|
Opstartsfejl i windows media center |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
meulengracht ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Marts-2011 kl. 20:25 |
Hej Recordere
Jeg sidder med et yderst irriterende problem. jeg kan ikke starte windows media center op, når jeg trykker på logoet, får jeg beskeden: "Windows kan ikke åbne dette program, da det blev forhindret af en politik for softwarebegrænsning. kontakt systemadministratoren for at få flere oplysninger." hvad gør jeg for her? |
|
Meulengracht
|
|
![]() |
|
meulengracht ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slet ikke nogen der kan hjælpe?
|
|
Meulengracht
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Hvad for en windows er det?
Har det virket før? og er der blevet lavet ændringer (tilføjet/fjernet programmer/opdateringer) siden da?
Prøv at højre-klikke på ikonet, og vælg "kør som administrator". Redigeret af michael9000 - 02-Marts-2011 kl. 22:06 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Installer derefter MS defender
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Tror nu ikke det er et virus - MC kan blokeres via Group Policy |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Hej.
Jeg har bøvlet med samme problem og fandt denne løsning: Gå til C:\ProgramData\Microsoft\eHome\ og se efter filen mcepgX-X.db hvor de 2 X'er indikerer tal. Hvis du har 2 db-filer med forskellige tal så vælg den ældste samt den tilhørende mappe og flyt dem til en temp-mappe. Når det er gjort prøv så at starte Windows Media Center igen. I mit tilfælde virkede denne løsning straks.
![]() Redigeret af Stenbukken - 25-Marts-2011 kl. 15:53 |
|
![]() |
|
smedev ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Har samme problem med win7 64b kan ikke starte Media Center.
Forsøgte at gemme mappe mcepg2-0 mappe og mcepg2-0 fil i oprettet mappe mcepgold.
Genstartet wmc, no joy!
|
|
smedev
|
|
![]() |
|
kongedam ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Hejsa
Det kan være at der er lavet en ændring i din policy, så MCE ikke må starte Prøv at kigge på denne guide |
|
![]() |
|
lunapark ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Status: Offline Point: 175 |
Jeg har samme problem i mit Windows7 HomeEdition. Jeg har ikke brugt mediacenteret igennem længere tid, og nu er alle genvee til programmet forsvindet fra startmenu mv. Når jeg så indtaster stien direkte så får jeg denne meddelelse: "Windows kan ikke åbne dette program, da det blev forhindret af en politik for softwarebegrænsning. Kontakt systemadministratoren for at få flere oplysninger"
Jeg har prøvet at følge "Stenbukkens" svar men jeg har ikke 2 filer ved det navn. De eneste jeg her der hedder noget med mcepg er : mcepg.dll Æv Når jeg så prøver "Kongedams" svar med linket, så vil min Windows7 ikke kører noget der hedder " GPEdit.msc" Æv Så jeg er stadig på røven og mit Mediacenter er forsvundet fra min computer... Hjæælp |
|
![]() |
|
lunapark ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Status: Offline Point: 175 |
Jeg fandt en løsning her:
http://www.sevenforums.com/tutorials/101384-windows-media-center-enable-disable.html Installerede blot den reg-fil som er i mulighed1 og genstartede computeren. Ganske simpelt :-) Men total latterligt at Microsoft har lavet en sådan mulighed, aner ikke hvorfor det er sket ved min computer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |