeg senere :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Kristian1204 Kristian1204 skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Ok, jeg er lige ved at kopiere Transformers 2 over på en USB HD og så tester jeg senere :)

Hej,

Så har jeg testet på kablet og jeg overfører i Stifinder med ca. 40 MB/s.
Med FireFTP i Firefox er det lidt mindre. Så der er ok hastighed?

Jeg har lige testet igen og det hakker så voldsomt at det ikke er til at se filen. Dette med NFS.
Jeg har lige testet via uPnP og der er det meget bedre, men bare ikke helt gnidningsfrit med 99 %, så det kunne tyde på noget NFS-opsætning, som driller...

Hvis jeg smider en USB-disk på, kører det helt perfekt.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 00:18
Nå, nu er jeg da helt forvirret.
Jeg kan ikke få det til at køre via "Network shares.nfs". Det hakker og sprutter....
Det kører dog perfekt, hvis jeg vælger at gå hele den slaviske vej under"net" og indtaster brugernavn mv. og på den måde fanger NAS´en.... Så kører det perfekt...

Jeg kan dog så ikke lave genveje fra NET og så er det lidt bøvlet... Er der noget jeg har overset?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 08:26
det tyder på en indstilling (netværk, eller opløsning) i Xstreamer, NAS tror jeg godt du kan udelukke som fejlkilde.. normalt er dvd materiale omkring 3000 Kb/sek hvor blu ray i høj kvalitet ligger omkring 8000 Kb/sek så din NAS kan sagtens levere.. og det kan dit netværk jo også til din PC med rigelig kvalitet.

så jeg ville kigge indstillingerne igennem på din streamer.. måske buggen er der.. at du har valgt et output hvor den skal stå og op/nedscalere og den måske ikke har kræfter til det?.

alternativt prøv med en blu ray film direkte fra bdmv folderen, det burde køre med mindst mulig grad af arbejde fra streameren.

og har du evt prøvet via smb, bare som wildcard?

Redigeret af rhsin - 14-April-2011 kl. 08:39
Mvh

René
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

det tyder på en indstilling (netværk, eller opløsning) i Xstreamer, NAS tror jeg godt du kan udelukke som fejlkilde.. normalt er dvd materiale omkring 3000 Kb/sek hvor blu ray i høj kvalitet ligger omkring 8000 Kb/sek så din NAS kan sagtens levere.. og det kan dit netværk jo også til din PC med rigelig kvalitet.

så jeg ville kigge indstillingerne igennem på din streamer.. måske buggen er der.. at du har valgt et output hvor den skal stå og op/nedscalere og den måske ikke har kræfter til det?.

Min Xtreamer står bare til Auto på HDMI og den leverer gnidningsfrit billede og lyd fra USB og næsten også fra uPnP. Burde den så ikke have problemer alle steder, hvis det var noget med skaleringen?

alternativt prøv med en blu ray film direkte fra bdmv folderen, det burde køre med mindst mulig grad af arbejde fra streameren.

Det er netop det som jeg gør, altså afspiller *.m2ts (mener jeg den hedder) :) I Transformers er det ca. 45 GB fil og det mener jeg også Avatar er... Lige som en sidebemærkning, så kan min Xtreamer ikke afspille folderen automatisk mere :( Jeg bliver spurgt om jeg vil "browse" eller "play folder". Jeg mener at jeg tidl. har kunne vælge "Play folder" og så startede filmen, hvilket ikke er tilfældet længere.

og har du evt prøvet via smb, bare som wildcard?

Nu skal jeg lige have hjælp til at forstå... eller jeg kan forstælle hvad jeg har gjort og så kan du måske hjælpe den anden vej.

NFS
Den ene opsætning er med NFS-shares, som vises i Xtreameren. Jeg har added min IP i DS´en og givet rettighederne til mapperne, mappet til admin og flueben i asynkron. Jeg har flueben i anonym FTP under intern system bruger.
Det er her jeg oplever hakkeriet.

SMB?
Jeg har så oprettet en bruger på DS, som jeg under "NET" logger ind med fra min Xtreamer. Jeg får så adgang til de samme mapper og her kører det fuldstændig perfekt. Det er det du mener ikke..?
Sidste løsning er lidt bøvlet, men mindre jeg har overset noget, for jeg kan ikke lave auto-login eller genveje på den måde, med mindre jeg har overset noget.

Mvh.
Kristian

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 11:45
På xtreamers hjemmeside siger de at netkortet i sådan en pro er 10/100 mbit, så det er forklaringen på at det kniber med blurays over netværket. Egentlig ret underligt at de ikke har smidt gigabit netkort i, man kan vel trods alt forvente at folk gerne vil overføre film til dens diske i ny og næ..

Redigeret af strandvasker - 14-April-2011 kl. 11:45
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 11:48
nu kender jeg desværre ikke xstreamer, jeg selv bruger popcornhour.
Men man adskiller typisk forbindelsesprotocollen i navnet.
dvs man indtaster stien smb.ipadresse/folder så kører den smb osv... men om det kan gøres sådan på en xstreamer bliver jeg dig svar skyldig.

Men umidelbart tyder det på noget netværkshalløjsa i xstreameren.. evt nfs indstillinger.. men her er jeg desværre ikke så god til at komme med råd
Mvh

René
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

På xtreamers hjemmeside siger de at netkortet i sådan en pro er 10/100 mbit, så det er forklaringen på at det kniber med blurays over netværket. Egentlig ret underligt at de ikke har smidt gigabit netkort i, man kan vel trods alt forvente at folk gerne vil overføre film til dens diske i ny og næ..

Det kan du have ret i... Sagen er bare at det jo ikke kniber hvis jeg gør det på den ene måde, som jeg skriver... men at hvis jeg gør det via NFS så gør det...

Jeg må hjem og rode :)
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

100 mbit er alt rigeligt til Bluray.

100 mbit=12,5 mb

Et stream fra en Bluray peaker vel ved 40 mbit=5 mb
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu