|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 17-Maj-2011 kl. 05:49 |
Hej.
På min nye computer som jeg modtog igår er der et USB3 stik. Skal man bruge et specielt USB-kabel hertil eller kan man sætte noget til med et "almindeligt" USB kabel?? Ved ikke rigtigt om min eksterne harddisk har USB3, men ellers kunne jeg forestille mig at det var et godt sted at bruge USB3.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Der er et specielt stik til USB 3. Du kan godt bruge USB 2 kabel, men så er det med usb 2 hastighed.
Her er et usb 3 kabel http://images.roosterteeth.com/images/4d2e1bf509ba9_usb3-cable-300x223.jpg |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Ok - så både USB2 og USB3 kabel kan bruges i et USB3 stik (gælder formodentligt også USB enheder såsom Nano modtager, Unifying modtager o.lign. til mus og lign. eksterne enheder). Dette er godt at vide, da jeg så faktisk har 4 brugbare USB-porte og ikke kun 3, som jeg troede. Ved ikke endnu om jeg får brug for så mange, men det er jo altid rart at vide hvor mange man kan bruge.
Omvendt kan USB3 "ting" formodentligt ikke bruges i USB2 stikkene.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
USB3 ting kan sagtens bruges i USB2, men igen, så er det ved den lavere hastighed. Men du kan selvfølgelig ikke få et USB3 kabel i en USB2 ting pga den nye form :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |