|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
per olsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() Sendt: 03-Maj-2011 kl. 11:05 |
Hej
Jeg har igennem længer tid kæmpet med mit Canon IXUS Camera.
Det afspiller video i MOV og jeg prøver at lave filen om til AVI på min PC.
Det hakker og laver andet jeg ikke vil kede jer med nu.
Jeg er blevet så trat af det at jeg vil høre om ikke der er
et gratis program på nette hvor man kan afspille fra USB og så optage det der bliver vist/afspillet igennem USB i dette tilfælde altså fra mit Camera.
Programmet skal så gerne kunne optage i mpeg-2 eller 4 DIVX/AVI så jeg kan smide det på en DVD bagefter.
Håber der er nogle der har erfaring med dette :O)
MVH Per
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Kan godt være jeg er galt på den, har ikke prøvet det, men .MOV er jo et DVD RAM format (Panasonic), Så kan indholdet ikke ligges over på en sådan, overførs til HDD, og bagefter til en normal DVD.? Ved som sagt ikke om det kan lade sig gøre. Der er vist også noget om, at en .MOV kan omdøbes til MPEG og arbejdes med som en sådan.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
per olsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
Så gik der igen en time dog med lidt bedre resultat.
Nu fik jeg lavet MOV om til AVI og efter at have opdateret Codex igen hakke den ikke ved afspilning, så langt så godt.MEN nu kom der et nyt problem når AVI blev brandt ned til Video_TS hakker den igen.
Så nu står jeg der igen bare lidt længere fremme.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Hvis målet er at lave en DVD skal du ikke kode om til AVI. DVD er MPEG2, så det bedste og hurtigste vil være at kode direkte om til DVD compliant MPEG2. Det kan meget vel være al den omkodning du udsætter filen for, der får den til at hakke ved afspilning.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan være du er inde på noget flemming. men det software der var med til camera kan kun lave om fra MOV til AVI.
Jeg må lige se mig om efter noget andet.
Min DVD afspiller kan også afspille divx så det behøver vel ikke at være til MPEG 2 eller ?
Hvad er bedst kvalitet MPEG 2 eller Divx ?
Per
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
MPEG2 er bedst.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Divx anvender en kraftigere komprimering end MPEG2 og giver derfor en bedre billedkvalitet ved samme filstørrelse eller sagt på en anden måde - det fylder mindre ved samme billedkvalitet.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Har du prøvet denne vejledning? http://www.youtube.com/watch?v=xdIZFX-5DGo
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |