recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikkerhedskopi af PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSikkerhedskopi af PC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kallefrank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Status: Offline
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Emne: Sikkerhedskopi af PC
    Sendt: 11-Maj-2011 kl. 12:42
Er det mulig at tage en sikkerhedskopi af hele sin pc. Altså, alle billeder, film, programmer, emails....og hvad der ellers måtte ligge på den.

Altså en 1 til 1 kopi.

Når jeg starter min pc op siger den : system fan has failed.....

"Helpdisc siger at jeg skal geninstallere min pc for at se om det er en fejl.

- men med alle de programmer der efterhånden ligger på den, så bliver det noget af en opgave.....

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 13:00
Som jeg forstår det kan du ikke starte computeren.

Så pil Harddisken ud af den, få fat på en USB adaptor du kan sætte den til og tilslut den til en computer det virker.
Så kan du gemme alle dine data der.

Er det en bærbar du har kunne det også være støv som blokerer for luften i blæseren, skil din computer ad og gør den ren for støv. ( ryger du ) ?

Oplys evt. om computer mærke og model, styresystem etc. så er det nemmere at hjælpe
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 13:03
1 til 1 er nok lettest hvis du restore til samme pc, eller helt tilsvarende hardware. Ellers kommer du hurtigt ud i bøvl med drivere etc.

Nu tyder meldingen ikke på at din disk og dermed data er ved at gå under. Jeg ville begynde med en støvsuger - forsigtigt.

/B
Til top
kallefrank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 13:45
Ja, jeg skulle måske forklare det lidt bedre...sorry

Det er en HP Elite 450SC. Under opstart siger den system fan has failed, press F2.

Så jeg kan godt starte den og kommer ind ved tryk på F2. Jeg har downloaded et program hvor jeg kan se at min blæser kører fint..(kan ikke lige huske hvad programmet hedder).

Computeren er ca. 2 mrd gammel, så jeg tror bare det er en fejl. Derfor vil "helpdisc" også have mig til at geninstallere pc'en for at se om fejlmeddelsen forsvinder........derfor vil jeg gerne have en 1 til 1 kopi, så jeg efter fabriksinstillingerne kan få alle mine programmer igen ........
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 13:48
Kan en støvsuger ikke give statisk elektricitet? Jeg tror det er bedre med trykluft.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 13:50
1 til 1 kopi kan du lave med Acronis True Image eller Symantec Ghost.

EDIT: Og med Windows Vista Ultimate og sikkert også Windows 7, hvis det ikke er en home version.

Redigeret af Brixen - 11-Maj-2011 kl. 13:51
Venlig hilsen
KB
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 15:50
Til Western Digital USB diske følger der en light udgave af Acronis True Image gratis med.
Den kan bruges til at lave et image på USB disken, som så kan lægges tilbage når det er nødvendigt.
Den kan hentes på wd's hjemmeside, og virker kun hvis den kan detektere en WD harddisk enten internt, eller tilsluttet usb.

Men den er jo en klon, så hvis du geninstallerer kan du så kun lægge den gamle, og måske fejlbehæftede, installation oven på igen. og så er det jo lige meget med at geninstallere!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 15:57
Din fan kan godt være i stykker, hvis den ikke drejer rundt under opstart så er det en sikkerheds anordning som beskytter computeren mod overophedning.

Så det er et garanti spørgsmål.
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 19:07
Du skal i bios for at rette den fejl, tryk DEL eller hvad den skriver når computer poster(starter op) når du er i bios skal du typisk ind under H/W monitor og sætte CPU fan til  ikke at regere på fejl eller omdrejninger, hvis du ikke kan7har mod på at gøre det selv, så find en IT-kyndig (typisk en under 20  Wink )
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Til Western Digital USB diske følger der en light udgave af Acronis True Image gratis med.

Ditto med Seagate diske.

Redigeret af Brixen - 11-Maj-2011 kl. 20:20
Venlig hilsen
KB
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 08:01
Da fejlen kommer længe inden maskinen er begyndt at loade styresystemet, er det naturligvis ikke styresystemet der er problemet, og en geninstallation vil ikke hjælpe. Hvordan helpdisken kan komme til den konklusion forstår jeg ikke.
Enten er der en fejl på blæseren, som nok kører, men måske ikke hurtigt nok. Eller som Darknezs siger ovenfor, kan det være opsætning i BIOS. Sidste mulighed er en fejl på bundkortet.
/Peter
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 20:00
Som pfugl siger - men det hedder så HelpDESK - altså en flok mennesker der sidder og skal forsøge at hjælpe - de er dog typisk udstyret med en række standardspm, så man ikke sidder og laver alt muligt for ingenting. men det lugter lidt af en fejl i HW og har man en masse på den så er der kun en vej og det er at lave et "image" på en usb-disk med et program på en anden computer.Der er et par muligheder her http://www.howtogeek.com/wiki/Open_Source_or_Free_Disk_Cloning_Utilities
og her! http://downloadsquad.switched.com/2008/09/05/5-free-apps-to-clone-your-hard-drive/

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu