Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fiskerendk
Guld medlem
Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
|
Emne: Anbefaling af Højtalere? Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:40 |
Ja, jeg overvejer at skulle ud og invistere i nogle nye højtalere.
Men ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter nu har jeg siden jeg de sidste 15år haft Cerwin Vega'er og jeg har været yderst tilfreds med dem.
Men nu er jeg nået en alder hvor det skal være bedre lyd. Og især til film.
Jeg høre meget musik men det er primært i genren eurodance og rock og pop.
Så jeg vil helst ikke gå for meget kompromi med bassen. Hvilket nok er det jeg har elsket mine vega'er for.
Så jeg søger nogle store gulvhøjtalere med forholdsvis meget bas og god lyd til en fornuftig pris.
Har kigget forskelligt rundt og bla. overvejet Klipsch mest pågrund af deres RF-7 serie med 2x10" basser. Og deres umiddelbare store center hvilket tænder mig lidt :) Er bare lidt for bange for jeg kommer til at mangle for meget mellemtone.
bliver spændt for en Pioneer SC-LX83
Redigeret af fiskerendk - 25-Maj-2011 kl. 13:41
|
|
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:48 |
En god idé vil være at overveje 2 stk subs til at levere bassen, så kan du storset bruge hvad som helst, som du finder værdigt!
|
|
|
dysterland
Bruger
Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 195
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:48 |
Nu skriver du center - er det surround, du er ude efter? For så får du nok mere respons i "surround"-kategorien...
|
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980 Hififorfolket.dk
|
|
fiskerendk
Guld medlem
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:56 |
Kenzo85 > Jeg er ikke så meget til Subwoofers :) Syntes det giver et dårligt stereo lyd billede med kun 1 kanal til sub.
dysterland > Jeg er ude efter en blanding men hvor stereo bliver favoritiseret :)
|
|
SoundWave
Guld medlem
Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 14:15 |
Det kunne være en god idé, at tage rundt til forskellige butikker, så du kan høre om du kan finde nogle højttalere der passer til dig. Så kan du også høre, om du synes de leverer nok bas.
|
|
Kenzo85
Guld medlem
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 14:56 |
fiskerendk skrev:
Kenzo85 > Jeg er ikke så meget til Subwoofers :) Syntes det giver et dårligt stereo lyd billede med kun 1 kanal til sub.
dysterland > Jeg er ude efter en blanding men hvor stereo bliver favoritiseret :) |
Hmm. Det kan være at det er en smagssag, men du skal da være velkommen til at lytte når jeg får en ekstra sub igen.
Det er fedt og hvis det er godt integreret så kan du få en super løsning
|
|
|
fiskerendk
Guld medlem
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:08 |
Hvordan vil man få subben til at lave stereo lyd når man kun har en sub kanal? Skal man så kører den i Stereo PreOut? Eller hvad har du gjort. For Mono-bass bliver da en noget vattet fornemmelse.
|
|
Kenzo85
Guld medlem
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:13 |
fiskerendk skrev:
Hvordan vil man få subben til at lave stereo lyd når man kun har en sub kanal? Skal man så kører den i Stereo PreOut? Eller hvad har du gjort. For Mono-bass bliver da en noget vattet fornemmelse. |
Der er kun en sub kanal, men da bass ikke er retningsbestemt på samme måde, kan du sagtens sætte dual mono subs sammen via den ene kanal og få et fyldig bass lydbillede.
Det som jeg så har er en Velodyne SMS-1 EQ, som så bliver kalibreret efter flere lyttepositioner samtidigt, så det hele hænger sammen og der ikke er nogen dibs i frekvenskurven. Resultatet bliver en hurtig, bestandt og fyldig bass.
|
|
|
fiskerendk
Guld medlem
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:33 |
Kan bare ikke rigtig få det til at passe hvordan det kan blive rigtig godt til stereo selvom bas selvfølgelig ikke er retningsbestemt mangler du da stadig den ene kanal af de dybe toner.
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19508
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 17:01 |
fiskerendk skrev:
Kan bare ikke rigtig få det til at passe hvordan det kan blive rigtig godt til stereo selvom bas selvfølgelig ikke er retningsbestemt mangler du da stadig den ene kanal af de dybe toner. |
De allerdybeste toner (dem der skal i subben) er som regel ens i begge kanaler. Klaus
|
|
|
JeTex
Guld medlem
Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
|
Sendt: 25-Maj-2011 kl. 17:38 |
Dyb bas er ikke et stereo signal, vil være ens i begge kanaler. Et lille levn fra de gamle vinyldage, for at holde nålen i rillen.
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
|