|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jacob-Hansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 16-April-2011 kl. 10:25 |
Hej
Jeg har købt en TVIX 6600N og har prøvet at convertere/rippe mine DVD, men selvom at jeg efterhånden har brugt 20 timer på det, så er det ikke lykkes for mig.
Jeg har prøvet stort set alt.
Aimersoft DVD copy = Kun ca. 20% af de fil som jeg copyer til ISO kan afspilles. Dem som ikke kan afspilles melder ikke fejl når de bliver kopiret.
Foxreal Blue-ray Ripper = Denne kan jeg godt få til at virke men jeg kan ikke få undertekster med uafhængig af om jeg vælger "DVD full copy" eller at jeg vælger at convertere til MKV format, da vil den ikke tage undertekster med.
MakeMKV.com = Jeg har hørt at dette program skulle være meget let at bruge. Når jeg sætter en DVD i, da trykker jeg på "DVD til disk" ikon som på http://www.makemkv.com/images/sshot-t3-web.png men jeg kommer aldrig til select content siden. Jeg får en masse beskeder som f.eks.:
--------------
Error 'Scsi error - ILLEGAL REQUEST:MEDIA REGION CODE IS MISMATCHED TO LOGICAL UNIT REGION' occurred while reading '/VIDEO_TS/VTS_03_1.VOB' at offset '2048'
Error 'Scsi error - ILLEGAL REQUEST:MEDIA REGION CODE IS MISMATCHED TO LOGICAL UNIT REGION' occurred while reading '/VIDEO_TS/VTS_03_1.VOB' at offset '2048' Failed to decode audio/video data for title #1 - invalid mux or internal error, title skipped. Failed to open disc ---------------
Ud over ovenstående 3 da har jeg også kort prøvet en række andre programmer. Det som jeg ønsker er at ligge alle mine ca. 500 DVD film på min Qnap TS 559 Pro+
De fleste af mine DVD'er har formodenligt noget copy beskyttelse jeg er ikke klar over om det er derfor de programmer som jeg bruger til at rippe med giver mig så mange problemer, jeg formoder dog at de fleste programmer kunne klare dette. Alternativ har jeg tænkt på om det kan være noget på min Lenovo Thinkpad som beskytter DVD'erne for at blive kopieret når der er DVD beskyttelse på.
Alle mine DVD er originale, jeg ønsker at kopier dem til et enten ISO eller MKV da jeg ikke vil miste noget kvalitet, jeg vil have samme kvalitet som originalen samt undertekster. Jeg håber dette er muligt. Jeg har brugt mere end 20 timer indtil videre og er ved at give lidt op.
Jeg er ikke klar over om det er relevant men den PC som jeg konvertere fra er en Lenovo Thinkpad med Windows 7 pro 32 bit.
Med venlig hilsen
Jacob
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg bruger http://www.dvdfab.com/ og deres dvd-copy / blu ray copy der har jeg ingen problemer.. den kan gemme enten som iso eller .ts / bdmv folder
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Jacob-Hansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej René
Dette program fejler ligeledes når jeg prøver det. Det kan næsten ikke være andet end min PC der af en eller anden årsag gør at jeg ikke kan gøre det. Er der nogen der er bekendt med at Lenovo skulle have noget software liggende som beskytter DVD'er mod at blive kopieret?
Jeg har en Lenovo T400.
Med venlig hilsen
Jacob
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Ummidelbart udefra fejlmeldingen at tyde ligner det at regionskoden på det drev du bruger er indstillet forkert?
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() |
Prøv AnyDVD
|
|
![]() |
|
NitrO ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Hmmm...DvdFab er ellers gudeprogrammet der altid gør hvad det skal. Til at lave ISO-filer bruger jeg DVD-Shrink som er gratis. Det kan hentes her: http://dvd-shrink.dk.malavida.com/d280-download-gratis-windows |
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
Jeg bruger AnyDVD og Nero recode. AnyDVD kan bl.a. "ændre" regionskoden på dit DVD-drev og Nero Recode ripper DVD'en til almindelig DVD filer (.vob, .ifo .but). Jeg har mine rippede DVD på denne måde. Hvis du skal have dem i .iso kan du bruge f.eks. til at lave .iso filer. http://www.imgburn.com/
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |