recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Synology plus harddiske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Synology plus harddiske

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Synology plus harddiske
    Sendt: 26-April-2011 kl. 20:02
Hej,

Jeg er på jagt efter en NAS, så jeg har brug for lidt hjælp....

Jeg er ikke den bedste ven med netværk, så skulle gerne være nemt at arbejde med - samtidig vil jeg være sikker på det er en god boks, så jeg ikke kommer til at mangle funktioner.

Skal bruges til storage plads og medie funktioner på Ipad/Iphone.

Tænker på at vælge den nye Synology DS411+II og 3 stk. WD diske til et Raid 5 ( så kan jeg senere tilføje en ekstra disk )

Er det den rigtige løsning jeg har fundet?

God dag
/Johnny

Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:46
Hej igen,

Desværre har jeg ikke modtaget input, så måske systemet er iorden.

Kan se jeg kan spare en del penge, hvis jeg går med denne disk istedet - Seagate 5900rpm, 64mb cache SATAIII ( men er det nu også en god ide at gå ned i 5900rpm, eller betyder det intet i en NAS )

Håber på lidt hjælp
Til top
Pseudodeth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:57
DS411+II er rigtig lækker, men den er lavet at kunne håndtere en mindre virksomhed og er derfor en smule overkill til det formål du beskriver. Hvis budgettet tillader det skal du selvfølgelig bare købe den, men hvis det derimod er begrænset, ville jeg overveje at bruge lidt flere penge på nogle gode RAID harddiske. En lavere roteringshastighed på harddisken betyder lavere overførselshastighed. Det kan blive en flaskehals, men er det ikke nødvendigvis. 
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 20:06
Jeg har bestilt ds411+ll, så det bliver den NAS boks -

Men jeg er meget i tvivl om jeg samlet skal spare kr.2000 ved at vælge 4 stk 5900rpm Seagate, istedet for 7200rpm disken fra WD......

Når jeg læser test på Seagate disken, så ligger overførelsen noget højere end den overførelses hastighed jeg forventer på mit netværk med NAS boksen. Hvis jeg kan overføre med 30-50 mb sec, så er jeg meget tilfreds.

Til top
Pseudodeth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 21:28
Såfremt harddisken er anbefalet af Synology burde det jo være nemt at vælge. Som du måske ved har Synology en liste over kompatible harddiske som alle burde virke optimalt. 

Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 21:34
De har ingen bemærkninger til denne disk - men de oplyser jo ikke noget med hastigheder.

Vil bare være sikker på disken ikke har en begrænsning i NASen, så den feks kun køre 20-30 mb sec

Jeg regner med at bestille Seagate i morgen

God aften
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 07:54
Tror ikke at harddisk vil blive noget problem. Jeg har selv WD Caviar Green SATA II 2TB WD20EARS 5400RPM i min nas og det spiller uden problemer. Jeg ville gå efter noget strømbesparene da den kører meget og som jeg kan se kan den nas du har ikke køre mere end sata-II. De seagate du kigger på er også fine men lidt for dyre i forhold til WD.

Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu