Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Casper
Guld medlem
Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
|
Emne: Stationær pc + bluescreen Sendt: 13-Maj-2011 kl. 18:08 |
Hej.
Jeg står i den uheldige situation, at min pc her for ca. 2 dage siden begyndte at komme med bluescreen fejlskærmen :s Jeg kan ikke lige huske hvad der stod, men igår gik den i stå flere gange..
Jeg har i dag prøvet at reinstallere Windows 7 - som lå på den - men den gennemførte ikke, og skriver nu hele tiden fejl... Hvis jeg prøver at genstarte den, viser den også "misfarvninger" - noget er der galt.. Hvad tror I der er røget? Ram, harddisk eller? Det er en HP Pavilion Elite m9574sc..
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
 |
Pony65
Guld medlem
Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 19:32 |
Det kan godt være RAM, prøv evt. at tage alle RAM blokkene ud og så sæt en i af gangen og prøv at starte op. Hvis det er de RAM der hedder "NANNY" så er de ofte med fejl. Lad mig høre hvordan det går
|
 |
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 08:02 |
Det kan også være hdd'en der er ved at gå. Det har jeg prøvet
|
 |
JeTex
Guld medlem
Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 10:08 |
Misfarvninger, er det røde,grønne ( måske flere farver ), der står som striber eller felter hen over skærmen? Hvis, så ville jeg mistænke dit grafikkort.
Redigeret af JeTex - 14-Maj-2011 kl. 11:00
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
 |
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 11:29 |
Men ville være rart at vide hvad fejl den kommer med. Misfarvninger er som skrevet oven for grafikkortet, men det ville ikke have indflydelse på installationen og blå skærm. Theilo
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 12:58 |
Theilo skrev:
Men ville være rart at vide hvad fejl den kommer med.
Misfarvninger er som skrevet oven for grafikkortet, men det ville ikke have indflydelse på installationen og blå skærm.
Theilo |
Hvorfor ikke? Det lyder, for mig, ret sansynligt at der er en fejl i grafikdelen.
Du kunne have set fejlen i windows log! men det er desværre for sent nu da du har startet en reinstall :-(
Kør evt. en linux live CD og kør noget test herfra, hvis den kan det.
BS
|
|
 |
Casper
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 14:32 |
Heldigvis fik jeg opdateret min backup, inden den gik helt amok! 
Ja, jeg mistænker også enten ram, hdd eller grafikkortet for at drille.. - Men der er lidt blandet meninger om hvad det er.. Jeg kan tjekke ram one by one, ved at tage dem ud jo.. Men hvad med harddisken?? Hvis det ikke er ram, så er der hdd og grafikkortet tilbage kun - vel???
Jetex: De der misfarvninger er lidt bladet sådan hist og her, senest var de blå mener jeg og lidt forskellige steder i opstarten af Win...
Ja, ville også tjekke ram her snart med en ven for at tjekke.. Men overvejer at høre en jeg kender, der er it-mand om at se på det..
- Men det er lidt underligt, for igår da jeg ville skynde mig at tage backup, just in case, så gik det helt fint  Tænkte det kunne være systemet der var knuder i... Og nu er er computeren helt ubrugelig..
Redigeret af Casper - 14-Maj-2011 kl. 14:35
|
|
 |
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 14:47 |
Att: Bschmidt vi er enige om grafikdelen, men har oplevet at windows ikke aner at grafikkortet er defekt når der er misfarvninger, derfor mit svar. att: gør som Bschmidt skriver og prøv en linux live cd efter du har afprøvet dine ram, hvis den stadig ikke har nogle fejl er det sikkert hdd, og er der stadig misfarvninger pga defekt grafikkort burde du også have problemet i linux. Theilo
|
 |
JeTex
Guld medlem
Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 14:58 |
Senest jeg havde et defekt grafikkort, startede pc op med underlige streger og farver, og frøs så snart skrivebordet var indlæst. Defekte ram, medmindre ram blok i slot 1 er defekte, vil kunne køre. Ikke fejlfrit, men fryse din pc, hver gang et defekt bibliotek skal afgive data. Ved kontrol af ram, skal der være ram i slot 1, ellers starter din pc ikke.
Redigeret af JeTex - 14-Maj-2011 kl. 15:00
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 15:22 |
Kører du med integreret grafik eller pci-e kort ? (tror det er der du skal starte fejlfinding) hvis du kører med internt ,skal du prøve og sætte et pci-e kort i (disable eller omprioritere, intern grafik i bios) og omvendt hvis du kører med pci-e.Det ligner en grafikram fejl ,så hvis internt kort er anvendt ,er det ram modulerne der skal fejlfindes (besværligt med 4.installerede moduler)
Redigeret af len61 - 14-Maj-2011 kl. 15:29
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
 |
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 00:48 |
Kan også være et varmeissue (CPU eller GPU)
|
 |
Casper
Guld medlem
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 18:38 |
Ja, lidt sjovt du nævner det, fhansen.. - Sidst jeg havde problemer med min forrige stationære, var det CPU'en der brokkede sig..
Men jeg og en ven ser på min pc her indenfor et par dage, når han har tid og så ser jeg om han er lidt mere fingernem end mig - da den ene side af 'klapperne' på ramklodserne, står lige op af grafikkortet og derfor ikke lige umiddelbart kan hives tilbage og på den måde testes.. Evt. må jeg hive computeren til et prof. reparationsfirma..
Har søgt lidt og nogen giver en mulig løsning.. Men den fremgangsmåde jeg linker til, er vist (som jeg ser det), når man er inde i selve pc'en?? Det er jeg jo ikke - jeg prøver at installere et OS..
Men Vista på igen og så opdatere skærmkortet - men igen, den driver ryger vel igen når jeg formatere??
Redigeret af Casper - 20-Maj-2011 kl. 14:46
|
|
 |