recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB 3 - specielt kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUSB 3 - specielt kabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Emne: USB 3 - specielt kabel?
    Sendt: 17-Maj-2011 kl. 05:49
Hej.

På min nye computer som jeg modtog igår er der et USB3 stik. Skal man bruge et specielt USB-kabel hertil eller kan man sætte noget til med et "almindeligt" USB kabel?? Ved ikke rigtigt om min eksterne harddisk har USB3, men ellers kunne jeg forestille mig at det var et godt sted at bruge USB3.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 07:22
Der er et specielt stik til USB 3. Du kan godt bruge USB 2 kabel, men så er det med usb 2 hastighed.

Her er et usb 3 kabel http://images.roosterteeth.com/images/4d2e1bf509ba9_usb3-cable-300x223.jpg
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 07:31
Ok - så både USB2 og USB3 kabel kan bruges i et USB3 stik (gælder formodentligt også USB enheder såsom Nano modtager, Unifying modtager o.lign. til mus og lign. eksterne enheder). Dette er godt at vide, da jeg så faktisk har 4 brugbare USB-porte og ikke kun 3, som jeg troede. Ved ikke endnu om jeg får brug for så mange, men det er jo altid rart at vide hvor mange man kan bruge.

Omvendt kan USB3 "ting" formodentligt ikke bruges i USB2 stikkene.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 08:10
USB3 ting kan sagtens bruges i USB2, men igen, så er det ved den lavere hastighed. Men du kan selvfølgelig ikke få et USB3 kabel i en USB2 ting pga den nye form :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu