Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Niller
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
|
Emne: Mac mini som mediecenter? Sendt: 15-Maj-2011 kl. 11:49 |
Hej
Jeg overvejer en Mac mini som et mediecenter.
Er det muligt at starte direkte op i mediecenter-softwaren? Sådan at det feks svarer til en boxee? Så vidt jeg kan se starter man først op i OS og derefter starter sit feks boxee software.
Er der nogle store forskelle man skal være opmærksom på ang. valg af software? Det ser ud til Boxee, Xbmc og Plex er de store spillere på banen.
Mvh Niels
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 11:51 |
du vil kunne lave en dual boot, og starte direkte op i andet software, men personligt har jeg kun prøvet det med Win 7 og Mac osx..
det er dog ikke så slemt at den starter auto software op, du når dog lige at se MAC osx baggrunden.
Jeg bruger personlig Plex, mest af alt fordi jeg altid har været glad for XBMC og PLEX er XBMC bare bedre integeret til Mac´en..
og du kan alt med den lille alu klump af en mac fjernbetjening i plex, simptelt at installere software som f.eks. Hulu
|
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 12:53 |
Mac mini bruger under 10 watt i timen så lad den bare stå tændt loadet ind i plex eller lign.. Så slipper du for alt det besvær og så koster det dig måske 20 kr om måneden i strøm, max...
|
Mvh.
Casper
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 13:49 |
nu booter boxee boksen jo så rent faktisk også op i et os - det skal jo ALTID være kørende - men du kan jo under din "account" i osx gå ind og vælge hvad der skal køres under startup og her kan man jo sætte xbmc til hvis det er det man føler for.
|
 |
Niller
Bruger
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 14:07 |
Mange tak for svar - auto start af software er fint.
I forhold til f.eks. Boxee box er den så de ekstra muskler værd (set bort fra design, der er langt federe på Mac mini -.-)?
Kan en elgato hybrid erstatte en dvb-c tuner boks (denver dvbc-109hd)? Mit tv kan ikke klare mpeg4, kun mpeg2.
Mvh
Niels
|
 |
blinxdk
Junior bruger
Oprettet: 10-April-2006
Sted: Odsherred
Point: 33
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 15:57 |
Jeg bruger en ældre intel Mac Mini + et Crystal HD kort sammen med xbmc. Starter xbmc når den er bootet i OSX og efter det kører det ok.
Der er lidt små skavanker ved at køre det under OSX: Jeg slukker min trådløse mus da cursoren ellers har det med at dukke frem. XBMC under osx kan ikke skifte tv'et opdaterings hastighed, så indstillingen hvor den automatisk tilpasser tv'et til 24p, 50hz osv. materiale gør ingen ting.
Sleep/wakeup virker tilgengæld rigtig godt. Maskinen vågner fra sleep på ca. 1 sekund, så slukker den aldrig.
Pæn boks, men skulle jeg gøre det forfra valgte jeg en ION baseret løsning som frontend eller evt. en Boxee box. Det er langt billigere og jeg kunne aldrig finde på at købe noget fra Apple igen, af rent holdningsmæssige årsager.
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 19:54 |
jeg har haft en mini stående ved siden af tv'et i snart 3 år. - mediecenter delen er så til gengæld faktisk sekundær da jeg bruger den som surf-medie-PVR maskine og der synes jeg den har været alle pengene værd. men det er sg en dyr fornøjelse hvis det udelukkende er for at starte xbmc/plex/boxee op fra starten. så køb en dedikeret box. men det at man har adgang til en god browser og alt andet godt fra et normalt os synes jeg er super fedt når man lige sidder ved tv'et og kører enten PIP på tv'et (og med tv-tuner så har man reelt 2 forskellige ting man kan se på samme tid! - (læs bold!)
|
 |
Niller
Bruger
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 23:54 |
Browsing ville ikke være nødvendigt, da jeg bruger min ipad til dette.
Grunden til jeg egentlig overvejede mac mini istedet en dedikeret box var at fjerne min denver dvb-c tuner med en eyetv hybrid i mac mini'en.
Den lyder ikke til at være alle de penge værd i forhold til en boxee box for mig.
|
 |