recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begyndelse til indbygning...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBegyndelse til indbygning...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2011
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Begyndelse til indbygning...
    Sendt: 26-April-2011 kl. 23:46
Hej Alle.

Jeg er ny på forum, så bær lige over med mig hvis jeg poster det forkerte sted.

Jeg har så småt fået overtalt konen til et"byg ind i væggen" projekt og har i den anledning kigget efter materialer. Har fundet det hele, men mangler sådan nogle "Væg Gittre/Covers", til mine Speakers.

Jeg har i dag nogle B&W SPeakers jeg er fint tilfredse med, så skal ikke ud og investere i indbygnings højtalere, kun covers.

Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle? Mindes engang at have set dem i HiFi kluppen, men kan ikke finde noget på deres site.

Og for at berettige at det nu også er her jeg Poster, så er her lige et billeder af det nuværende ydmyg setup:)

http://fjordvald.com/webpics/bio_recorderforum.jpg (Jeg undskylder med det samme den dårlige billedkvalitet).

Som i nok kan se er der begrænset plads, men når man nu arbejder med det man har... så fungerer det nu ok alligevel :)

Udstyr:
Samsung 42" LCD "720"
B&W 601 S2 x4
B&W Center (Kan ikke huske modellen)
Denon AVR2801 Reciever
Dali SWA-12
Samsung BD-P1500
Tvix HD N1
Xbox 360

Håber nogen kender et godt sted, eller har et alternativ.

/HT

Redigeret af HT - 26-April-2011 kl. 23:56
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 00:07
De "covers" plejer vist at følge med indbygnings højttalere, så måske du ellers ender ud i selv at måtte lave nogle.

Men hvordan vil du lige indbygge dine nuværende højttalere? Hænge dem op på væggen og så bygge en anden væg op omkring dem? Vil du bare hive enhederne ud af dem og montere dem i væggen? Eller noget helt tredje?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af HT HT skrev:

Jeg har så småt fået overtalt konen til et"byg ind i væggen" projekt og har i den anledning kigget efter materialer. Har fundet det hele, men mangler sådan nogle "Væg Gittre/Covers", til mine Speakers.

Dvs. du har planlagt at bygge dine eksisterende højttalere ind i væggen? Det er en meget dårlig idé. En højttalers frekvensgang og udstrålings-karakteristik ændrer sig dramatisk hvis du placerer den så den flugter med væggen. En "rigtig" indbygningshøjttaler er tunet til at tage højde for dette, det er dine 601'ere ikke. Så det kan godt være at du er tilfreds med lyden af dem nu, men det bliver ikke dén lyd du får, hvis du bygger dem ind i væggen. Du bør enten investere i rigtige indbygningshøjttalere, eller droppe projektet.
Til top
HT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 08:44
hmmm Kan godt se at titlen måske er lidt misvisende. :)

Det vi gør er at bygge en ny væg uden på væggen. Et af nøgle ordene i projektet er "low cost". 
Højtalerne forbliver de intakte. At tro jeg kan bygge bedre resonanskasser end B&W er nok lige naivt nok, så det vil jeg ikke kaste mig ud i Tongue

Der skal istedet i den ca. 43cm væg udvidelse bygges hylder ind så alt faktisk står på hylder inden i væggen. Årsagen til at jeg ville høre det på den måde, er at jeg godt kan lide man kan fjerne ting igen, eller evt. lave dem om.
Man kunne godt lave hullet til højtaleren, så man istedet så fronten på højtaleren, men jeg syntes det vil være en bedre finish hvis der bare sidder et hvidt cover på, og væggen med det cover bliver helt plan.

håber det Gav bedre mening?

Og mht. at lave dem selv, hvad kalder man det materiale de er lavet af, for det ville også være en løsning.

/HT
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af HT HT skrev:

hmmm Kan godt se at titlen måske er lidt misvisende. :)

Det vi gør er at bygge en ny væg uden på væggen. Et af nøgle ordene i projektet er "low cost". 
Højtalerne forbliver de intakte. At tro jeg kan bygge bedre resonanskasser end B&W er nok lige naivt nok, så det vil jeg ikke kaste mig ud i Tongue

Det ændrer ikke på at du ved at bygge højttaleren ind i en kunstiv væg skaber en ekstra frontbaffel til højttaleren, som vil ændre væsentligt på hvordan den spiller. Jeg vil i hvert fald sige at du om muligt skal afprøve det før du bygger væggen... (uden at jeg lige har et handy forslag til hvordan du skal slippe afsted med dét...).

Bare for at give dig en idé om hvor meget placeringen af højttalerne betyder for lyden, så prøv at rykke møblet lidt til side, og sæt den ene højttaler helt ned i hjørnet. Læg mærke til hvor stor betydning det har for bas-gengivelsen. Det burde være en øjen-åbner for hvad du kan risikere at løbe ind i.
Til top
HT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 09:27
hmm tak for info.

Ikke lige et scenarie jeg havde tænkt over! Det skal jeg helt sikkert rode med. 
Pokkers, så kan jeg side og gruble over det resten af dagen Big smile

/HT
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 11:41
Er det bare væggen ved siden af døren hvor det hele står nu, at du vil bygge 43 cm på? Dvs at du får en skabslignende udbygning, som kan ses fra enden. Det kommer til at se meget klodset ud ift at du bare har en reol under TV'et og højttalerne ved hver side Unhappy
Til top
HT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 23:26
Nej det bliver en hel væg.

Dvs. vi laver et metalskrog, og bygger hylder, rør til kabler, strøm ect. dækker det hele til med gips, og tapet. Kort fortalt får det til at se ud som om den væg hele tiden har stået der.

Dertil skal jeg have fat i nogle matteret glaslåger til at dækker hifi udstyr. Målet er naturligvis at remotes kan fungere igennem.

alti alt, skal der ikke være andet en en plan flade hvor TV'et egentlig hænger i samme plan som væggen. Dvs. det kommer også ind i væggen.

årsagen til de 43 cm er dybden på Sub'en, så kan den lige være der.

Men som Otto J skrev, så vil jeg lige bruge lidt krudt på at lege med de forskellige udfordringer ved at dække højtalerne til. Det kan meget vel skyde projektet lidt ned. Det må jeg finde ud af.

Men jeg er da åben for forslag. Når man begynder at søge lidt hist og her, så er der utrolig mange kreative ideer. Er allerede glad for at jeg har oprettet en profil på det forum her. Tongue

/HT
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 23:34
Kan ikke huske om det var herinde eller hifi4all hvor der også var en der ville lave en falsk væg som han ville montere indbyggede højttalere i og han blev anbefalet at bruge træ istedet for metal på grund af resonanser, gulvstrøer i noget lignende krydsfiner skulle vist være det bedste at bruge.
Til top
HT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 23:54
Ja, det lyder ikke usandsynligt.
Den første tanke var primært design, og "low cost". Men hvad nytter det når man går for meget på kompromis med kvaliteten.

Men det må kunne løses det hele Smile
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 13:13
Det kan anbefales at kigge i alle gallerierne herinde i dette forum. Se hvad folkhar lavetog hvordan de har løst udfordringerne. Og mht Low Cost. Det kan være en god idé at finde ud af hvordan du vil have det skal være og så bare tage det lidt ad gange og spare op henad vejen . (Der gik vist lidt "nu skal jeg fortælle dig hvordan du skal administrere din økonomi" i den:-) Tongue
Velkommen til Recordere.
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
HT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 21:28
Jeg havde for længe længe siden set en der havde lavet det selv samme (muligvis har han brugt indbygnings højtalere) og tænkte det der må jeg bare have. Om jeg kan finde det nu, nope, men har et billede i mit hoved. 
Og anlægget har jeg (opgradere kan man da, men det kan man jo altid Smile) og mit umiddelbare udlæg her ville være omkring 2k i materialer. Men nu skal der lige regnes lidt om. Har jo fået et par gode ideer.

mht. at administrere min økonomi, så må du lige vende den med Konen. Hun er bopælens økonomiminister, men er dog fair nok :)

/HT

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu