|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 14-Maj-2011 kl. 14:47 |
Hej.
To grafikkort (i to forskellige bærbare computere): 1. Nvidia GeForce GTX 460M. 2. Nvidia GeForce GT 540M. Er disse to grafikkort nogenlunde ligeværdige i ydelse, når vi snakker om 3D projektering af bygninger?? Eller ligger de langt fra hinanden?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ja - det er 2 forskellige generationer, men typisk er den nye generation i et par versionsnumre under sammenlignelige med performance i den gamle udgave. Du kan forhåbentlig udlede en smule af det her http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
|
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
Ja der er væsentlig forskel i ydelsen mellem de to. Selvom GT 540M på papiret er nyest er den baseret på den gamle GT 435M, og placerer sig kun i midrange segmentet. GTX 460M derimod placerer sig relativt godt i high-end segmentet, og yder væsentligt bedre end GT 540M
|
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Mange tak for svarene. Ja, jeg kan se på den anviste side, at der er noget forskel på de to ved 3D og OpenGL. Lidt sjovt at til R10 OpenGL falder GTX 460M dårligere ud.
Det er 460M'eren jeg har i den computer jeg får. En kollega i Lithauen skal også have ny computer og jeg tænkte da at det er bedst at hun får samme grafikkort eller et der er tæt på i performance. For så er der større chance for at hun også kan arbejde med de 3D husmodeller jeg laver - selvom jeg en dag laver én, der presser selv min nye computer til det yderste.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |