|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jaasper ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2011 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 06-Maj-2011 kl. 21:06 |
Jeg har en Synology DS211j tilsluttet mit netværk. Jeg har rodet en del med den, men er det ikke muligt at ens familie kan kan lave en backup af fx deres billeder mm på den? er der en speciel software der er go´ til det? jeg har prøvet "deltacopy" og "Synology Data Replicator 3" og prøvet at åbne for forskellige porte, men uden det store succes.
![]() er der nogen der nogen der har nogle forslag eller en evt. go´guide på nettet?
![]() |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg bruger netdrive http://www.netdrive.net/ fra job jeg kører den ind via webdav (port 5005... 5006 for https) den understøtter også ftp.
Når det er sat op har jeg bare en quicklogin hvor den mounter NAS eksternt over internettet som et internt drev, via stifinderen det kan de fleste finde ud af når først den er sat op. Når først kører er det klart det mest brugervenlige og ikke mindst hurtige måde lige at smide filer over på NAS, anywhere... synligheden af drev og mapper der er synlige på webdav afhænger af de brugerrettigheder den enkelte har til de enkelte foldere (husk at tilføje servicen pr bruger webdav/ftp eller funger det ikke) her er info om webdav på synology NAS Ved at aktivere WebDAV kan du fjernstyre og -redigere filer på DiskStation. Sådan aktiverer du WebDAV:
Brug WebDAV til at styre filer i forskellige miljøerDu kan bruge WebDAV til at styre filer i forskellige miljøer Du kan konfigurere det som et netværksdrev på operativsystemet eller få adgang til det via e browser eller på en smartphone. Når du bruger WebDAV-servicen, foreslår vi, at du bruger UTF-8-understøttede WebDAV-klienter til at styre dine filer. Det kan forhindre, at filnavnene bliver ulæselige tegn efter upload. Windows-miljøSådan bruger du WebDAV på Windows XP/Vista:
Bemærk:
Sådan bruger du WebDAV på Windows 7:Windows 7-brugere skal have en klientsoftware for at bruge WebDAV. Denne software kunne være "Netdrive". Du kan også finde mange andre klientsoftwares på internettet. Bemærk: Før du begynder at bruge en WebDAV-klientsoftware under Windows, skal du undersøge, om du har installeret Windows-patch Web Folders (KB907306). Mac-miljøSådan bruger du WebDAV på Mac:
Bemærk: WebDAV understøtter Bonjour-rundsendelse. Linux-miljøSådan bruger du WebDAV på Ubuntu:
Sådan bruger du WebDAV via Linux-kommandolinjen:Hvis du vil bruge kommandolinje, kan du bruge cadaver, en kommandolinje WebDAV-klientsoftware til konfigurationsadgang. InternetbrowsereSådan bruger du WebDAV på Internet Explorer:Understøttes kun i IE 7 eller tidligere versioner. Hvis du bruger IE 8 eller senere, skal du søge andre måder, der leveres i hjælpen, eller bruge en WebDAV-understøttet klientsoftware.
Sådan bruger du WebDAV på Firefox:Hvis du vil bruge WebDAV på Firefox-browseren, skal du først installere plugin-programmer, der understøtter WebDAV. To af disse er:
Bemærk: Windows Vista-brugere skal først starte WebDAV-servicen ved at følge trinnene her, før de bruger WebDAV på webbrowsere. SmartphonesSådan bruger du WebDAV på smartphones:For smartphones, f.eks. iPhone eller Android-telefoner, kan du bruge WebDAV via klientprogrammer. Eksempler kunne være DAV-E og GoodReader til iPhone. WebDavDroid og Mobile WebDAV til Android-telefoner. Redigeret af rhsin - 06-Maj-2011 kl. 21:52 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Jaasper ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2011 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Ok, det lyder spændene. Men er det sådan at man kan sætte programmet til at lave automatisk backup een gang om måneden f.eks?
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
det er ikke et decideret backup program, det er et program som gør at du kan mounte din NAS som et Z drev (fiktivt drevbogstav) og her kan du drag and drop filer til.
Men har du feks. en hovedmappe på din pc som du nemt vil have synkroniseret med din NAS kan du jo så feks efter drevet er mountet kører en synkronisering på ønskede folder med synctoy http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=c26efa36-98e0-4ee9-a7c5-98d0592d8c52 det kan du iøvrigt også med synology´s egen datareplicator 3 efter NAS er mountet som drev med netdrive.. så vælger du blot destinationsfolderen på NAS hvor du vil gemme backuppen. Netdrive skaber blot forbindelsen via stifinderen så andre mere lokalt baserede programmer tror din NAS blot er en lokal harddisk sålænge den er mountet Redigeret af rhsin - 06-Maj-2011 kl. 22:00 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
har lige downloadet netdrive. så prøver lige om jeg kan få den sat korrekt op ;)
tak for hjælpen :) Redigeret af Jaasper - 07-Maj-2011 kl. 11:06 |
|
![]() |
|
![]() |
har lige fundet lidt hjælp i denne: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87962&title=lidt-hjlp-til-min-nye-nas
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tænkte på om det ikke er muligt at lave sådan man ikke kan "komme til" at slette billeder på sin NAS? Vi har nemlig alle vores billeder på den og viser også billeder derfra :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Brug adgangen via photostation, der er mulighed for at oprette bruge som kun kan kigge, og du vælger selv hvilke albums der skal være adgang til hvilke brugere, og husk brugere i photostation er separeret fra brugere til NAS løvrigt, den har løvrigt også super apps til smartphones og iPad etc, adgangen kører over ipadresse/photostation mener jeg, husk alle FOTO skal ind på "photo" drevet for det funger
Husk photostation er noget der skal aktiveres og serveren skal både indeksere og lave thumbnails og lavopløselige FOTO af originalerne før det funger (ikke noget som bliver blandet med originalerne) Redigeret af rhsin - 07-Maj-2011 kl. 21:39 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det har jeg også tænkt på, men man bliver vel nødtil at gå ind i stifinder hvis man f.eks skal ligge billeder ind på facebook. Jeg synes det kunne være smart hvis man kunne ligge billeder ind på DS, men ikke kan komme til at slette filer, uden fx. En kode :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |