recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kabel tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee kabel tv.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee kabel tv.
    Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:34
Min gamle mor har kabel tv fra YouSee i sin boligblok. Hun abonnerer på fuldpakken.

Nu har hun skiftet sit tudsegamle billedrørs-tv ud med et fladskærms-tv (et Grundig 40 VLE 7140 C).
Jeg synes at billedkvaliteten er møjdårlig! Det var den sådan set også på hendes gamle tv, men problemet ses naturligvis tydligere på et 40-tommer fladskærms-tv.
Hvad kan hun gøre for at få en bedre kvalitet? Der er en masse kanaler, hvor der bare kommer sort skærm, med teksten "ca modul".  Skal hun have en digitalboks, eller skal der proppes et kort i dette "ca modul".

Jeg har aldrig selv haft tv fra YouSee, så jeg er lidt på herrens mark, m.h.t. at hjælpe hende Confused.

M.v.h.
Henrik.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:41

Der skal ikke bruge noget kort for at modtage de Digitale kanaler som er i Fuldpakken, kort skal kun bruges hvis man ønsker extra kanaler. Alle kanaler som kan modtages Analog er også på Digital, + at der er extra kanaler som kun er Digitalt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:44
Måske har du kun installeret de analoge kanaler. De digitale kanaler bør stå skarpt. Hvis billederne tidligere også har været dårlige, kan det selvfølgelig skyldes en dårling antenneforbindelse. Prøv at se om kablerne er OK.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:51

Når der komme en meddelse vedrørende kort (CA), så må det være Digitalt der søges på, men søges der så på DVB-C. ? Gøres der det, er der så indtastet korrekt net nummer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når der komme en meddelse vedrørende kort (CA), så må det være Digitalt der søges på, men søges der så på DVB-C. ? Gøres der det, er der så indtastet korrekt net nummer.
De digitale kanaler i Fuldpakken ligger vel på DVB-C - deraf selvfølge mit indlæg. Du kan godt ha' ret i, at der ikke er indsat netværksnummer.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 20:10
Hmmm.....kan godt se, at YouSee's hjemmeside også skriver noget om netværks-id. Jeg synes nu ikke at jeg så noget sted i menuerne, hvor det kunne indtastes, men det må jeg jo lige kigge efter næste gang jeg besøger hende.

Tak for de hurtige svar :-)
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Hmmm.....kan godt se, at YouSee's hjemmeside også skriver noget om netværks-id. Jeg synes nu ikke at jeg så noget sted i menuerne, hvor det kunne indtastes, men det må jeg jo lige kigge efter næste gang jeg besøger hende.

Jeg kender ikke denne Grundig , men på mange modeller med både DVB-T (antenne) og DVB-C (kabel)  skal man vælge mellem disse to i topmenuen eller allerede som led i en nyinstallation.

Du kan finde netnummeret på youSee.dk.  Husk nummeret  er/kan være  forskelligt for en youSee HD-boks og et fjernsyn med indbygget DVB-C.

Lars :)

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

...
Hvad kan hun gøre for at få en bedre kvalitet? Der er en masse kanaler, hvor der bare kommer sort skærm, med teksten "ca modul".  Skal hun have en digitalboks, eller skal der proppes et kort i dette "ca modul"....Henrik.

Hej Henrik!

Med Fuldpakken skal din mor have adgang til knap 60 digitale kanaler. Hvis der er foretaget en fuld kanalsøgning, kan der også være fundet en masse (ca. 100) betalingskanaler, der viser sig som sort skærm og tilsyneladende med kravet om CA-modul.

Du skriver som om der er isat et CA-modul i tv'et.  Hvis det er tilfældet, bør det tages ud, da din mor ikke har betalingskanaler og derfor heller ikke noget YouSee Kort.

Nogle af de kanaler, YouSee sender, sendes kun digitalt. Kan din mor fx modtage DR Update, Folketinget, SVT2, NRK1, TV4? Så modtager hun digitalt, og kanalsøgningen er gjort korrekt.

Fortsætter den dårlige billedkvalitet, kan det måske skyldes at det leverede signal er af ringe kvalitet.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Hej Henrik!

Med Fuldpakken skal din mor have adgang til knap 60 digitale kanaler. Hvis der er foretaget en fuld kanalsøgning, kan der også være fundet en masse (ca. 100) betalingskanaler, der viser sig som sort skærm og tilsyneladende med kravet om CA-modul.

Du skriver som om der er isat et CA-modul i tv'et.  Hvis det er tilfældet, bør det tages ud, da din mor ikke har betalingskanaler og derfor heller ikke noget YouSee Kort.

Nogle af de kanaler, YouSee sender, sendes kun digitalt. Kan din mor fx modtage DR Update, Folketinget, SVT2, NRK1, TV4? Så modtager hun digitalt, og kanalsøgningen er gjort korrekt.

Fortsætter den dårlige billedkvalitet, kan det måske skyldes at det leverede signal er af ringe kvalitet.

Jeg bemærkede faktisk bl.a. DR Update, så det kan jo tyde på, at søgningen er foretaget korrekt, og at hun modtager de digitale kanaler. Jamen så må det være enten et halvdårligt signal eller også er fjernsynet bare ikke specielt godt. Eller også er jeg bare overhysterisk på hendes vegne, for jeg synes der er en verden til forskel på hendes YouSee signal og mit fiber signal (Waoo). Men ok, mit Samsung PS63C7705 er selvfølgelig også en del dyrere end hendes ;-)

M.v.h.
Henrik.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 12:00

Det kommer jo også an på hvordan TVet er indstillet og justeret, der er diverse filtre og billedbehandling som enten skal værte til eller fra, det er ikke uvæsentligt hvordan det er indstillet. Men det ved du vel også fra dit eget TV. Der er jo også forskel på Plasma og LCD.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 12:34
Der kan være forskellige billedindstillinger i menuen, men jeg har ikke nogen manual for din mors tv.
Indstillingerne kan hedde "Normal", "Dynamisk", "Biograf", "Film" og andet. Jeg tror jeg læste et sted, at Grundig ikke var god med indstillingen "Film".  Vælg i første omgang "Normal", hvis det findes.
Hvis der viser sig pixeleringer, bør antennekablet mistænkes.

Men Henrik! Du starter med at kalde billedkvaliteten møgdårlig, og anfører at også analog modtagelse var dårlig. Så mon det leverede tv-signal er i orden?

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 14:20
Jeg har valgt indstillingen normal. Diverse filtre skal jeg have kigget på.
Der er ikke pixeleringer. Billedet virker bare uldent og uskarpt, som om opløsningen er for lav.
Antenneinstallationen i hendes (beton)boligblok er tudsegammel, så måske en del af forklaringen skal findes der.
Nå, men jeg må rode lidt mere med det, næste gang jeg besøger hende.

M.v.h.
Henrik.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu