|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
tuv ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 25-Maj-2011 kl. 17:42 |
Hej.
Jeg har et Sony KDL-EX500 32'', som jeg er vældig tilfreds med, men på nogle kanaler er den begyndte drille lidt, jeg kan bare ikke finde ud af om det er signalet eller fjernsynet, den er gal med. Billeder ser således ud på flere forskellige kanaler (Kanal 4, 5, 6, 9, Discovery Channel + lidt flere): Nu vil jeg så høre hvad man lige kan gøre ved det pga. tv'et er under et halvt år gammelt, så det burde være så godt som nyt, det er også noget som er kommet på det seneste, ved ikke om det kan have nogen betydning at vi har fået installeret fiber-net i den tid? Jeg har forsøgt at lave en ny kanalsøgning, dette hjalp ikke. Jeg har prøvet at sætte antenne stikket i mit gamle Prosonic 21'' CRT fjernsyn, og der er billedet så godt som det nu kan være på sådan et gammelt skrummel, så jeg mistænker at det er Sony fjernsynet, hvad siger i? Tak på forhånd :). |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
Bruger du de digitale signaler til dit Sony tv og de analoge til Prosonic'en kan du ikke sammenligne det. Klaus |
|
![]() |
|
tuv ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Når nej, det er selvfølgelig rigtig.. så jeg skal have fat i et andet fjernsyn der modtager digitalt før jeg kan finde ud af hvad synderen er, det var da trælst!
EDIT: Jeg kørte en kanal søgning på det analog signal, der går alle kanalerne helt fint igennem! Er det så digital tuneren i fjernsynet der er ødelagt eller hvad? Redigeret af tuv - 25-Maj-2011 kl. 18:12 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er ret kraftig Pixelering, det vil f.eks være sådan hvis signalet ikke er kraftigt nok. Hvad siger Kvalitet og Signalstyrke.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
Det er nok nærmere for lidt signal. Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Hvordan går jeg ind og ser signal styrken? Den kommer selv frem med ''dårlig signal'' - men jeg forstår det ikke fordi det er noget som er kommet senere hen?
|
|
![]() |
|
JensenAmager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-December-2008 Sted: 2300 Kbh. S Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Du trykker på "Tools"-knappen på fjernbetjeningen. Har ikke lige min fjernbetjening med på jobbet
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Tools? Sådan en vil jeg ikke mene der er, men der er en Home? Også kan man gå ind under indstillinger derfra
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Man finder for det meste signalstyrke og kvalitet under Tuner setup.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
![]() |
Start lige med at læse denne artikel. http://digitalt.tv/antennekabel-kvalitet-raad/
Har du kun 1 antennestik i hjemmet? Redigeret af thxtex - 26-Maj-2011 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
JensenAmager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-December-2008 Sted: 2300 Kbh. S Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Prøv at se i højre side af din fjernbetjening, jeg mener det er ca. midtpå. Der sidder en lille rund knap...
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Undskyld, var på arbejde og sad åbenbart og tænkte tilbage på fjernbetjeningen til mit gamle tv. På EX 500 hedder knappen "Options" og sidder til højre for den blå Home-knap. Punktet hedder "Systemoplysninger"
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |