recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - QNAP 419P+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketQNAP 419P+

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eclair Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: QNAP 419P+
    Sendt: 26-April-2011 kl. 13:16

Hej alle. Håber at en af jer derude kan løse mit problem. Jeg har hidtil uden problemer streamet film i formaterne VIDEO_TS  og  MKV fra en 2 TB USB-HDD via en Western Digital Live TV HD. Har nu købt en QNAP 419P+ med 4 x 2 TB HDD i RAID 5 og begyndt at overføre mine film til denne enhed, der arbejder med en Twonky Media Server. Afspilning af MKV-filerne sker uden problemer via WD Live HD, mens film i VIDEO_TS formatet bliver splittet  op i et varierende antal VOB-filer,  således at filmen ikke afspilles i sin helhed, men derimod som en masse små selvstændige videoer! Hjælp – på forhånd tak og fortsat god Påske - Stig

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 13:40
foreslår du sætter et "nfs" el. samba (nfs er hurtigere) share op på din qnap, og på wdtv tilgår den via netværks drev istedet for via dlna services, så vil wdtv, så kunne afspille hele dvd mappen som en "film" mener jeg...

ellers er alternativet du laver en ISO, og så starter den via dit netværks drev, da jeg ikke mener man kan gøre det via dlna.

Til top
Eclair Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 14:57
Hej Pendec. En stor tak for hjælpen. Systemet funker nu.  Så først dit indlæg ret sent i aftes og var i første omgang på herrens mark, da hverken nfs eller samba sagde mig noget; men heldigvis viste det sig at QNAP 419P+ har indbygget NFS inderstøttelse, der blot skal aktiveres, samt have IP adressen på WD Live HD Tongue
Således opmuntret vil jeg nu tage hul på det næste problem med at få den installerede Squeezebox Server til at fungere, idet min nye ASUS router tilsyneladende ikke vil åbne den rigtige port og 2 henvendelser til ASUS support har været som at spørge ud i luften !
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu