hmmm, jeg har for nylig været i forretningen i KBH/Vesterbrogade - og ja, det ER et "nostalgi-trip"
, jeg har også trådt mine "barnesko" derinde for snart maaange år siden ( og lagt mange penge
) - for at købe ny surround receiver, og det var desværre en "blandet oplevelse".
Ville gerne høre hvordan en Anthem SS-receiver spillede i stereo, og fik lov til at høre den spændt foran en par "tyndt lydende" SA højtalere og med en billig DVD-spille som CD-aftaster - lyden kunne kun skuffe stereo-wise.
Nå, viste også interese for en Onkyo - som jeg skal love for blev "ned-rakket" som receiver/mærke, hvilket egentligt er fair nok; heller en Sælger "med kant", end een som snakker een efter munden...men alligevel. Den kunne jeg så høre på et set-up oppe på 1.salen - hvor den var sat op til et 5.1 surround system, hvilket jo ikke var lige det jeg ønskede - ønskede at høre dens stereo-gengivelse.....
Efterfølgende snakkede jeg med Sælger, hvor jeg fortalte at de forskellige set-up's jo ikke lige matchede mit eget set-up hjemme, og slet ikke gav mig mulighed for at vurdere stereo-egenskaberne. Og spurgte derfor høfligt om mulighed for hjemlån/køb med returret. Det gad han helst ikke - faktisk lyste det ud af ham, at han ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke bare købte Anthem'en...... Og måske jeg bare ikke er "entuastisk" nok (sarkastisk), men om jeg skal overbevises om et givent produkt' stereo-egenskaber, så kan jeg ihvertfald ikke overtales efter at have lyttet til dens stereolyd via en billig Pioneeer blu-ray spille......
Indrømmet, jeg gik temmelig skuffet derfra...med mine kontanter stadigt liggende i lommen.
På mig virkede det mere som om at man skulle "pushe" nogle produktet over disken ASAP, men at man egentlig ikke gad bruge hverken "tid" eller "service" på dette. Too bad....og ikke, i mine øjne, videre "professionelt" - har squ' oplevet mere engagerende kundeservice i Elgiganten.....
MVH
Redigeret af JesA - 20-Juni-2011 kl. 14:24