recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SEAS-NVE/Waoo og trådløst tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSEAS-NVE/Waoo og trådløst tv?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mathiasm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: SEAS-NVE/Waoo og trådløst tv?
    Sendt: 09-Maj-2011 kl. 20:02
Jeg er i øjeblikket ved at få lagt fiber ind i min ejendom (de har været og målt op i dag). Til at begynde med har jeg blot bestilt internet, men med tiden (når de får en aftale med Viasat) så vil jeg gerne have fjernsyn ind over fiberen også, i den forbindelse har jeg et spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart har kunne finde svar på synes jeg.

Er det muligt trådløst at sende signalet til et Accesspoint ved tv'et som kører i bridge, således at man ikke skal trække kabler i hele huset, eller er der andre måder man kan undgå kabelrodet på?

Er der nogen der ved hvilken router SEAS leverer med? Og er det muligt at udskifte den med sin egen eller eventuelt sætte sin egen bagved den router?

På forhånd tak!

Mvh.
Mathias
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 20:45
Så vidt jeg husker, så køre Seas-NVE L2 netværk, og du efter din fiberboks selv montere en router hvis du vil have det på. Dog skal du køre kablerne til tv direkte ind i Fiberboksen. Er rimelig sikker på at det er sådan. :)

Ja der findes trådløse enheder som man kan bruge til at streame iptv med. Dog er det ikke mange, og om man kan købe dem nogen steder ved jeg dog ikke.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 20:50
Okay så det vil sige at de ikke leverer en router med? Det passer mig perfekt :)
Nå, jeg må lige prøve at google lidt mere efter nogle trådløse iptv løsninger, det ville være ret smart :)

Tak for svaret!
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 21:05
Det mener jeg, men grib hellere knoglen og giv dem et kald i morgen :)

Ja du kan prøve at google efter Inteno, ved at de laver noget, men tror ikke at man kan købe dem nogen steder.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 21:12
Der er vist nogen der anbefaler at man bruger nogle løsninger som sender det over el-nettet, men jeg er ikke helt klar over hvilken hastighed man i praksis kan opnå der.

Jeg må lige prøve at give dem et ring, har desværre bare opfattelsen af at de ikke helt har styr på det. Ligeså snart man nævner trådløs og tv så siger de som regel at det ikke kan lade sig gøre :)
Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 08:45
Du har ikke nogle gamle coax eller tlf kabler som ikke bruges længere liggende i væggen? Du kan jo så evt. trække dem tilbage og hive nogle ethernet frem i stedet?
Alternativt, hvis du har bare et enkelt ethernet trukket frem, fx til LAN, kan du jo smække nogle VLANS op, så både TV og LAN ryger gennem samme kabel?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 11:15
Jeg har desværre ikke ethernet i nogle af rummene. Så VLAN kan ikke lade sig gøre. Problemet er at den stue hvor fjernsynet står har loft til kip, så der er ikke nogle steder at trække kablerne :s Men der er ret mange antenne stik så måske jeg kan være heldig at kunne trække et ethernet kabel i stedet for et af dem, det lyder ikke som nogen hel dårlig ide :)

Tak for det.
Til top
omel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Juni-2011
Sted: Danmark
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 15:26
Hej, jeg har et lign. problem, men er dog så heldig at jeg har ethernet i stuen hvor tvet står, men mit problem er at jeg har 8 udtag fra routeren fra Seas, 4 der indeholder tv/telefoni og 4 som indeholder ethernet, men mit problem er at jeg kun har et kabel trukket til de enkelte værelser, hvor jeg både skal bruge tv og internet, hvad gør man billigst :-) gerne en udførlig beskrivelse

Håber i kan hjælpe

Til top
omel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 15:26
4 med Ethernet = internet
Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 16:19
Hej Omel

Det billigste er nok selv at trække de ekstra kabler rundt, men du kan også nøjes med et enkelt kabel som inderholder begge dele.

Til det skal du bruge nogle switche der understøtter VLAN.

Hvilke du vælger er sådan set underordnet, bare du husker at købe med nok porte og gigabit.

Jeg er ikke helt klar over om du i stuen har både internet og TV kabler der, og du så bare vil dele videre derfra, eller om der også kun er et kabel frem til stuen?

Grundesessen er at du skal bruge en switch hvor du både har internet og TV signal. Denne switch konfigurerer du fx.:

port1 = VLAN1    (Internet - indkommende signal fra seas)
port2 = VLAN2    (TV) - indkommende signal fra seas)
port3 = VLAN1+2 (begge smidt afsted i samme kabel - skal altid ende i en anden switch som så "skiller de to ad igen". De sidste porte kan frit konfigurere efter behov - fx 4+5 = VLAN1 , så fungerer de som Internetstik og 6+7+8 = VLAN2 , som så fungerer som TV stik.
Fremme ved den modtagende switch skal du så blot:
port1 = VLAN1+2 (kablet fra den første switch)
port2 = VLAN1+2 (hvis du skal sende videre igen til en switch3 fx)
port3-6 = VLAN1 (så bruges de stik som Internetstik)
port7+8 = VLAN2 (som så bruges til TV)

Korte af det lange. En port til et VLAN med din kilde med Internet, og en tilsvarende til TV. En anden port som kobler sammen med en anden switch og igen deler ud.

Det er nemmere at lave en skitse hvis jeg ved hvordan din opsætning ser ud nu.

Redigeret af whoopsdk - 06-Juni-2011 kl. 16:22
Til top
omel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 18:08
Hej

jeg fandt en metode der benytter en splitter i begge ender som deler kablet op i 2 forbindelser, jeg siger derved farvel til gbit men får 2 x 10/100 mbit porte

hvad siger i til dette

Mvh

OMEL
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 18:16