recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips CRT 9520 kontra 9551
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips CRT 9520 kontra 9551

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips CRT 9520 kontra 9551
    Sendt: 28-Maj-2006 kl. 10:30

Hej.

Jeg købte et Samsung LCD tv igennem fælleskøbet her på siden, men har fortrudt det rigtig meget. Jeg har derfor snakket med TC, og de er så flinke at de tager mit tv retur. I samme omgang fortalte jeg at jeg kom lige fra et Phillips CRT 9520, som jeg var meget glad for, men som min ex fik med da vi gik til hvert sit.

De tilbød mig et Philips CRT 9551 som skulle være den nye udgave af 9520. Er der nogen der har set dette tv, og ved om det er afløseren for 9520? Ifølge Philips kan jeg kun se at dette tv har Pixel Plus, og ikke Pixel lus 2 som mit 9520 havde, eller er det mig der har misforstået det?

Nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig. også med en pris, for TC havde ikke fået prisen endnu..

Redigeret af DarkHelmet - 28-Maj-2006 kl. 10:31
Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 13:16

Jeg skulle have læst et eller andet sted at dette Philips 9551 har HDMI indgang og vist kan vist HD-signaler. Er dette tilfældet så er det en værdig aftager til 9520.
Prøv at google på det.

Mvh. Weiglin

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Jeg skulle have læst et eller andet sted at dette Philips 9551 har HDMI indgang og vist kan vist HD-signaler. Er dette tilfældet så er det en værdig aftager til 9520.
Prøv at google på det.

Mvh. Weiglin

Jeg har prøvet at Google på det, men det er på tysk alt, så det kan jeg ikke forstå..

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 13:40

Hej

Kender intet til CRT TV, men her er lidt links til userguide m.m. på dansk.

http://www.p4c.philips.com/files/3/32pw9551_12/

Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 13:41

Ind- og udgange fejler da ikke noget:

1 x SCART (AV In/Out / RGB) ( 21 PIN SCART ) - Rückseite;
1 x SCART (AV In/Out / S-Video) ( 21 PIN SCART ) - Rückseite;
1 x Component-Video-Eingang ( RCA Phono x 3 ) - Rückseite;
1 x HDMI - Rückseite;
2 x Audio Line-In ( RCA-Phono x 2 ) - Rückseite;
1 x Audio Line-Out ( RCA-Phono x 2 ) - Rückseite;
1 x S-Video-Eingang ( 4 PIN Mini-DIN ) - Seite;
1 x Kopfhörer ( Mini-Telefon 3,5 mm ) - Seite;
1 x Composite-Video-/Audio-Eingang ( RCA Phono x 3 ) - Seite

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 14:23

Ellers så ser det da ud til TC stadig har 9520 til en god pris.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ;emne=visprodukt&Gruppenr=11&ID_infoside=45642 #

PS. jeg var selv ude fredag/lørdag og kigge på fladskærme for at se om kvaliteten nu var parat til at jeg skulle investere i dette, men jeg kunne stadig ikke finde noget, uanset pris, som kunne erstatte et super godt CRT.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 14:50
Spawn: Hvad kikkede du på ?

Fik du set et Philips 9831 ?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 15:33

Jeg var i flere butikker og så dyre modeller fra både Sony, Pioneer, LG, Phillips og Samsung, men Jeg så så mange så jeg mistede overblikket over hvilke modeller det var  

Jeg syntes bare at uanset hvad jeg så på af fladskærme, så havde de alle sådan et "VCD" agtigt look, selv når der blev afspillet DVD. Det er lidt svært at forklare, men detaljer var smurt ud, og der var fnidder i kanterne, pixelering og artefakts. Nærmest som tager man et godt analogt signal og laver en dårlig digitalisering. Retfærdigvis skal siges at jeg er MEGET kritisk, og går tæt på skærmen for at kontrollere, så jeg vurderer ikke nødvendigvis fra rigtig kigge afstand hvor det selvfølgelig ser bedre ud. Men går jeg ligeså tæt på mit CRT fjernsyn er der slet ikke de samme problemer, det står ligeså flot tæt på som fra rigtig kiggeafstand.

Det ærger mig lidt for de ser jo flotte ud de nye fladskærme, og jeg er ved at være moden til at få sådan en lækker ting hængt op væggen istedetfor mit lidt klodsede CRT. Jeg har også råd til det, men bliver sådan lidt nærrigpeter hvis ikke jeg føler jeg får billedmæssig forbedring for pengene, men kun design.

Jeg skal prøve om jeg kan finde et sted hvor jeg kan kigge på Philips 9831 - jeg har ikke givet op endnu.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 16:57

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg syntes bare at uanset hvad jeg så på af fladskærme, så havde de alle sådan et "VCD" agtigt look, selv når der blev afspillet DVD. Det er lidt svært at forklare, men detaljer var smurt ud, og der var fnidder i kanterne, pixelering og artefakts. Nærmest som tager man et godt analogt signal og laver en dårlig digitalisering.

Forklaringen kan være at du ser DVD afspilning, som først er kørt gennem en RF modulator, og dernæst fordelt ud til alt for mange forskellige TV uden nogen form for forstærkning af antennesignalet. Nogle forhandlere formår at gøre dette så "effektivt", at man ikke kan se forskel på en fladskærm til 10k og en til 30k...

Redigeret af JesperLund - 28-Maj-2006 kl. 16:58
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg var i flere butikker og så dyre modeller fra både Sony, Pioneer, LG, Phillips og Samsung, men Jeg så så mange så jeg mistede overblikket over hvilke modeller det var  

Jeg syntes bare at uanset hvad jeg så på af fladskærme, så havde de alle sådan et "VCD" agtigt look, selv når der blev afspillet DVD. Det er lidt svært at forklare, men detaljer var smurt ud, og der var fnidder i kanterne, pixelering og artefakts. Nærmest som tager man et godt analogt signal og laver en dårlig digitalisering. Retfærdigvis skal siges at jeg er MEGET kritisk, og går tæt på skærmen for at kontrollere, så jeg vurderer ikke nødvendigvis fra rigtig kigge afstand hvor det selvfølgelig ser bedre ud. Men går jeg ligeså tæt på mit CRT fjernsyn er der slet ikke de samme problemer, det står ligeså flot tæt på som fra rigtig kiggeafstand.

Det ærger mig lidt for de ser jo flotte ud de nye fladskærme, og jeg er ved at være moden til at få sådan en lækker ting hængt op væggen istedetfor mit lidt klodsede CRT. Jeg har også råd til det, men bliver sådan lidt nærrigpeter hvis ikke jeg føler jeg får billedmæssig forbedring for pengene, men kun design.

Jeg skal prøve om jeg kan finde et sted hvor jeg kan kigge på Philips 9831 - jeg har ikke givet op endnu.

Det eneste gang jeg har set et LCD der levede rigtig op til forventningerne, var da jeg så et Samsung LCD i Fona med Microsofts HD matriale. Så er der ingen CRT skærme der kan være med. Men indtil vi får HD ind i vores stue, er skærmene for dårlige til at gengive det matriale vi har nu. Når jeg ser på mit Samsung LCD, synes jeg at det mangler dybte i farverne, og detajler - også på DVD. Næsten som når man laver Blur på et billed på en pc. De sorte (eller mangel..) farver er nok det som generer mig mest. I dagslys er de ok, men om aften synes jeg LCD'erne står som en rigtig gammel CRT skærm inden man fik de helt mørke skærme som fx min gamle 9520.

Jeg står og vakler mellem 9520 og 9551 mest fordi at jeg ikke kan finde ud af om det er Pixel Plus 2 eller en nyere Pixel Plus. Der står bare Pixel Plus de steder jeg har læst.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 17:51

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Jeg står og vakler mellem 9520 og 9551 mest fordi at jeg ikke kan finde ud af om det er Pixel Plus 2 eller en nyere Pixel Plus. Der står bare Pixel Plus de steder jeg har læst.

Har du nogensinde set et Philips 9308 mod 9509/9520? Førstnævnte har PixelPlus (PP), de to sidste har PP 2. Som jeg husker det er (var) CRT PP2 en videreudvikling af CRT PP, men det har ikke været mit indtryk, at der var en kæmpe forskel (I might be wrong...). Jeg mener også at Philips har solgt CRTs med PP før 9308, uden at det nødvendigvis var den samme PP implementering. Udover teknikken, har marketing godtfolket også et ord at skulle have sagt, når produktbrochurerne skal laves.

Generelt er det en dårligt ide alene at kigge på specs, men hvis man endelig skal sammenligne 9551 og 9520 på den måde, vil jeg snarere fokusere på HDMI+component tilslutningen, som kan overføre 720p og 1080i (foruden 576p@50Hz og 480p@60Hz), samt muligheden for progressive scan, der desværre ikke er nærmere defineret i specs. Men mit 9308 kan vise et progressivt billede, dog kun ud fra et interlaced (scart) video input (det gælder i hvert fald for NTSC input, og for PAL er der en setting som hedder "dobbelt linier", som vist nok også er progressive scan; det er dog ikke noget som jeg har udforsket, da jeg generelt bruger Pixel Plus eller Movie Plus. På rulletekster på NTSC input, kan progressive scan være markant bedre end PP/MP, hvilket lyder logisk nok).

Jeg har ikke set et 9551, og det kan meget vel være at et progressivt input via HDMI eller component ikke giver et bedre billede end RGB over scart, men det kan man kun afgøre på en måde.... ved at kigge på billedet. Eller afvente en anmeldelse af 9551 fra Otto

EDIT: derudover synes jeg at det er en generel mangel ved 9308 og 9520, at der kun er et scart stik med RGB. En component tilslutning, som bare er ligeså god som RGB scart, vil også have en værdi. Men alt dette overskygges af billedet på 9520 vs 9551...

Redigeret af JesperLund - 28-Maj-2006 kl. 17:54
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Har du nogensinde set et Philips 9308 mod 9509/9520? Førstnævnte har PixelPlus (PP), de to sidste har PP 2. Som jeg husker det er (var) CRT PP2 en videreudvikling af CRT PP, men det har ikke været mit indtryk, at der var en kæmpe forskel (I might be wrong...). Jeg mener også at Philips har solgt CRTs med PP før 9308, uden at det nødvendigvis var den samme PP implementering. Udover teknikken, har marketing godtfolket også et ord at skulle have sagt, når produktbrochurerne skal laves.

Generelt er det en dårligt ide alene at kigge på specs, men hvis man endelig skal sammenligne 9551 og 9520 på den måde, vil jeg snarere fokusere på HDMI+component tilslutningen, som kan overføre 720p og 1080i (foruden 576p@50Hz og 480p@60Hz), samt muligheden for progressive scan, der desværre ikke er nærmere defineret i specs. Men mit 9308 kan vise et progressivt billede, dog kun ud fra et interlaced (scart) video input (det gælder i hvert fald for NTSC input, og for PAL er der en setting som hedder "dobbelt linier", som vist nok også er progressive scan; det er dog ikke noget som jeg har udforsket, da jeg generelt bruger Pixel Plus eller Movie Plus. På rulletekster på NTSC input, kan progressive scan være markant bedre end PP/MP, hvilket lyder logisk nok).

Jeg har ikke set et 9551, og det kan meget vel være at et progressivt input via HDMI eller component ikke giver et bedre billede end RGB over scart, men det kan man kun afgøre på en måde.... ved at kigge på billedet. Eller afvente en anmeldelse af 9551 fra Otto

Da jeg har vænnet mig til Pixel Plus er det meget svært at undvære dette når først har vænnet sig til det.

Man må vel gå ud fra at 9551 har endnu bedre billed end 9520 når det er et helt nyt tv. Jeg undrede mig bare over at der kun står Pixel Plus, for kan tv'et gengive HD matriale bliver de vel nød til at enten sætte Pixel Plus systemet ud af funktion ved dette matriale, eller lave en Pixel Plus 3 for at gengive billedet ordenligt. Eller er jeg helt forkert på den??

Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu