Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
berliz
Bruger
Oprettet: 03-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
|
Emne: Universal fjernbetjening eller Original? Sendt: 18-April-2011 kl. 18:38 |
Jeg fik for et par år siden problemer med fjernbetjeningen til mit den gang 4 år gamle Panasonic TV (TX32 LX 50 F). Man skulle trykke kraftigt og flere gange før visse taster virkede.
Fjernbetjeningen blev så indleveret til reparation (adskillelse og rensning).
Det hjalp faktisk - men nu er der problemer igen. Jeg har 5 apparater koblet til TV'et (2 af dem er lige så gamle som TV'et) med tilhørende fjernbetjeninger, som virker upåklageligt. Det er skuffende, at Panasonics fjernbetjening er så dårlig.
Nu mit spørgsmål: Kan jeg undgå at købe en original Panasonic fjernbetjening til kr 799,- og i stedet købe en universal-fjernbetjening, som er væsentlig billigere.
Jeg har studeret nærbilleder af diverse fjernbetjeninger, men synes ikke, de har alle de taster/funktioner, som findes på den originale fjernbetjening.
Men hvilken kan eventuelt anbefales?
På forhånd tak.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 18-April-2011 kl. 19:00 |
Harmony serien! klart enkelt at konfigurere og diverse designs, og opdateres via semi-web, så du kan vælge lige præcis den enhed du har..
jeg har løst flere tv remote problemer med dette, og på enheder, som jeg fåede at få forkert remote sat op på..
de rangerer prismæssigt vel nok fra 500-1200 og du kan nok finde en brugt som nok virker lige så godt som ny.
Så min anbefaling, som jeg har er: Harmony One
Redigeret af pendec - 18-April-2011 kl. 19:00
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 18-April-2011 kl. 19:02 |
Hej
Du finder næppe nogen universalfjernbetjening med samtlige knapper som fjernbetjeningerne til dig udstyr - men har du nu også brug for det? - hvor mange knapper bruger du EGENTLIG når du betjener dit system?
Alle Logitech Harmony er fine til formålet. Logitech har desuden en fantastisk service. Harmony One er ganske populær.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 18-April-2011 kl. 19:12 |
Jeg ville benytte lejligheden til at købe en aktivitetsbaseret fjernbetjening i stedet. Den kommer til at koste lidt mere end den originale, men den kan erstatte alle dine fjernbetjeninger - vel at mærke betydeligt mere intelligent end en billig universalfjernbetjening.
En aktivitetsbaseret fjernbetjening kender alle dine apparater, og du har fortalt den, hvilke apparater du anvender i forskellige aktiviteter. Det betyder, at når du vælger en aktivitet, sker der 3 ting: 1. De apparater, der hører til aktiviteten, tændes, og resten slukkes. 2. De apparater, der hører til aktiviteten stilles om de rigtige indgange. 3. Knapper på fjernbetjeningen knyttes til de apparater, der hører til aktiviteten.
Eksempler på aktiviteter kunne være:
"Se TV": TV-apparat tændes. Indgang skifter til TV'ets egen TV-modtager. Alle knapper på fjernbetjeningen går til TV-apparatet.
"Se satellit-TV": TV-apparat og satellit-modtager tændes. TV'et skiftes om på indgang for satellit-modtager. Fjernbetjeningens knapper for kanalskift betjener satellit-modtageren, mens knapper for lydstyrke betjener TV-apparatet.
"Hør radio": Radio og forstærker tændes. Forstærker skiftes om på indgang for radio. Fjernbetjeningens knapper for kanalskift betjener radio, mens knapper for lydstyrke betjener forstærkeren.
Det føles med andre ord, som om du betjener eet samlet apparat og ikke en masse apparater.
Et eksempel på sådan en fjernbetjening kunne være en Harmony One fra Logitech - eller faktisk enhver af deres Harmony-modeller med undtagelse af Harmony 300.
Jeg har selv en Harmony 555, som er noget billigere end Harmony One, men 555 er udgået af produktion, og jeg kender ikke de nye, billige modeller godt nok til at vide, om de kan erstatte den.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
|
Sendt: 18-April-2011 kl. 22:03 |
pendec skrev:
Harmony serien! klart enkelt at konfigurere og diverse designs, og opdateres via semi-web, så du kan vælge lige præcis den enhed du har.. |
Min anbefaling er smukkere og langt mere konevenlig og så kan den bruges mange år fremover. Til gengæld koster den.... Beo4 navi + Lintronic boks. Jeg e rså glad for den løsning, har været forbi både pronto og harmony - der kommer jeg ikke igen..... Klaus
|
|
 |
berliz
Bruger
Oprettet: 03-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 166
|
Sendt: 18-April-2011 kl. 23:47 |
Tak for jeres svar og anbefalinger.
Harmony One ville måske være et godt valg - med aktivitetsbaserede funktioner.
Men hvad så, når man har 2 DVD-optagere (Sony og Panasonic), en digitalboks (Sagem), en satellitmodtager med egen harddisk (Digiality) og en "almindelig" satellitmodtager (Smart)? - Vil der ikke opstå "aktivitetsforvirring" mellem de 2 par apparater med samme aktiviteter, så det stadig vil være nemmere og mere sikkert at benytte de sædvanlige fjernbetjeninger - sammen med en ny TV-universal-fjernbetjening (som jo er væsentlig billigere)? - Eller er jeg bare for skeptisk?
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 06:39 |
berliz skrev:
Men hvad så, når man har 2 DVD-optagere (Sony og Panasonic), en digitalboks (Sagem), en satellitmodtager med egen harddisk (Digiality) og en "almindelig" satellitmodtager (Smart)?
Har du overvejet at rydde op i "maskinparken"?
[QUOTE=berliz] Vil der ikke opstå "aktivitetsforvirring" mellem de 2 par apparater med samme aktiviteter, så det stadig vil være nemmere og mere sikkert at benytte de sædvanlige fjernbetjeninger - sammen med en ny TV-universal-fjernbetjening (som jo er væsentlig billigere)? - Eller er jeg bare for skeptisk? |
Det letteste - sådan på kort sigt - er selvfølgelig at købe en simpel fjernbetjening til fjernsynet, men det rydder ikke ud i antallet af fjernbetjeningr på dit bord (6 fjernbetjeninger fylder også en del). Men du har mulighed for at programmere dig ud af at have flere "se DVD" og flere "se sat-tv", men vær opmærksom på at du skal have en remote der kan styr mindst 6 apparater - det er vidst ikke alle harmonys der kan så mange. Den løsning jeg har valgt, kan lige så mange apparater man har lyst til :-) Klaus
|
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 08:22 |
Jeg mener at Harmony One kan styre 15 enheder - Det burde række til de fleste.
|
 |
anoz
Super bruger
Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 08:34 |
KlausDM skrev:
pendec skrev:
Harmony serien! klart enkelt at konfigurere og diverse designs, og opdateres via semi-web, så du kan vælge lige præcis den enhed du har.. |
Min anbefaling er smukkere og langt mere konevenlig og så kan den bruges mange år fremover. Til gengæld koster den....
Beo4 navi + Lintronic boks. Jeg e rså glad for den løsning, har været forbi både pronto og harmony - der kommer jeg ikke igen.....
Klaus
|
Styrer beo4 og lintronic også dit setup vha. aktiviteter?
|
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 09:04 |
berliz skrev:
Men hvad så, når man har 2 DVD-optagere (Sony og Panasonic), en digitalboks (Sagem), en satellitmodtager med egen harddisk (Digiality) og en "almindelig" satellitmodtager (Smart)? - Vil der ikke opstå "aktivitetsforvirring" mellem de 2 par apparater med samme aktiviteter, så det stadig vil være nemmere og mere sikkert at benytte de sædvanlige fjernbetjeninger - sammen med en ny TV-universal-fjernbetjening (som jo er væsentlig billigere)? - Eller er jeg bare for skeptisk?
|
det er ikke noget problem, den kan "automatisk" lave aktivitets regler, eller du kan manuelt konfigure hvilke enheder som gør hvad og skærmen har jo plads til mange aktiviteter
Så når du har 2 dvd/bluray, er det jo bare 2 aktiviteter, med foskellige enheder brugt.
Det skal måske lige forklares,
at aktiviteter konfigures udfra spørgsmål som:
"Du bruger TV LG 250 til at se billed"
"Du bruger Sony str xxxx til at styre lyden"
Så du har masser af muligheder for at vælge enheds opsætning.
Redigeret af pendec - 19-April-2011 kl. 09:05
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 12:33 |
anoz skrev:
|
Nej - og dog, det kan jeg selv programmere mig ud af med diverse registre. Klaus
|
|
 |
anoz
Super bruger
Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 13:15 |
KlausDM skrev:
anoz skrev:
|
Nej - og dog, det kan jeg selv programmere mig ud af med diverse registre.
Klaus
|
Det vil sige, at man kan lave aktiviteter på samme niveau som en harmony f.eks.? Hvis ikke, hvad er det så, der gør den så smart ift. enhver anden no name multifjernbetjening fra harald nyborg? edit: kan se, det kom til at lyde lidt karl smart-provokerende... det er ikke meningen 
Redigeret af anoz - 19-April-2011 kl. 13:16
|
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
 |