recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Automatisk afspilning af eksterne enheder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAutomatisk afspilning af eksterne enheder.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Emne: Automatisk afspilning af eksterne enheder.
    Sendt: 18-Maj-2011 kl. 08:53
Ny computer Windows 7. Jeg er jo som sagt ved at installere ny computer - er snart ved at være igennem det hele - programmer, data, e-mail i tusindvis der skulle overføres osv.

I starten synes jeg computeren gjorde det rigtigt, når jeg isatte en USB-stick eller en CD - at den automatisk gav mig valgmuligheder for hvad jeg ville gøre med den (åbn mappe, auto afspilning af installations CD'ere osv.). Men det gør den ikke længere. Er jeg kommet til at "slukke" en indstilling et eller andet sted?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 12:41
Jeg tror jeg har fundet ud af det. Det var en indstilling der lige skulle sættes til automatisk afspilning af alle sådanne løse enheder.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 13:41
Automatisk afspilning er en måde at få virus ind på via USB stick, derfor er det blevet forbedret i Windows 7.
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 13:44
Tja, men man åbner jo alligevel USB-sticken. Hvis ikke via automatisk afspilning hvor man kan vælge at åbne mappen - så via "computer", hvor man ser de forskellige drev.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 15:53
Ormen lavede et falskt vindue, så man blev snydt:
https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?09-04-29-11-46-00

Billede fra microsoft:

Den øverste mulighed er i virkeligheden et program.

Redigeret af Brixen - 18-Maj-2011 kl. 15:55
Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 18:20
og automatisk afspilning drejer sig ikke om at den selv åbner en folder - men derimod om at der er en eksekverbar batchfil eller pif eller hvad de nu ellers kan finde på i roden af usb-sticken og når den automatisk kører denne fil - ja så har du givet carte blanche til at den må køre hvad som helst.
Det er virkelig det første jeg slår fra på alle de maskiner jeg kan komme i nærheden af.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

og automatisk afspilning drejer sig ikke om at den selv åbner en folder - men derimod om at der er en eksekverbar batchfil eller pif eller hvad de nu ellers kan finde på i roden af usb-sticken og når den automatisk kører denne fil - ja så har du givet carte blanche til at den må køre hvad som helst.
Det er virkelig det første jeg slår fra på alle de maskiner jeg kan komme i nærheden af.

Ditto + at jeg sætter en begrænset brugerkonto op (LUA).

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 05:56
Nu vil jeg lige være lidt fræk - men er det ikke det man har antivirus programmer til??  LOL  Jeg synes I lyder til at gå lidt for meget i den anden grøft...  Wink

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu vil jeg lige være lidt fræk - men er det ikke det man har antivirus programmer til??  LOL  Jeg synes I lyder til at gå lidt for meget i den anden grøft...  Wink

Jo men du ved jo godt, at dem der laver virus og orme ikke sender en kopi til antivirusfirmaerne som det første LOL
Så synes jeg det er lettere at en virus eller orm ikke kan køres på pc'en.

Har du set det billede af Autorun vinduet, jeg postede? Og tror du ikke der er nogle der kunne finde på at klikke på linket i den røde ramme?

Redigeret af Brixen - 19-Maj-2011 kl. 11:13
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 11:36
Jo - det er der sikkert nogen der kunne finde på... LOL (ikke mig selv selvfølgelig... LOL ). Den er ellers lidt tydelig: "Install or run program" og det at den forekommer to gange (den normale og programmet).

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 19:00
og i fx Sony's tilfælde blev der jo installeret et rootkit som var signeret og dermed "lovligt" jvf deres egen forskruede tankegang - men det ændrer ikke på at de lavede en ekstremt kritisabel ting ved at installere noget uden brugerens vidende for at "forhindre kopiering" som de selv kaldte det. - så nej der er rent faktisk INGEN som helst  plausibel grund til at autoplay skal være slået til. Du har jo heller ikke speederen i bund, håndbremsen sluppet og i gear, i samme øjeblik du sætter dig ind i bilen og tænder! Man vil som regel gerne have en lille smule kontrol med hvornår man gerne vil køre i bilen!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 19:15
Hmm tja jeg ved ikke - jeg har altid haft autoplay. Så det fortsætter jeg nok med. Men det jeg sætter i min computer kommer også kun fra mig selv, så at sige.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu