recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv2 og boxee box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple tv2 og boxee box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobhs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv2 og boxee box
    Sendt: 18-April-2011 kl. 16:30
Hej.

Jeg har et stykke tid læst om de forskellige mediecenter-boxe og har svært ved at finde den rigtige løsning. Hovedfokus er på mine lokale filer og en god og hurtig menu, gerne med cover arts osv. Der må dog også gerne være gode muligheder for diverse online stream-ting, som fx youtube, netflix osv.

Umiddelbart kigger jeg mest på apple tv2 med xbmc, boxee box og evt ac ryan playon hd mini 2.

Har et par spørgsmål om apple tv2 og boxee box.

Angående apple tv2 så synes jeg at man flere steder læser om folk som har nærmest gemt den væk fordi xbmc ikke kører godt nok derpå endnu. Er dette rigtigt? Hvilke problemer er der? Filer der ikke afspilles godt nok? Menu der ikke kører som den skal? Er det en dårlig og besværlig løsning at kigge på apple tv2 med xbmc, eller er det helt skudt ved siden af noget af det negative man læser om apple tv2?

Næsten samme spørgsmål angående boxee box. Ligesom apple tv2 gennem xbmc får masser af spændende muligheder, ligeså har boxee en massende lovende muligheder, dog læser man også meget kritik af denne angående mange bugs i dets software. Er kritikken overdrevet, eller er der virkelig så mange problemer med det? Afspilninger af lokale filer der fryser, mange online services som ikke virker altså fx at man bare får sort skærm når man streamer videoer. En menu som kører dårligt bla grundet at coverarts osv skal hentes fra nettet hver gang man tænder for boxen.

Håber nogle herinde kan dele nogle erfaringer om de to boxe med mig.
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2011 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af jacobhs jacobhs skrev:

Angående apple tv2 så synes jeg at man flere steder læser om folk som har nærmest gemt den væk fordi xbmc ikke kører godt nok derpå endnu. Er dette rigtigt? Hvilke problemer er der? Filer der ikke afspilles godt nok? Menu der ikke kører som den skal? Er det en dårlig og besværlig løsning at kigge på apple tv2 med xbmc, eller er det helt skudt ved siden af noget af det negative man læser om apple tv2?

Næsten samme spørgsmål angående boxee box. Ligesom apple tv2 gennem xbmc får masser af spændende muligheder, ligeså har boxee en massende lovende muligheder, dog læser man også meget kritik af denne angående mange bugs i dets software. Er kritikken overdrevet, eller er der virkelig så mange problemer med det? Afspilninger af lokale filer der fryser, mange online services som ikke virker altså fx at man bare får sort skærm når man streamer videoer. En menu som kører dårligt bla grundet at coverarts osv skal hentes fra nettet hver gang man tænder for boxen.

Håber nogle herinde kan dele nogle erfaringer om de to boxe med mig.

Jeg har en atv2 med xbmc til mit soveværelse, den kører fint omend den er lidt sløv mht coverart/info - eneste problem jeg har er med .iso filer som den crasher med, men det er til at leve med hjemme i mit setup.

Boxee'n har jeg kun prøvet kort og den var lidt for omstændig til mit stue setup, det bruges til film, tv-serier, musik og især tegnefilms afspilning.
Jeg savnede muligheden for at have menuer delt op i sektioner omkring film/tegnefilm, samt scraperen var ikke verdens bedste til især tegnefilm med dansk titel.
Musik afspilning fungerede fint men den var elendig i søgefunktion hvor man ikke kunne søge på en titel men skulle have kunstnernavn indover hvergang.

Endte med at jeg opgraderede min filserver med et ati 5450, 4gb ram mere og købte en usb forlænger samt 10m hdmi kabel ud til mit kosteskab i entréen, så kan jeg bruge min 24/7 filserver som htpc frontend i stuen kontrolleret med en logitech one, der er mange muligheder for at customize mulighederne og gøre det waf / børne venligt. 
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu