recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - To forstærkere, et sæt højtalere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTo forstærkere, et sæt højtalere.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: To forstærkere, et sæt højtalere.
    Sendt: 16-April-2011 kl. 09:25
Halløjsa.

Jeg er ejer af en Onkyo SR 508 forstærker, som jeg sådan set også er ret glad for. Det eneste minus er, at den sådan set mangler det punch som mit gamle NAD anlæg havde, når jeg skulle høre musik og sådan. Så tænkte jeg om der var en form for switch der tillod at jeg kunne køre to forstærkere på et sæt højtalere. Grundes til jeg gik over til en surround forstærker, var at jeg havde problemer med at høre tale på blueray film, og uanset hvordan jeg satte det op var det galt. 

Så vidt jeg ved har 508 ikke preout til fronten, for ellers ville jeg bare have kørt det den vej igennem.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 09:49
 
 Det er muligt med en omskifter, således at der kan tilsluttes 2 Recivere eller anden forstærker på et sæt højttalere, så man kan vælge enten den ene eller den anden. Brugte det selv på et tidspunkt hvor jeg havde et TV med højttalertilslutning, så man ikke behøvede at køre igennem Reciveren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 09:52
Lækkert :) har du evt et link til et sted det kan købes?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 09:57
 
 Jeg lavede den selv, med en simpel doppel omskifter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 09:58
Så teknisk smart er jeg skam ikke... hehe.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 10:10
Hvis du mangler noget punch i musik, mangler du det så ikke også i film? Sådan en 508'er er ret svag. Jeg har selv solgt min for kort tid siden.
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 10:15
Det er mere bund jeg mangler i musik. Synes faktisk den er fin til film... men måske skulle man bare spare sammen til en NAD T765HD...
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 10:21
Jeg laver samme nummer når jeg vil høre cd, men mine højttalere er heldigvis nemme at komme til bagpå - bruger bare to sæt kabler med bananer, det tager ikke engang 30 sec for mig at skifte om...
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 10:28
Er nu gået på jagt efter en NAD forstærker med ringkerne trafo i... det ville ikke skade mig... kan se der findes T763 også...
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 10:39
Ja, hvis du fra receiverens side kan undvære de nyeste lydformater, så kan du få en kraftig T763 til rimelige penge.
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 10:41
Altså jeg kører med Stereo setup med 2 B&W DM 603 lige pt, så det er begrænset hvad jeg alligevel kan udnytte af forskellige lydformater.

Redigeret af McNeil - 16-April-2011 kl. 10:42
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af McNeil McNeil skrev:

Halløjsa.

Jeg er ejer af en Onkyo SR 508 forstærker, som jeg sådan set også er ret glad for. Det eneste minus er, at den sådan set mangler det punch som mit gamle NAD anlæg havde, når jeg skulle høre musik og sådan. Så tænkte jeg om der var en form for switch der tillod at jeg kunne køre to forstærkere på et sæt højtalere. Grundes til jeg gik over til en surround forstærker, var at jeg havde problemer med at høre tale på blueray film, og uanset hvordan jeg satte det op var det galt. 

Så vidt jeg ved har 508 ikke preout til fronten, for ellers ville jeg bare have kørt det den vej igennem.
Det er vel denne du efterspørger.
 
 
Den styres vha en 12V trigger, der bestemmer om det er den ene eller den anden forstærker, der benyttes, så du skal have fat i en elspareskinne og deri placere en 12 V transformtor til styring af din switchboks. (mener det er 12V)
 
edit: det kan jo også være at der 12V ud fra en af dine forstærkere, så kan det jo bruges.


Redigeret af cnn3 - 16-April-2011 kl. 12:50
mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu